Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 3mmc, oftewel 'light xtc'

Eerste keer 3mmc, oftewel 'light xtc'

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SnoeperdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen festivalletje een keer wat anders geprobeerd dan normaal, mijn gebruikelijke partydrug is toch echt wel xtc maarja een verstandig persoon heeft 2 tot 3 maanden tussen gebruik zitten en dat gaat nou eenmaal niet met het fantastische festivalseizoen van dit moment.. Dus die 3mmc leek mij wel wat. Het staat bekend als een light versie van xtc, en opzich ben ik het er wel mee eens!!

We waren er best vroeg maar hebben uiteindelijk de eerste sleutelpunt (ja nadeel: je snuift het) genomen rond 13:15. Duurde erg lang voordat we wat voelden, ik was zelf de eerste die tintelingen en euforie ervaarde. Rond 14:00 toch maar bijgenomen (Ik raad aan de eerste x gwn twee flinke sleutelpunten te nemen) en daarna ging het vrij snel. Dansen was leuk, ik durfde meer, mensen waren mooi en lief en ik heb dat ook zeker tegen velen gezegd. Ik heb verder iet meer bijgehouden wanneer ik bijnam, dit was wel redelijk vaak.

Nadelen waren er dus ook echt wel. Zo moest ik minimaal om het uur bijnemen (lees: naar de wc, een halfuur in de rij staan en dan snel een snuifje dat zeer deed), en voelde de gehele trip als een 'bijna hoogtepunt van xtc' wat ik wel jammer vond. Ik ging lekker maar niet hard. Ook een nadeel was dat toen we de after besloten bij te wonen, mijn trip uitwerkte en bijnemen geen zin meer had.. dus ik kakte helemaal in.

Kortom: leuk om te proberen (heb nog de helft over voor een volgend feestje) en zeker een goed alternatief als je niet om de zoveel weken aan de pillen wil. Maar xtc blijf ik geweldig vinden!!
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iemand in mijn vrienden groep doet ook aan 3mmc, ziet er altijd wel relaxt uit. Maar ik dacht dat 3mmc je serotonine ook uitput ? Net als xtc ? Of heb ik dat fout..

Die meid uit me vrienden groep heeft wel zieke bijwerking dat ledematen verkleuren.. dat lijkt me dood eng als mij dat overkomt..

Miss ga k er even research naar doen, ben wel benieuwd na al die positieve verhalen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sannetje zei:
Maar ik dacht dat 3mmc je serotonine ook uitput ? Net als xtc ? Of heb ik dat fout..
Klik om te vergroten...

Ik dacht het ook. Wel in mindere mate als mdma/xtc. Helaas dus geen goede drugs om in je xtc pauze te nemen.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sannetje zei:
Die meid uit me vrienden groep heeft wel zieke bijwerking dat ledematen verkleuren.. dat lijkt me dood eng als mij dat overkomt..
Klik om te vergroten...

Hoe vaak gebruikt zij het dan :openmouth:?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sannetje zei:
Gewoon normaal. Niet vaak. Maar is gewoon een bijwerking die je kan krijgen van dat spul.. heel apart
Klik om te vergroten...
Wat is normaal niet vaak?
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
KetaKech zei:
Hoe vaak gebruikt zij het dan :openmouth:?
Klik om te vergroten...

Gewoon normaal. Niet vaak. Maar is gewoon een bijwerking die je kan krijgen van dat spul.. heel apart
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Wat is normaal niet vaak?
Klik om te vergroten...

Ze had het 1 keer geprobeerd en anderhalve maand later nog een keer. Maar volgens "het internet" kan dat bij eerste keer ook gewoon gebeuren, ligt niet aan hoeveel heid of hoe vaak je gebruikt. Is gewoon een bijwerking die kan voorkomen.

Volgensmij, maar correcte me if I'm wrong haha
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sannetje zei:
Ze had het 1 keer geprobeerd en anderhalve maand later nog een keer. Maar volgens "het internet" kan dat bij eerste keer ook gewoon gebeuren, ligt niet aan hoeveel heid of hoe vaak je gebruikt. Is gewoon een bijwerking die kan voorkomen.

Volgensmij, maar correcte me if I'm wrong haha
Klik om te vergroten...

Hmmm wel apart. Heb het zelf wel eens gedaan maar viel me niet op daarna. Klinkt wel erg eng om te hebben :openmouth:!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sannetje zei:
Die meid uit me vrienden groep heeft wel zieke bijwerking dat ledematen verkleuren.. dat lijkt me dood eng als mij dat overkomt..
Klik om te vergroten...
Sannetje zei:
Ze had het 1 keer geprobeerd en anderhalve maand later nog een keer. Maar volgens "het internet" kan dat bij eerste keer ook gewoon gebeuren, ligt niet aan hoeveel heid of hoe vaak je gebruikt. Is gewoon een bijwerking die kan voorkomen.

Volgensmij, maar correcte me if I'm wrong haha
Klik om te vergroten...
Cathinones, zoals 3-MMC, zijn nogal berucht als het om vaatvernauwing gaat. Maar hoe meer je neemt hoe erger het wordt. Ook snuiven maakt de vervelende bijwerkingen erger ten opzichte van het slikken.

Vaatvernauwing is trouwens wel iets om serieus te nemen, kan erg gevaarlijk zijn. Op het moment dat je blauw of paars begint aan te lopen moet je in ieder geval niet meer gaan bijnemen.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Cathinones, zoals 3-MMC, zijn nogal berucht als het om vaatvernauwing gaat. Maar hoe meer je neemt hoe erger het wordt. Ook snuiven maakt de vervelende bijwerkingen erger ten opzichte van het slikken.

Vaatvernauwing is trouwens wel iets om serieus te nemen, kan erg gevaarlijk zijn. Op het moment dat je blauw of paars begint aan te lopen moet je in ieder geval niet meer gaan bijnemen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je berichtje! Zal ik mijn 3mmc iig niet gaan snuiven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."