Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels +/- 10 GR Atlantis (zeer rare ervaring)

Eerste keer truffels +/- 10 GR Atlantis (zeer rare ervaring)

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dukskieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie? Ik (Vrouw, 23 jaar) met een goede vriendin, E. (Vrouw, 26 jaar) en haar vriend K. als tripsitter
Gewicht allebei ong. 66 KG.

Waar? Bij vriendin E. en vriend K. thuis waar ik nog nooit geweest was

Ervaring: Behalve veel ervaring met uppers (XTC, speed, coke,...) allebei nog nooit psychedelica gebruikt, alsook de tripsitter zelf niet.
Wel HEEL VEEL onderzoek gedaan op voorhand, heel goed voorbereid, veel tripreports gelezen en filmpjes gekeken (ook de tripsitter zelf). Het enige wat stom was; dat we geen weegschaal hadden, maar goed, we hebben namen allebei om te beginnen +/- 10 gram Atlantis truffels.

Wanneer? Vorige week zondag

De truffels eten

Mijn vriendin E. en ik waren heel nieuwsgierig naar psychedelica en besloten dus om truffels te eten. Haar vriend zou op ons passen. We zouden het bij haar thuis doen, waar ik nog nooit geweest was, maar ik zag daar geen probleem in omdat ik haar goed ken. Haar vriend kende ik persoonlijk wat minder goed maar ik vertrouwde hem omdat ik hem wel al een paar keer gezien had en het gevoel had dat ik hem kende doordat zij zoveel over hem vertelde. Ik voelde me op m'n gemak bij haar en ik vertrouw haar en dacht dat daardoor haar huis een veilige omgeving zou zijn of in elk geval zo zou aanvoelen.

Na een uurtje acclimatiseren bij haar thuis, besloten we omstreeks 18.00 de truffels te nemen.

We besloten om ze puur te eten met een glas water erbij.
In het begin vond ik dat de smaak beter meeviel dan ik had gedacht, maar na een paar happen werd die smaak wel zeer doordringend..
E. had er van in het begin last van. Ik moest me echt inhouden om niet te kotsen.

Na ongeveer 45 min. begon mijn lichaam raar aan te voelen.
Ik kreeg een beetje een koortsachtig gevoel, en was ondertussen al die tijd al misselijk en me aan het concentreren om niet te kotsen.
K. had gemberthee opgezet tegen de misselijkheid.
Mijn handen hadden het heel koud en daarna kreeg ik het weer heel warm. Ik voelde me niet zo goed.
Plots begonnen mijn wangen een beetje te spannen, en moest ik heel erg lachen. Ik zei tegen K: 'ik ben echt misselijk' en terwijl ik dat zeg barst ik heel erg in lachen uit. Ik had mezelf niet meer onder controle. K: 'je kan toch niet zo misselijk zijn als je zo hard moet lachen'. K. Had op voorhand een kots-emmer klaargezet en ik begin die te zoeken.
Net op tijd heb ik hem vast en terwijl ik heel hard aan het lachen ben moet ik kotsen.
Vriendin E. barst ook in lachen uit door mij te zien kotsen en ik kots en lach tegelijkertijd (heel raar en grappig).
We beginnen het allebei héél hard te voelen. E. ligt in een bolletje van het lachen.

Het kotsen deed wel deugd, hoewel het tegelijkertijd ook heel vies aanvoelde. Mijn lichaam trilde en ik had echt het gevoel dat ik controle verloor.

Ik ben dan maar een beetje gaan liggen (we hadden een dekentje op de grond gelegd en een soort kamp gemaakt met glow-in-the-dark sticks en kussens enzo).
Op dat moment was ik ook totaal niet met E. bezig. Die is een paar minuten later ook gaan kotsen, maar is wel tot aan het toilet geraakt.

Hard gaan

Wat daarna gebeurde kan ik alleen nog maar in flitsen vertellen. Tijd is hier een abstract begrip.
In het begin toen het echt begon in te kicken bleef ik maar zeggen: 'let maar niet op mij, ik ben hier niet'. Ik wou dat E. en K. me zouden negeren en ik wou er niet zijn.
Ik heb dat zeker 10 keer herhaald. Zij begrepen mij niet maar stelden niet veel vragen daarover.
Toch had ik ook heel erg het gevoel dat ik moest uitleggen wat er aan het gebeuren was, wat ik voelde, maar dat kon ik niet, want taal was ineens iets raars en vaags geworden en door de lichamelijke high én de intense ervaring kreeg ik het niet uitgelegd. Fysiek én mentaal niet.
Ik herinner me dat me dat erg frustreerde, omdat ik zo graag aan K. en E. wou uitleggen wat ik beleefde maar ik kreeg het maar niet onder woorden gebracht. Dat was geen prettig gevoel.

Mijn zintuigen liepen door elkaar en het was echt heel intens. Ik wou een beetje gemberthee drinken maar dat kostte heel veel moeite. Het voelde ook raar in mijn keel, de vloeistof. Terwijl ik dronk zag ik in mijn glas vanalles bewegen. Alles bewoog. De ruimte was erg blauw naar mijn gevoel.
Ik herinner me dat mijn algemene gedachte op dat moment was dat ik meer roze wou.
Ik sprak dat ook uit en vroeg aan K. of hij kon zorgen voor meer roze, omdat het te blauw was. Ik heb dat een aantal keren herhaald. 'Kan er meer roze alstublieft?' 'Het is hier te blauw'. Achteraf gezien weet ik nu dat ik toen eigenlijk beter naar een andere kamer was gegaan, maar ik wist op dat moment eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen. Het enige wat ik wel wist is dat ik me niet zo goed voelde maar kon het niet duiden dus ook niet melden.

We hadden op voorhand een aantal dingen klaargelegd, waaronder een banaan, waar ik op dat moment dankbaar voor was. Ik nam de banaan in mijn hand en zoals een kind begon ik er een beetje op te sabbelen. De banaan voelde heel zacht en leuk in mijn keel, in tegenstelling tot de gemberthee. Daar had ik even een leuk momentje met mezelf.

K. die op de zetel voor me zat (en ik op de grond) zag er ineens heel groot uit.
Soms leek het alsof de afstand tussen mij en hem héél groot was, alsof hij aan de andere kant van de kamer zat terwijl we in werkelijkheid maar op 0,5 m afstand zaten.
Alles bewoog, rare vormen, pijltjes zag ik,...

Acceptatie

Op een bepaald moment (denk ik achteraf) ben ik het gevoel en de intensiteit van de trip te accepteren waardoor ik me toch een beetje beter begon te voelen.
Het was nog steeds heftig maar ik denk dat ik het op een bepaald punt over me heb laten komen en dan misschien ook gestopt ben met proberen uitleggen wat ik allemaal voelde.
Ik ben wat met de lichtgevende stokjes beginnen spelen, wat een goed idee bleek dat we die hadden aangeschaft want die kleuren waren heel intens en ik heb die nog de hele trip enkele keren terug bovengehaald.

Doorheen de hele trip ben ik ook héél vaak naar de wc gemoeten om te plassen. Daar was alles paars. E.'s hoofd vervormde ook en haar haren werden ook paars.
Ik begon de ruimtes in het huis in te delen in kleuren. De kamer waar ik sliep was GROEN, het toilet was PAARS en de woonkamer BLAUW.
Ik heb dan op een bepaald moment ontdekt dat ik gewoon uit blauw kon stappen en naar groen of paars kon gaan ,wat ik een enorme opluchting vond. Elke kamer had zijn eigen toen begon ik echt een beetje blijer te worden. Ik vond alles wel grappig. Heb ook even naast de gele stofzuiger gestaan omdat ik dacht dat het een step was, en ik ermee wou rijden.
Ik ben op een bepaald moment ook naar groen gelopen omdat ik wist dat E. en K. me zouden komen zoeken. Echt als een kind ben ik naar groen gerend, en zij kwamen met twee achter me aan en ik vond dat héél grappig omdat ik dat voorspeld had en het gevoel had op dat moment alsof ik een kind was die iets stouts gedaan had.

Op een bepaald moment wou ik connectie maken met E. Ik wou een beetje bij haar liggen en met haar 'spelen' (als een kind), maar ik kon geen connectie met haar maken. Zij ervaarde de trip (ook) als véél te heftig en wou vooral in haar eigen wereldje zijn. Dat vond ik op dat moment (en achteraf gezien ook ) een beetje jammer, want we hebben eigenlijk geen enkel moment op dezelfde golflengte gezeten. Zij wou vooral alleen en rustig zitten en ik wou vanalles met haar delen. Ik heb wel het gevoel dat dat de goede vibes die ik had soms heeft tegengehouden.

Volgende fase

Na een tijdje (ik denk na ongeveer 2 uur) was het heftigste achter de rug. Dat vond ik wel fijn want ik vond dat wel weer goed geweest.
Dan kwam een nieuwe fase van inzichten en filosoferen en een ander bewustzijn. Dat vond ik een héél leuke fase, alleen was E. toen nog steeds niet echt sociaal en zoals ik al zei, dat heeft het voor mij wel een beetje minder leuk gemaakt.

Ik heb een gitaar genomen en ben gitaar beginnen spelen als nooit tevoren. Ik heb nog nooit zo goed gitaar gespeeld.
In de snaren had ik het gevoel dat ik alles snapte.
Ik was één snaar aan 't stemmen. Naast mij zat E. TV te kijken en met het stemmen van de snaar had ik het gevoel dat die snaar het leven voorstelde. Ik deed de snaar constant van hoog naar laag zo 'pfieeeeuw,', 'pjoeeeew' (ik kan het niet beter uitleggen haha, k draaide aan de knop de hele tijd van boven naar onder), en ik verstond daar het leven in.
E. bevestigde dat ook , al weet ik niet of ze dat echt zo voelde of dat ze dat zei om me te bevestigen haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
d
dukskieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen wou ik even naar buiten.
Tripsitter K. was, goed bedoeld maar soms ook wel afremmend naar mijn gevoel, héél voorzichtig met ons.
Ik ben dan in de deuropening gaan staan omdat we niet te ver naar buiten mochten van hem. Daar vond ik het ZO mooi en ik wou zo graag naar buiten om te wandelen maar dat zag E. niet zitten, dus moesten we terug naar binnen. Ik zag mezelf in de weerspiegeling van het raam en ik vond mezelf mooier dan ooit tevoren. Ik wou toen buiten blijven en vond ook dat K. even moest binnenblijven, want K. was voor mij op dat moment de belichaming van de werkelijkheid (zo zag ik dat echt, hahaha) en de werkelijkheid moest even binnen blijven zodat ik lekker buiten in mijn eigen wereldje kon zijn.

E. Wou terug TV gaan kijken en toen had ik weer een inzicht.
Ik besefte op dat moment dat het scherm (in het algemeen én in die situatie) een onwerkelijke wereld van buitenaf naar binnen bracht, waardoor we alle lol die we hadden kunnen beleven met de ruimte zelf niet konden beleven doordat het scherm in de weg zat.
Ik zag het scherm als een indringer van onze vreugde, maar ik wou er niet te hard op doorgaan omdat E. heel hard behoefte had aan het scherm en ik wou het voor haar ook niet verpesten. Al had ik op dat moment wel héél sterk dat gevoel maar als ik dat vertelde dan reageerde E. daar niet zo positief op, ze was ook een beetje grumpy, dus ik liet haar met rust.

Ik weet ook nog dat we heel graag frietjes wouden eten en dat ik dat wel 10 keer aan K. gevraagd heb. Dat leek heel lang te duren en ik had het gevoel dat we al 2 uur aan het vragen waren om frietjes maar dat was in werkelijkheid nogmaar een halfuur.
Uiteindelijk zijn de frieten er gekomen en daar waren we wel héél blij mee, dat we eindelijk iets konden eten ook (want we hadden natuurlijk op voorhand al 4 uur niets gegeten).

Avondwandeling

Uiteindelijk, toen alles bijna uitgewerkt was (of leek te zijn), inmiddels toch 21.30 ongeveer, zijn we toch nog een avondwandeling gaan maken. Iets waar ik al lang naar uitkeek.
Toen voelde E. zich ook al veel beter (gelukkig) en was ze ook terug blijer. We hebben dan nog de rest van de truffels opgegeten. Daar heb ik ngo een beetje een high van gevoeld, maar niets SUPER heftigs meer.

Ik vond het jammer dat we al die mooie natuur niet hebben gezien TIJDENS de trip.
Wat ik wel nog meemaakte is dat mijn verbeelding ineens heel hard ging spreken. We wandelden langs (wel zeer specifieke huizen, qua architectuur) en ik begon er me allemaal verhalen bij voor te stellen en ik dacht er een serie over te kunnen schrijven. Ik vond mijn eigen verbeelding op dat moment geweldig. K. en E. vonden mijn verbeelding ook leuk.
Ik zag verschillende soorten gezinnen vanalles meemaken in een bepaalde wijk (in mijn verbeelding). Dat was ook prettig.
Het begon te regenen maar dat vonden we niet erg en we zijn los door de regen gewandeld. Dat deed deugd.
Uiteindelijk hebben we blijkbaar 7 Km gewandeld door prachtige natuur (niet door de trip maar omdat het ook werkelijk een prachtig landschap is) maar dat voelde helemaal niet zo ver aan.

Bij thuiskomst zijn we gaan liggen en hebben we echt nog héél veel gegeten.
Lasagne, pizza, de overschot van de frieten, chips, nootjes.

Ik had wat moeite met in slaap vallen maar heb daarna heerlijk geslapen.

Wat een tocht.
Ik weet nog steeds niet of ik het nu leuk vond of niet leuk. Het is ondertussen een week geleden.
Het was allesinds echt iets om nooit te vergeten.

Ik wil het graag nog eens opnieuw doen in mijn eigen omgeving en misschien ook met andere mensen (en misschien een ander soort truffel?).

Bedankt voor het lezen :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch een mooie ervaring:) ik moet ook vaak enorm lachen van truffel ook al is iets niet eens grappig. Mn lichaam zegt gewoon "nu lachen". Wat stom dat je niet naar buiten mocht. Buiten is echt gaaf. Volgende keer beter:)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel typische truffel/paddo ervaring! Als je er niet bij had gezet wat je had genomen, had ik denk ik kunnen raden wat het was! :wink:

Zo te lezen is er nog gewoon wat onwennigheid omdat het nieuw is. Maar je geeft nu al bij veel dingen aan hoe je het een andere keer anders wilt doen en volgens mij kloppen die inzichten goed. Trippen is ook zoiets raars, daar moet je gewoon eerst even wat bekend mee raken. Je zegt dat je nog niet weet of je het echt leuk vindt of niet, maar die dingen die minder leuk waren zijn best makkelijk te voorkomen. De verwondering en verbeelding is bij jou in ieder geval volop aanwezig en dat is het allerbelangrijkste! Het innerlijke kind naar boven halen! :grin: En het kan best zijn dat andere mensen voor jou beter geschikt zijn om mee te trippen. Dat je daar beter mee op dezelfde golflengte zit. Een volgende keer kun je dan met je tripmaatje(s) bijvoorbeeld ook al van tevoren afspreken dat even naar buiten gaan best mag. Trippen kan je emoties sterk vergroten en als iemand tijdens een trip bijvoorbeeld zegt dat iets niet mag, kan dat mogelijk (onbedoeld) heel overdreven streng aankomen. Dat soort dingen kun je het beste voorkomen, want het is makkelijk dat de trip daar een minder leuke wending door aanneemt.

Volgens mij staat je nog een hele wondere wereld te wachten!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."