Wie: Alleen ik. Man, 1.87m, 100 Kg.
Datum: 19 okt 2018
Omgeving: Alleen in veilige omgeving aka Mijn Slaapkamer.
Wat: in totaal 5 bescheiden lijntjes Ketamine, ongetest. (ik weet niet precies hoeveel gram)
Ervaren: Totale newbie met het gebruik van Ketamine (eerste keer) ((2-CB, XTC, Cocaïne, Ephedra, Pure MDMA, wiet))
Stemming: Vermoeid van het studeren en werken, plus nieuwschierig over wat de Ketamine precies zou doen.
Hoe: Nasaal
Verwachting: Geen duidelijke verwachtingen, ik had wat forums gelezen maar iedereen beleefde wat anders. mijn vrienden beschreven het alsof ze keihard aan het trippen waren op de omgeving.
!! VERHALEN SCHRIJVEN ZIJN MIJN DING, VEEL INFORMATIE!!
Vooraf:
Ik was nooit echt van plan om Ketamine echt te kopen, wel had ik er over nagedacht wat het met me zou doen. Al mijn gebruikende vrienden raadden me het echt aan en opeens kreeg ik een zakje in mijn handen geduwt. ik was erg aan het twijfelen of ik het met mensen om mij heen zou snuiven, of alleen.
23:30:
Ik besloot om het toch lekker na werk te doen, alleen in huis, een beetje rust. Ik was al gewend aan het lijntjes maken en tijdens dat ik aan de telefoon zat met mijn beste vriend schreeuwde hij nog een paar keer dat "Je niet grote lijntjes moet nemen anders gaat het niet goed!!!". nou, dat zal wel meevallen toch? dacht ik bij mezelf. Ik maakte 2 bescheiden lijntjes op mijn telefoon, pakte mijn snuifbuis en weg waren ze.
Ik had een heel brandend gevoel verwacht maar vergeleken met Cocaïne en Ephedra viel het heel erg mee qua pijnlijk gevoel. wel leek het of er brokjes kristallen vastzaten aan mijn neusharen, dat was niet super prettig maar je moet iets ervoor over hebben.
Ik deed wat zwevende "trip"-muziek op via spotify met mijn headset en ging achterover zitten terwijl ik mijn beste vrienden aan het appen was met wat voor een junk ik weer was.
23:55:
Ik voelde nog niks fysieks gebeuren, alleen een beetje vaagheid wat je ook krijgt van een joint oproken. ik dacht dat het wel handig was om een flesje water van beneden te pakken. Ik stond op en mijn benen voelden heel zwaar. Mijn hoofd werd vager en voelde heel lichtjes mijn handen tintelen.
mentaal was het nog best helder, een beetje een gevoel alsof je aangeschoten bent, of echt teveel hebt geblowed.
De smaak die via mijn neus helaas in mijn mond terechtkwam was ook niet zo goor als verwacht. XTC vind ik moeilijker en goorder dan Ketamine. Het was een soort van chemisch, niet super erg.
00:30:
Zo bijzonder vond ik de tintelingen niet en ik vond mijn hoofd echt niet vaag genoeg voor die avond dus ik dacht zovan: Hey! laat ik nog 2 lijntjes maken!. Nou, ik had mijn neus weer heel even gemarteld en het leek alsof mijn neusgaten spontaan openvlogen.
ik had ook nog best wel wat energie, dus besloot even irritant te gaan dansen op hardcore.
00:45:
Een kwartier later zat ik half verdoofd op mijn bed, vergelijkbaar met spacen aan de XTC zonder de happy happy joy gevoel. ik was niet super down maar zeker niet oppeppend. mijn armen waren aan het tintelen, mijn benen waren niet meer mijn benen. handen had ik blijkbaar niet meer.
Ook de muziek ging door me heen als een soort briesje, maar ik vond het op een manier wel fijn.
Ik had het wel naar mijn zin, beetje spacen naar mijn met-posters-beplakte muur.
Ik besloot eens een paar grappige selfies te maken voor de leuk. Mijn hoofd zag er zo anders uit, alsof ik 7 dagen niet had geslapen, de schaduwen op mijn gezicht waren best angstaanjagend maar ik lachte het weg, in mijn hoofd, want mijn gezicht was een soort van verlamt.
Als ik mijn arm omhoog deed voelde het alsof ik in water zat, en de wolken op het zelfde moment aanraakte.
(het wordt nog vager)
1:30:
Mijn lichaam was voor 60% wel verlamd, of nouja, zo voelde het.
ik kwam erachter dat ik al 6 keer hetzelfde liedje had gehoord, en zat te dromen terwijl ik onderuit op mijn bed lag met mijn koptelefoon op. ik besloot mijn lijf te forceren om het liedje te veranderen naar een ander soort psytrance, en keek op naar mijn muur.
(hier begint het hoor) Alles draaide en zweefde, de lucht was lichter, ik was lichter. ademen was makkelijker. mijn posters gingen steeds omhoog, alles voelde omhoog te gaan net als mijn bed.
Het is moeilijk uit te leggen maar ik was er 100% van overtuigd dat mijn bed niet meer op de grond stond en dat ik één was geworden met mijn lieve bed.
mijn handen waren nog steeds niet mijn eigen handen, ookal heb ik tattoo's die ik altijd herken. iemand had mijn handen gestolen. mijn telefoon voelde vies aan, mijn benen ook, alles was vies en voelde als rubber. mijn houten tafel, is niet van hout, nee hoor hij voelt als zweterig rubber.
dit kwam ook omdat ik van top tot teen helemaal bezweet was, mijn hart ging tekeer, mijn ogen deden heel raar zoals altijd en gingen naar achter rollen, en trillen.
mijn posters leken te zweven op mijn muur zoals een blaadje in het water.
ik probeerde expres niet op mijn telefoon te kijken want ik wist dat de letters weg zouden gaan bewegen van mijn beeldscherm.
Ik ben een "IK DOE ALLES OF NIKS"-man dus besloot ALWEER een lijntje te leggen, mijn zakje was leeg. na de gesnoven lijn knipte ik het zakje open en snoof nog wat restjes omdat ik gek ben.
Ook wou ik gewoon deze ervaring harder laten gaan dus besloot te mediteren op bed, in een kleermaker, rechte rug, etc.
2:00:
Klaar met mediteren, ik ging liggen, deed HET psytrance nummer: "Deep jungle walk" aan en ik raakte in een soort van trance. alsof je droomde zonder te slapen, maar de realiteit was voorbij je gegaan.
In mijn trance/trip/droom/dinges werd ik wakker in oranje gras, symmetrisch gras. ik stond op en voelde me een totaal ander persoon, ik hoorde de muziek nogsteeds. de lucht was paarsig en mijn lichaam leek te teleporteren naar allemaal gekke plekken in een fictieve jungle, met gekke super donkerpaarse en groene bomen met 2D dieren die me volgden bij elke stap.
op een ander moment stond ik op een berg met van die Heksenstenen en ik werd weer door het heelal opgeslokt met allemaal rare kleurtjes en vormen. het was bizar.
op een gegeven moment dacht ik dat mijn hart uit mijn borstkas zou bonken. ik wist dat dit een trip was, ik wist het. maar mijn lichaam kon zich niet bewegen, ik kon niks. helemaal niks. ik vloog elke keer de trip in en uit, terwijl ik eigelijk dacht dat ik net iets teveel ketamine had genomen.
Ik was heel bang voor een K-hole, of was dit al een k-hole? nog steeds verward over dit.
ik bleef in en uit de realiteit schieten mentaal en probeerde constant te bewegen, wat niet kon.
4:00:
Eindelijk stopte het realiteit-switchen, de muziek playlist was ook al 10 keer opnieuw gegaan, eindelijk kon ik me weer bewegen en met mijn zweethandjes pak ik mijn waterfles en dronk het half leeg. ik ging rechtop zitten en het leek alsof mijn lichaam was gesmolten, ik was super moe, ik wou gewoon heel graag een sigaret.
Ik pak een sigaret en zie dat iemand anders zijn hand het aan mij geeft, ik pak het aan en probeer het aan te steken. mijn aansteker werdt steeds dik en dun, en de vlam bewoog maar kreeg uiteindelijk wel mijn nicotine-stokje aan.
Coming down 4:30:
Ik vond het zo lang duren, het leek alsof het voor altijd bleef. Niet dat ik dat erg vond.
Ik was gewoon heel erg moe, mentaal.
Mijn lichaam was nog steeds verdoofd, maar ik besloot gewoon lekker te gaan slapen. wat amper lukte.
Om 6 uur moest ik weer opstaan dus lag gewoon maar de verdoofde tintelingen uit te zitten in mijn bed.
blijkbaar gingen deze fysieke vage gevoelens de hele dag nog door, ik denk dat de tintelingen volledig stopten rond 18:00.
_____________
Nawoord:
Ik ging nog wat nalezen de volgende dag en schrok hoe lang het gevoel van ketamine bij mij bleef.
Ook vind ik het handig om hierbij te zeggen dat ik die dag heel weinig had gegeten, dat dat misschien ook effect had op hoe lang, en hoe heftig het was. Ik vond het wel heel heftig, maar het maakte mij super vrolijk de dagen erna. het slokt je serotonine niet op zoals mdma en xtc. Het was best wel een coole ervaring met alle subliminal messages in mijn trip.
Heel snel ga ik XTC nog combineren met Ketamine, dus daar komt ook weer een tripreport over als mensen geintresseerd zijn