Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport van 10 jaar geleden: Salvia Divinorum

Tripreport van 10 jaar geleden: Salvia Divinorum

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden,

Zal me even voorstellen; lees hier al een tijdje rond sinds mijn eerste xtc ervaring, die ik in een ander topic ga beschrijven.

Ben een fervent wietroker en moet zeggen dat ik naast mijn paddo/Salvia ervaring altijd redelijk zwart/wit dacht over hard drugs en hier " tegen " was.
Ondanks ik eigenlijk wel alcohol heb misbruikt vanaf ik het leerde kennen (13-14 jaar); telkens ik dronk was het doel om zo wasted mogelijk te worden, terwijl dit bijna nooit iets goeds heeft opgebracht.
De gedachte hoe ongezond en slecht dit is kwam niet echt in me op, omdat je met iets legaals bezig bent (wat ook hard drugs is) en iedereen het doet is het wel oke zeker. Tot mijn 16 jaar kon ik altijd trots zeggen dat ik niet rookte en geen (illegale) drugs gebruikte, maar toen had ik wel al bijna alle weekends (als er een puberfeestje was waar we met de fiets heen gingen) veel te veel bier gedronken.

Ik ga hier voor jullie een tripreport neerschrijven van mijn ervaring met Salvia, ondertussen ongeveer een 10 tal jaar geleden, maar ik herinner het mij alsof het gisteren was.
Ben al veel wijzer geworden met hier wat te lezen dus moet ik deze ervaring toch ook wel even delen. Naast dat de trip zelf achteraf bekeken wel grappig is om aan terug te denken was het eigenlijk echt een vreselijke ervaring; ik had doodangsten en was ervan overtuigd dat ik in het ziekenhuis ging belanden. Denk dat veel mensen die twijfelen of salvia iets voor hun is hier iets uit kunnen leren.

Het was toen een periode toen ik even gestopt was met smoken voor ouders/school. (was toen 16-17)
Daarom waren ik en mijn maat maar op het idee gekomen om eens paddo's en Salvia te proberen, wat we via internet hadden gekocht.
De paddo's waren mexicaantjes maar we hadden maar 1 portie verdeeld onder 2.
Hij voelde zich wel prettig en zweverig, maar ik voelde er niets van.

Over naar de Salvia! Er waren nog 2 maten bijgekomen (die al dronken waren) die graag mee wouden doen. Wij 's nachts langs het kanaal met de bong om de beurt de salvia hitten.
Als ik me goed herinner hadden we verschillende extracten van 10x tot 20 of 25x.
1 van de vrienden die al dronken was neemt een hit en valt in elkaar. Is meteen heel lacherig en besluit vol overtuiging dat hij een rondje met zijn bromfiets gaat maken.
Gelukkig hebben we hem er op tijd af kunnen sleuren!
Ik en de andere vrienden voelden er echter niet veel van.(ik helemaal niets zelfs)
Over naar de straffere extracten!
Nog niets..

We besluiten om bij een van de 2 dronken vrienden af te spreken (was toen ook koud en begon te regenen). Hun met de fiets en bromfiets (wanneer de salvia was uitgewerkt :) ) en wij met de fiets naar daar, 10 tal km. Ik en mijn maat nog een eeuwigheid op hun moeten wachten terwijl wij moesten trappen. :rolleyes:

Goed, eindelijk bij de dronken vriend aangekomen besloot ik ook snel enkele biertjes achterover te kappen, om toch iets te voelen. Daarna nog een laatste poging tot de salvia met de rest van het sterkste extract. Wat heel belangrijk is bij salvia om het effect goed te voelen is dat je de rook lang inhoudt na het inhaleren. (in tegenstelling tot bij wiet roken waarbij dit weinig verschil maakt) We hadden hier wel op gelet (vooral de dronken vriend die in elkaar zakte ) maar ik had hem nu toch zeker 30 seconden ingehouden.

En toen gebeurde het. Vanaf ik de rook uitblaasde was ik meteen in de (bad) trip.
Hebben jullie de film 'Requiem for a dream' wel eens gezien waarbij die vrouw onder de pillen denkt dat ze in de tv-show zat die ze volgde, en een van de deelnemers was?
Mijn ervaring leek daar heel hard op!
Er stonden enkele biertjes (Jupiler :beer: ) op tafel en er zaten naast mij nog 3 personen in de donkere slaapkamer, en er was enkel wat sfeerlicht aan.

(Sommige mensen bevelen aan om salvia in een donkere kamer te gebruiken, maar voor mij was dit net de hel! Ik was enorm luid, helemaal paranoïde aan het schreeuwen dat ze het licht moesten aandoen! (terwijl die maat zijn ouders in de kamer er vlak naast lagen te slapen)
Ik had echt bang van het donker. Denk dat dit in een moment van 'helderheid' was of toen de werkelijke trip begon af te nemen. Besefte toch al terug dat ik op een slaapkamer was. :) )


Nu, terug naar de trip!
De biertjes en 3 personen in de kamer waren in mijn verbeelding een televisieshow met een gigantisch podium en publiek, waarbij je vrienden (de personen in de kamer die waarschijnlijk wat moesten lachen) je in de maling nemen. Beetje à la 'Punked' ofzo.
De tv show was gesponsord door Jupiler, hence de biertjes die daar op tafel stonden. :grin:

Ik had enorm veel bang dat iedereen ging doorhebben dat ik aan het trippen was! Ik kon uiteraard toch niet onder de Salvia op tv komen? Ik was ervan overtuigd dat ik op live tv ging moeten afgevoerd worden!

Terwijl dit allemaal gebeurde was ik heel luid aan het schreeuwen, bibberen, kwijlen,..
Vanaf ik terug wat besef begon te krijgen ben ik bibberend met al mijn kleren in die maat zijn bed gaan rusten tot ik erdoor kwam en meer en meer de wereld terug begon te herkennen.

De hele tripervaring heeft hoogstens 20 min geduurd maar het duurde een eeuwigheid voor mij, en ik had echt bang dat ik er niet levend uit zou geraken. Ik voelde me echt gevangen en er was helemaal niets leuk aan de trip. (enkel om achteraf aan terug te denken, want het blijft een grappig verhaal natuurlijk )

Dat was het zowat, hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik heb had hierdoor altijd wat schrik van hard drugs en weet zeker dat ik nooit meer hallucinogene drugs zal nemen, want het is echt niets voor mij.

Greets
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Tripreport van 10 jaar geleden: Salvia + trip van nu xtc

chipmunk zei:
Zal me even voorstellen; lees hier al een tijdje rond sinds mijn eerste xtc ervaring, die ik hier ook kort ga beschrijven. (als dat mag in hetzelfde topic)
Klik om te vergroten...
Je mag zeker twee ervaringen in het zelfde topic zetten. Het wordt er alleen niet heel leesbaar door aangezien het nu echt een gigantische lap tekst is geworden.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij deze aangepast en 2 topics van gemaakt.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch jammer, had eigenlijk gehoopt op een positieve report. Aangezien je heel veel bad trips hoort van salvia maar zelden over een goede trip. Wel goed geschreven en las makkelijk weg :)
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#5
benniesmitters zei:
Toch jammer, had eigenlijk gehoopt op een positieve report. Aangezien je heel veel bad trips hoort van salvia maar zelden over een goede trip. Wel goed geschreven en las makkelijk weg :)
Klik om te vergroten...

Thx, ja drugs reageert anders op iedereen natuurlijk, misschien is het voor sommige heerlijk..
Ik kan een hele dag klusjes doen met een joint op maar ik ken ook mensen die na een paar trekjes niets meer kunnen / willen aanvangen. :)

Ik vind het wel gevaarlijk dat je dit gewoon online kunt bestellen en daardoor zien sommige mensen (waaronder ikzelf vroeger) er misschien het gevaar niet van in.
Voor mij geen tripdrugs meer in ieder geval. Altijd wat schrik gehad van hard drugs hierdoor.
Heb nu onlangs voor het eerst een kwartje xtc geprobeerd (fantastische ervaring, zie ander topic) en dat was eigenlijk echt voldoende voor mij dus als ik het nog eens doe max een halfje. 4FMP wil ik misschien ook wel eens proberen.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat je er zo van geschrokken bent dat je psychedlica al gelijk afschrijft, ik vind juist dat je van die drugs het meest terugkrijgt. Ben daardoor stimulanten een stuk minder leuk gaan vinden. Maar goed ieder z'n ding ja.

Trouwens denk niet zozeer dat het ligt alleen aan de salvia zelf, maar ook aan de dosis. Naar aanleiding van jou report me een klein beetje verdiept in het plantje. Het schijnt echt mg werk te zijn met die zwaardere extracten. Misschien dat ik het toch nog zelf een keer voorzichtig ga proberen.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
benniesmitters zei:
Trouwens denk niet zozeer dat het ligt alleen aan de salvia zelf, maar ook aan de dosis. Naar aanleiding van jou report me een klein beetje verdiept in het plantje. Het schijnt echt mg werk te zijn met die zwaardere extracten. Misschien dat ik het toch nog zelf een keer voorzichtig ga proberen.
Klik om te vergroten...
Dat kan er zeker wat te maken mee hebben! Heb namelijk de bong wel goed gevuld denk ik met het zwaarste extract omdat ik van de eerste hits helemaal niets voelde. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."