Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine (2FDCK) - meest bizarre ervaring van mijn leven - onbeschrijfelijk

Ketamine (2FDCK) - meest bizarre ervaring van mijn leven - onbeschrijfelijk

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb meerdere keren ketamine gebruikt. maar altijd kleine lijntjes omdat ik bang was voor die beruchte k-hole. Effecten waren altijd mild. Een beetje een dromerig, zweverig gevoel. Alsof je een beetje aangeschoten bent. Gedachtes die wat trager verliepen en een beetje verstoring van motoriek.

Paar dagen geleden had ik 2-DFCK (2-fluorodeschloroketamine), een research chemical die ik persoonlijk echt dicht bij ketamine vind liggen. Ik had een paar kleine lijntjes genomen. Weer datzelfde milde gevoel.

Plotseling had ik heel erg zin om eens een paar goede stevige lijnen te nemen. Ik had geen intentie om te k-holen en dat zou waarschijnlijk ook niet gebeuren, maar ik wou eindelijk eens weten wat een échte ketamine ervaring is. Een beetje nerveus legde ik twee grote lijnen van ongeveer, gok ik zo, 100 a 120 milligram, maar dat is een grove schatting. Gezien de ervaring die ik had dénk ik dat het ietsje meer was. Ik snoof één lijn in mijn linkerneusgat. Het gaf een branderig gevoel, maar was na 30 seconden vrijwel verdwenen. Ik snoof de andere lijn in mijn rechter neusgat. Ik ging op mijn bureaustoel zitten, klaar voor wat ging komen.

Na zo'n 1 a 2 minuten begon ik een beetje duizelig te worden. Een beetje zweverig. Een soort van aangeschoten, verdoofd gevoel. Hier was ik bekend mee. Maar het werd snel heviger.

Even iets tussendoor. Ik heb veel drugs gebruikt die niet helemaal in woorden te beschrijven zijn. 2-CB was redelijk uniek, maar met name 1-P-LSD was onbeschrijfelijk. Maar zelfs 1-P-LSD zou ik nog beter kunnen verwoorden dan deze ervaring die ik heb gehad met ketamine. Met 1-P-LSD ga je inderdaad trippen en beleef je de wereld op een andere manier. Mijn hoogste dosering was 150 µg (tripreport volgt) en dat vond ik wel intens maar was zeker goed te handelen. Weinig dissociatie. Wel veel visuals en gedachten kronkels. Maar ik was mezelf. Ik wist wie ik was, wat ik genomen had, waar ik was en ik was me voor de volle honderd procent bewust van het feit dat wat ik zag kwam door de drug en dat het na een tijd over zou gaan. Maar deze ketamine ervaring is werkelijk het meest bizarre wat ik in mijn leven heb meegemaakt. Het was eigenlijk niet eens een negatieve ervaring. Maar ook geen positieve. Het was gewoon een ervaring. Iets wat ik nooit meer ga vergeten. Mijn interesse in dissociatieven is een beetje verdwenen. Misschien dat ik in de toekomst nog een keer zoiets ga proberen. Maar hier moet ik echt even van bijkomen.

Ik ga proberen zo goed als ik kan te beschrijven wat ik ervaarde.

Het begon dus, zoals ik zei, met een duizelig, zweverig en verdoofd en aangeschoten gevoel. Daarna ging het redelijk snel. Hoe snel weet ik niet precies want ik heb de tijd niet bijgehouden. Het werd steeds heftiger en intenser. Op een gegeven moment voelde ik me zo duizelig en verdoofd dat ik probeerde op te staan omdat ik dacht dat ik flauw ging vallen. Ik probeerde uit mijn stoel te komen maar dat lukte niet. Het was alsof de zwaartekracht 3 keer zo sterk was. Ik keek naar de vloer en het was alsof ik letterlijk meters hoog van de grond zat. Er was even een klein moment van paniek. Ik was bang dat ik een k-hole in zou gaan. Ik voelde me steeds verder en verder vervagen van mijn omgeving en van mijn persoonlijkheid en bewustzijn. Uiteindelijk lukte het me om van mijn stoel te komen maar ik viel gelijk hard op de grond. Ik kreeg het voor elkaar om naar mijn kast te kruipen en daar tegen aan te zitten.

Mijn kamer was plotseling veel groter geworden. Het was alsof alles van 4k resolutie naar 480 langzaam bufferende youtube kwaliteit was veranderd. Ik voelde me letterlijk zo onbeschrijfelijk vreemd. Heel draaierig en verdoofd. Mijn handen leken een soort plastic Playmobil stokjes.

Ik dacht dit zijn helemaal niet mijn handen. Dit ben ik helemaal niet. Ik was er ook helemaal niet meer. Ik was echt compleet ergens anders. Af en toe moest ik zo goed en zo kwaad als dat ging iets aanraken. Mijn houten vloer. Of de touwtjes van mijn vest. Of de lade van mijn nachtkastje. Gewoon om even de bevestiging te krijgen dat ik er nog was. Af en toe werd ik zo uit mijn bewustzijn getrokken dat het letterlijk goddelijk voelde als ik iets tastbaars en herkenbaars kon aanraken. Dat gevoel van "aha, de normale wereld is niet verdwenen. Hij bestaat nog. Dat betekent dat ik zal terugkeren."

Het was een sterke piek, maar zwakte ook redelijk snel af. Op een gegeven moment kon ik weer langzaamaan opstaan, een beetje lopen. Voorzichtig naar de badkamer gaan om een glas water te drinken.

Heel fascinerend om te zien wat je brein allemaal kan doen. Hoe het zulke complexe niet te bevatten ervaringen kan veroorzaken. Het feit dat het bewustzijn om de tuin kan leiden op zo'n intense manier had ik niet verwacht.

Doe mij maar 1-P-LSD. Die ketamine laat ik even links liggen. Ik heb liever een kleurrijke, diepgaande trip waar ik nog mezelf kan zijn in plaats van een goedje waarbij mijn bewustzijn met een kanon door verschillende dimensies wordt geschoten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik denk dat je aan het wankelen was op het randje van k-hole en hier tegen ging vechten.
Toen ik bewust voor mijn eerste k-hole ging kreeg ik dezelfde paniek en vreemdheid die jij ervaarde, totdat ik mezelf liet gaan en toen was het echt een prachtige ervaring met de mooiste visuals.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
GoldenGrow zei:
Ja, ik denk dat je aan het wankelen was op het randje van k-hole en hier tegen ging vechten.
Toen ik bewust voor mijn eerste k-hole ging kreeg ik dezelfde paniek en vreemdheid die jij ervaarde, totdat ik mezelf liet gaan en toen was het echt een prachtige ervaring met de mooiste visuals.
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen, hoewel ik me wel enigszins kon bewegen, hoewel moeizaam.
Het was alleen moeilijk mezelf eraan over te geven omdat het zo’n bizarre ervaring was dat ik een beetje de grip op de realiteit en mijn gedachtes kwijt was.

Ik zou het zeker geen bad trip willen noemen. Maar ook niet echt een goede trip. Meer een soort achtbaan die je net wat overschat maar als je uiteindelijk eruit stapt wil je stiekem nog een keer. Omdat het zo intens was.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Plotseling had ik heel erg zin om eens een paar goede stevige lijnen te nemen. Ik had geen intentie om te k-holen en dat zou waarschijnlijk ook niet gebeuren, maar ik wou eindelijk eens weten wat een échte ketamine ervaring is.
Klik om te vergroten...

Ik heb niet vaak keta gedaan, maar de laatste keer (ergens in oktober) had ik 2 vrij grote lijnen gepakt, ik had ook zin om het ultieme te ervaren.. en toen ik het voelde opkomen ging er een hele wereld open..

GoldenGrow zei:
totdat ik mezelf liet gaan en toen was het echt een prachtige ervaring met de mooiste visuals.
Klik om te vergroten...

☝️ Dat dus... Ik had ook van die momentjes van fuuuuck wat gebeurd er, ik lag in foetus houding op de grond, en zag allemaal gekke gezichten in m'n vloer, daarna stond ik op en m'n huiskamer veranderde in één grote liefde ofzo, moeilijk te omschrijven🤪.. Alles was roze/oranje en ik voelde alleen maar liefde..

Ik vind het ook echt heftig spul, en zal het ook nooit zelf in huis halen (die keer had een vriend genoeg voor 2 dikke lijnen voor me achter gelaten), als het wordt aangeboden prima, verder niet...

Ik heb het nu denk een keer of 3 gedaan, en weet nou eigenlijk nog niet precies wat ik ervan moet vinden🤣echt raarrrrrrrr spul.. niet negatief, maar ook niet persé positief
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het ik het zo lees had je net niet genoeg gesnoven om te holen. Wel mooi beschreven als ik het zo lees. Ik kon me er goed inleven. Mijn eerste keer ketamine had ik ruw weg op het blote oog iets van 200-300mg gesnoven en achter een 5 minuten zat ik direct in een hole, dan weet je het wel achter een uurtje.
Maar toch vind ik het mooi beschreven!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."