#1
Wat: 6APB
Wie: man, 49, 80kg
Waar: festival
Hoeveel: 125mg
Na vele prettige en intrigerende berichten hier en andere plekken, leek 6APB mij het nieuwste, prettigste stofje om te gaan proberen. Sinds mijn eerste keer MDMA zweer ik bij deze stof als 'de koningin van alle drugs' , maar helaas... de gezondheid van mijn hersentjes is niet gebaat bij regelmatig gebruik en de duur ervan is voor een dag of nacht stappen ook te kort voor mij.
Hoe mooi belooft 6APB dan te zijn!? Als MDMA, maar langer in duur en wie weet zelfs minder schadelijk??
Nadat ik onlangs via legale kanalen (tja, dat kan hiermee dan ook nog!) een gram 6APB binnen kreeg, besloot ik (na me ingelezen te hebben) op mijn eerstkomende techno festival deze stof maar eens te gaan proberen. De timing was goed, aangezien ik volgens mijn eigen MDMA planning (max 3x per jaar) weer aan de beurt was nu, dus ipv Molly dit stofje. De meeste berichten die ik las gingen uit van 120-150mg als een goede dosis en aangezien ik wel wat gewend ben intussen ook met diverse psychedelica, besloot ik voor 125mg in een capsule te gaan (ook lekker makkelijk op te delen dan, die gram in 8 doses ).
Aangezien iedereen ook eensluidend is over de lange inslagtijd en ik wist dat ik niet een hele lege maag zou hebben voor aanvang én MDMA bij mij ook al heel lang duurt voor het opkomt, besloot ik zeker 2 uur voor de door mij bedachte start eea in te nemen. Effe snel rekenen: festival entree verwacht rond 16u, locker innemen, tokens kopen, wat drinken halen, installeren bij podium, alles bij elkaar zo een half uur, om 17u begin onze favo DJ, dus maar om 15u innemen, eh, da's als ik nog in de trein zit, dus waterfles beetje vullen met water voor onderweg
Een beetje nerveus inderdaad in de trein mijn capsuletje weggeslikt (gaat dit wel goed? Straks val ik ineens dood neer! Of wordt ik hartstikke leip/ziek!). Maar dat gebeurde allemaal niet! Sterker nog, er gebeurde helemaal niets...
Zoals hierboven beschreven ons schema afgewerkt en rond 16:30u stonden we voor het podium waar Sacha nog stond te draaien. Lekkere set en ik merkte wel dat ik me overall prima voelde. Ik was al blij dat ik die eerste 1,5 uur overleefd had zonder gekkigheid en ik had duidelijk zin in een leuke avond, de sfeer en de temperatuur (bewolkt, 19 graden en af en toe wat spetters, dus bang dat ik het koud zou krijgen, maar ik voelde me kiplekker) was prima, dus lekker aan het dansen gegaan. En ik voelde nog niets....
Om 17 uur kwam onze held Joris Voorn op en die zette gelijk een heerlijke set in. Ik voelde me prima; energiek, lekker warm, heel blij en een prettige verbondenheid met iedereen. Inderdaad zoals je bij MDMA ook hebt, alleen in dit geval voelde ik geen rush, roes of echte sterke (ook fysieke) euforie. Aangezien ik van mezelf al best sociabel ben in dit soort omgevingen, hield ik me dus voor dat de 6APB nog niets deed en dit een ingebeeld (placebo) effect was op grond van mijn eerdere ervaringen. Ik voelde enige teleurstelling, want het duurde nu wel erg lang, maar toch, ik voelde me eigenlijk wel perfect, dus wat kon mij het schelen. Gewoon lekker genieten en dansen op goede muziek!
En toch..... na zo'n 2 uur en een kwartier voelde ik een lichte misselijkheid en 'bevroor' ik wat. Enigszins vergelijkbaar wat ik met mijn eerste keer MDMA had, maar veel lichter en met een paar minuten was het weer weg. Ik bemerkte wel dat de grijns op mijn gezicht steeds groter werd en ik me steeds blijer voelde. De muziek werd ook steeds lekkerder en ik had steeds meer zin om omstanders aan te raken. Maar voor mijn gevoel werkte de 6APB nog niet.
Richting de 2,5 uur gaande moest ik toch toegeven dat er wel iets begon te werken. Ik had geen uitzinnige euforie zoals ik dat van MDMA of een psychedelicum (2cb of LSD of 4ACO-DMT) ken. Zo'n rush door je lijf, zo'n uitzinnig warm gegolf en samentrekkende spieren. Nee.... langzamer dan 2cb kroop dit naar binnen. Echt heeeeeel langzaam, maar met de minuut nam mijn blijheid toe. Ik was gewoon 'focking happy'!! En wat een set!! En wat een mooie mensen allemaal!!
Ik heb me tot het einde van de avond (23 uur), en daarna, in deze staat nog prima vermaakt. Zoals ik al gelezen had, voelde het de hele tijd alsof je niets genomen had, heel helder en scherp en gewoon super blij. MDMA heeft toch net iets meer een trippy-achtig gevoel. Het enige wat me verbaasde was de enorme kaak- en spierspannig die ik voelde en een hele lichte hoofdpijn. Met MDMA heb ik daar wel iets last van (spierspanning), maar niet heel erg. Nu had ik halverwege de avond kramp in mijn kuiten en voeten en werd ik even wat loom en merkte ik dat ik ongemerkt mijn kiezen flink op elkaar aan het drukken was. 2 dagen na inname heb ik nog pijn in mijn wangen en met kauwen!
In ieder geval, na een korte break voelde ik de energie weer terug komen en kon ik weer uren los gaan.
Conclusie:
6APB is heel interessant. Het kan MDMA niet vervangen, maar is zeker prima om te doen. Het geeft een heerlijk relaxt, happy en 'in the mood' gevoel. Vooral de duur ervan is fijn en misschien toch ook wel dat je inderdaad iets minder vaag bent. Alles komt daarmee net ff wat beter binnen.
Ik houd 6APB er wel in en ben een volgende keer eens benieuwd naar een iets hogere dosis en wellicht ooit in combi met een psychedelicum.
Wie: man, 49, 80kg
Waar: festival
Hoeveel: 125mg
Na vele prettige en intrigerende berichten hier en andere plekken, leek 6APB mij het nieuwste, prettigste stofje om te gaan proberen. Sinds mijn eerste keer MDMA zweer ik bij deze stof als 'de koningin van alle drugs' , maar helaas... de gezondheid van mijn hersentjes is niet gebaat bij regelmatig gebruik en de duur ervan is voor een dag of nacht stappen ook te kort voor mij.
Hoe mooi belooft 6APB dan te zijn!? Als MDMA, maar langer in duur en wie weet zelfs minder schadelijk??
Nadat ik onlangs via legale kanalen (tja, dat kan hiermee dan ook nog!) een gram 6APB binnen kreeg, besloot ik (na me ingelezen te hebben) op mijn eerstkomende techno festival deze stof maar eens te gaan proberen. De timing was goed, aangezien ik volgens mijn eigen MDMA planning (max 3x per jaar) weer aan de beurt was nu, dus ipv Molly dit stofje. De meeste berichten die ik las gingen uit van 120-150mg als een goede dosis en aangezien ik wel wat gewend ben intussen ook met diverse psychedelica, besloot ik voor 125mg in een capsule te gaan (ook lekker makkelijk op te delen dan, die gram in 8 doses ).
Aangezien iedereen ook eensluidend is over de lange inslagtijd en ik wist dat ik niet een hele lege maag zou hebben voor aanvang én MDMA bij mij ook al heel lang duurt voor het opkomt, besloot ik zeker 2 uur voor de door mij bedachte start eea in te nemen. Effe snel rekenen: festival entree verwacht rond 16u, locker innemen, tokens kopen, wat drinken halen, installeren bij podium, alles bij elkaar zo een half uur, om 17u begin onze favo DJ, dus maar om 15u innemen, eh, da's als ik nog in de trein zit, dus waterfles beetje vullen met water voor onderweg
Een beetje nerveus inderdaad in de trein mijn capsuletje weggeslikt (gaat dit wel goed? Straks val ik ineens dood neer! Of wordt ik hartstikke leip/ziek!). Maar dat gebeurde allemaal niet! Sterker nog, er gebeurde helemaal niets...
Zoals hierboven beschreven ons schema afgewerkt en rond 16:30u stonden we voor het podium waar Sacha nog stond te draaien. Lekkere set en ik merkte wel dat ik me overall prima voelde. Ik was al blij dat ik die eerste 1,5 uur overleefd had zonder gekkigheid en ik had duidelijk zin in een leuke avond, de sfeer en de temperatuur (bewolkt, 19 graden en af en toe wat spetters, dus bang dat ik het koud zou krijgen, maar ik voelde me kiplekker) was prima, dus lekker aan het dansen gegaan. En ik voelde nog niets....
Om 17 uur kwam onze held Joris Voorn op en die zette gelijk een heerlijke set in. Ik voelde me prima; energiek, lekker warm, heel blij en een prettige verbondenheid met iedereen. Inderdaad zoals je bij MDMA ook hebt, alleen in dit geval voelde ik geen rush, roes of echte sterke (ook fysieke) euforie. Aangezien ik van mezelf al best sociabel ben in dit soort omgevingen, hield ik me dus voor dat de 6APB nog niets deed en dit een ingebeeld (placebo) effect was op grond van mijn eerdere ervaringen. Ik voelde enige teleurstelling, want het duurde nu wel erg lang, maar toch, ik voelde me eigenlijk wel perfect, dus wat kon mij het schelen. Gewoon lekker genieten en dansen op goede muziek!
En toch..... na zo'n 2 uur en een kwartier voelde ik een lichte misselijkheid en 'bevroor' ik wat. Enigszins vergelijkbaar wat ik met mijn eerste keer MDMA had, maar veel lichter en met een paar minuten was het weer weg. Ik bemerkte wel dat de grijns op mijn gezicht steeds groter werd en ik me steeds blijer voelde. De muziek werd ook steeds lekkerder en ik had steeds meer zin om omstanders aan te raken. Maar voor mijn gevoel werkte de 6APB nog niet.
Richting de 2,5 uur gaande moest ik toch toegeven dat er wel iets begon te werken. Ik had geen uitzinnige euforie zoals ik dat van MDMA of een psychedelicum (2cb of LSD of 4ACO-DMT) ken. Zo'n rush door je lijf, zo'n uitzinnig warm gegolf en samentrekkende spieren. Nee.... langzamer dan 2cb kroop dit naar binnen. Echt heeeeeel langzaam, maar met de minuut nam mijn blijheid toe. Ik was gewoon 'focking happy'!! En wat een set!! En wat een mooie mensen allemaal!!
Ik heb me tot het einde van de avond (23 uur), en daarna, in deze staat nog prima vermaakt. Zoals ik al gelezen had, voelde het de hele tijd alsof je niets genomen had, heel helder en scherp en gewoon super blij. MDMA heeft toch net iets meer een trippy-achtig gevoel. Het enige wat me verbaasde was de enorme kaak- en spierspannig die ik voelde en een hele lichte hoofdpijn. Met MDMA heb ik daar wel iets last van (spierspanning), maar niet heel erg. Nu had ik halverwege de avond kramp in mijn kuiten en voeten en werd ik even wat loom en merkte ik dat ik ongemerkt mijn kiezen flink op elkaar aan het drukken was. 2 dagen na inname heb ik nog pijn in mijn wangen en met kauwen!
In ieder geval, na een korte break voelde ik de energie weer terug komen en kon ik weer uren los gaan.
Conclusie:
6APB is heel interessant. Het kan MDMA niet vervangen, maar is zeker prima om te doen. Het geeft een heerlijk relaxt, happy en 'in the mood' gevoel. Vooral de duur ervan is fijn en misschien toch ook wel dat je inderdaad iets minder vaag bent. Alles komt daarmee net ff wat beter binnen.
Ik houd 6APB er wel in en ben een volgende keer eens benieuwd naar een iets hogere dosis en wellicht ooit in combi met een psychedelicum.