Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET 40 mg - Een vrolijk, truffelachtig tripje

4-HO-MET 40 mg - Een vrolijk, truffelachtig tripje

8 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Interessant, bedankt voor het delen! Klinkt in ieder geval als een fijne trip.

Kan het met truffels niet gewoon zo zijn dat je door ervaring de dosis wat meer moet verhogen? Ik vind 15g truffels bijvoorbeeld ook veel te mild en niet meer interessant. Nadeel is alleen dat het dan wel snel hele dure trips worden uiteraard, of je moet zelf wat van kweken natuurlijk.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals elders op dit forum al beloofd zou ik nog even een reportje schrijven over mijn eerste ervaring met 4-HO-MET / metocin / methylcybin. Wat ik er vantevoren over gelezen heb, was dat het effect vrij veel op dat van truffels/psilocybine zou lijken. Truffels werken bij mij niet meer zo goed, sinds een jaar of twee zijn mijn truffeltrips van fantastisch naar heel matig gegaan. Dat is mij nog steeds onverklaarbaar, maar het zij zo. Een tijdje geleden heb ik truffels toch weer eens een kans gegeven, en het effect was een milde maar leuke trip, en ik wist weer op welke manier het ook alweer verschilt met bijvoorbeeld LSD. Het heeft toch iets unieks dat geen enkel ander tripmiddel heeft. Daarom was ik erg benieuwd of 4-HO-MET inderdaad zo vergelijkbaar was met truffels, en of dat bij mij beter zou werken dat de natuurlijke variant.

Volgens Erowid geeft 10-20 mg een sterke trip, vanaf 25+ mg een zware trip. Ik durfde het wel aan om meteen 40 mg te proberen. Alzo geschiedde.

18:30: 40 mg ingenomen in de vorm van twee donkergrijze tabletten á 20 mg.

18:35: De eerste effecten zijn nu al merkbaar, een licht zweverig gevoel. Ik ben op de bank gaan liggen en ben via Youtube wat animatiefilmpjes gaan kijken. Een beetje het niveau Shaun The Sheep. Op een gegeven moment werden de filmpjes steeds verwarrender, en begreep ik heel het verhaal niet meer. Visuele effecten waren niet heel sterk, en bestonden er vooral uit dat alle kleuren veel feller werden. Mijn hele huis is verlicht met meters aan gekleurde LED-verlichting, en dat kwam goed tot zijn recht. Na een tijdje heb ik de filmpjes maar afgezet omdat ik het toch niet meer kon volgen. Wat er vervolgens gebeurd is? Ik weet het niet zo goed meer. Heb ik zo lang naar die filmpjes zitten kijken? Want ineens was ik 3 uur verder.

21:30: Ik heb wat psytrance opgezet, en een poging gedaan even op dit forum rond te kijken. Berichten lezen was echter te ingewikkeld. Met moeite heb ik een kort berichtje neergezet, en heb ik het forum verder weer gelaten voor wat het was.

De muziek beviel goed en ik ben in huis wat gaan dansen. Af en toe ben ik weer even gaan zitten, weer geprobeerd wat filmpjes te bekijken. Ik merkte dat het effect wat begon af te nemen, maar heel langzaam. Nog uren heeft het na-effect geduurd. Veel lachkicks, op een prettige manier verwarrend, en een constant euforisch gevoel. Ik kreeg echt weer een beetje het ouderwetse truffelgevoel. De tijd leek ook vrij langzaam te gaan. Aan de lopende band maakte ik flauwe grapjes, die ik op dat moment zelf hilarisch vond. Ik was alleen thuis, dus ik zei het allemaal tegen mezelf. Ik luisterde geduldig naar mijn eigen onnozele gelul.

Rond 0:30 was het effect duidelijk wat afgezwakt, maar zeker nog aanwezig. Toen ben ik onder een hete douche gaan staan, wat heerlijk aanvoelde. Onder de douche volgde een stroom aan gedachten. Beetje filosofisch geneuzel, over de zin van het leven, over onderlinge verbondenheid, en meer van zulk zweverigs.

Na het douchen ben ik nog even op de bank gaan liggen, nog wat tv gekeken. Dat kon ik inmiddels weer prima volgen. Om 4:30 vond ik het welletjes en ging ik naar bed.

Conclusie: het is inderdaad erg vergelijkbaar met psilocybine. De verwarrring, de lachkicks, de euforie. Aan het eind van de trip wat meer filosofische gedachten.

Alleen de visuele effecten waren niet heel sterk, minder sterk dan bij truffels.

En ik denk dat het ook net iets minder verwarrend was, ik zou ermee over straat durven lopen. Op truffels is dat toch wat lastig.

Ik ga het ook zeker eens op een feestje of festival proberen. Ik kreeg regelmatig zin om te bewegen en te dansen, terwijl ik op truffels toch meestal liever blijf zitten of liggen.

Ook duurde het effect vrij lang. De piek duurde van 19:00 tot 23:00 ongeveer. Het duurde in totaal wel bijna 10 uur.

Al met al vond ik het een erg leuke trip. Echter, die 40 mg, die volgens Erowid belachelijk sterk zou moeten zijn, was zeker niet zo sterk als een trip op 15 gram truffels voor mij ooit was. Misschien haal ik dat wel wanneer ik nóg hoger doseer, al weet ik niet of dat verstandig is. Misschien probeer ik de volgende keer toch eens 60 mg. Maar de 40 mg heeft in ieder geval wel meer effect dan truffels nú bij mij hebben. Daarbij is dit een heel makkelijke truffelvervanger: het zijn min of meer truffels in pilvorm. Ze liggen op voorraad in de koelkast, dus wanneer ik spontaan het idee krijg een tripje in te plannen, hoef ik niet van tevoren verse truffels te kopen. En ik hoef niet een bakje zure jetsers weg te kauwen, een bijkomend voordeel. Al had ik daar nooit zoveel moeite mee.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb meerdere keren 30 gram Hollandia geprobeerd, en dat was nog steeds een heel milde trip. Of ik dan 45 of 60 gram truffels zou moeten gebruiken? Geen idee. Dat wordt inderdaad wel erg duur. En dan heb ik wel heel veel van die zure krengen weg te werken. :tongueclosed:

Van MDMA wordt gezegd dat je de eerste keer nooit meer kunt evenaren. Ik denk dat dat voor mij bij truffels nog veel sterker het geval is.

Ik denk dat ik het voorlopig maar bij 4-HO-MET houd. Dat geeft een heel vergelijkbaar effect als truffels, maar dan een stuk sterker. Dat lijkt me makkelijker - en kostenefficiënter - dan 60 gram truffels wegkauwen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@verwondering

Je kan je truffeltrip ook potenter maken met Lemontek en of Mao-remmers.

Ik sta ook niet te kijken van 30 gram truffels, maar van 20 gram op de lemontek manier + peganum harmela kreeg ik de trip van mijn leven die eigenlijk zelfs nog wat te heftig was. Zelfs heftiger dan die keer dat ik 45 gram op had.

Een hippieflip heeft ook wel potentie. Dat is dus Paddo's/truffels + wat XTC (dan heb je aan 50 mg MDMA wel genoeg), dat versterkt elkaar ook op sommige punten.

edit;
Lemontek is de (fijngemalen) truffels/paddo's een half uur in een mengsel van citroenzuur/water laten staan en dan alles opdrinken. de Psylocibine wordt meteen (sneller en dus beter) opgenomen in de maag en heft niet eerst langs de lever, waardoor je trip veel sterker wordt en de piek wat meer constant is ipv de gebruikelijke golven. Wel duurt de trip dan wat korter.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben het trouwens absoluut niet eens dat met truffels de eerste keer het beste is. Als dat bij jou het geval was dan is dat puur toeval.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beetje late reactie van mij, maar over je lemon-tek-opmerking: de laatste keer truffels had ik het ook inderdaad op die manier gedaan. Ik had toen 15 gram Hollandia op de lemon-tek-manier gedaan. Het was een mild tripje, maar minder mild dan 15 gram normaal bij mij doet. Dus het maakt volgens mij inderdaad verschil. Echter, om hetzelfde effect te hebben als met die 4-HO-MET zou ik denk ik meer dan 45 gram truffels moeten eten.

Het was inderdaad niet zo dat de eerste keer truffels de beste waren voor mij, dat heb ik misschien een beetje onhandig uitgedrukt. De eerste 7 a 10 truffeltrips (15 gram) waren geweldig, daarna nam het ineens rap af, en tegenwoordig doet 30 gram niet veel meer.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is een oude post maar wou er wel op reageren omdat 4-HO-MET niet echt bekent is.

Ik heb samen met een vriend ieders 80mg genomen. Onze trip was totaal anders als hierboven beschreven.

Ik had eerst een filmpje gezien online van een vrouw die het nam en toen stil zat op een stoel met haar ogen dicht en in een eigen trip zat. Ze waren haar bloeddruk aan het meten en die ging over de top.

Het zelfde gebeurde bij mij en die vriend van mij. Binnen een half uur knalde hij erin en we zeiden nog tegen elkaar 'als dit maar goed gaat' want het leek alsof we werden gelanceerd. Ik zat en hij stond.

Het was met de ogen dicht en alles in mijn leven schoot voor mijn ogen en raakte in een stronk verwikkeld. Alsof ik dingen die ik moest verwerken allemaal kon samen voegen. (Dat is mijn beste uitleg want het is moeilijk om een trip soms te verwoorden)

Toen werd ik ineens wakker en heb geen idee hoe lang dat heeft geduurd en die vriend van mij stond nog met zijn ogen dicht en heeft die trip dus staand gedaan. 45 plus minus.

We zijn toen op de bank gaan liggen en er leek een soort energy dat we elkaar precies begrepen met weinig woorden. Dat was nog het meest opmerkelijk.

Het was een geweldige trip appart maar goed. Maar ook nooit meer de drang om het nog een keer te doen. Een geweldige ervaring die niet voor herhaling vatbaar is..
En als je je afvraagt hoe dan? Tja dat weet ik ook niet :sunglasses:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk dat je je ervaring deelt, dank daarvoor.

Maar 80 mg?! Dat is heel erg veel. 20 mg is normaal. Logisch dat je ervaring dan ook anders is dan ik had beschreven. Ik had met een dubbele dosis, 40 mg, een heel behoorlijke trip. Ik wil het nog wel eens een keer in een hogere dosering proberen, maar dan denk ik eerder aan 60 mg. 80 lijkt mij teveel van het goede.

Fijn dat het al met al toch een positieve ervaring is geweest voor jullie. Maar waarom dan toch de conclusie dan het eens maar nooit meer is? En zou je het ook niet nog eens een kans willen geven op een lagere dosering van 20 à 40 mg?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
verwondering zei:
? En zou je het ook niet nog eens een kans willen geven op een lagere dosering van 20 à 40 mg?
Klik om te vergroten...


Nee gebruik veel soorten drugs en wil niet alles blijven gebruiken. Probeer namate ik ouder word een klein selectief groepje te gebruiken. Heb ook metox gedaan en van alles maar leuk om dingen te proberen maar ga niet overal mee door anders word het teveel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."