Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MeO-PCP: verrassend lekker spul, maar dan komt de valkuil

3-MeO-PCP: verrassend lekker spul, maar dan komt de valkuil

45 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMAZING zei:
O pce is ook niet zo potent.
Klik om te vergroten...
Jawel hoor, alleen jij hebt gewoon een verpeste tolerantie 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
N
Neo-Shulginist
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n fan ben van dissociatieven. Ik vind altijd dat je er zo gehandicapt van wordt. Je kunt niet meer bewegen zoals je zelf zou willen. Toch heb ik heb flink wat aantal keren ketamine geprobeerd (lees: enkele tientallen grammen weggesnoven) en ik heb ook aardig wat keren MXE geprobeerd. Maar daarmee houdt mijn ervaring met dissociatieven toch echt op.

Ongeveer 1,5 jaar geleden had ik van een vriendin een mini-zakje 3-MeO-PCP gekregen bij een ruilbeurs. We komen af en toe bij elkaar en ruilen dan allerlei RC's die we nog niet hebben. Zo kunnen we elkaars voorraad aanvullen. Ik had het zelf nooit gekocht - niet geïnteresseerd. Maar met zo’n ruilbeurs wil je dan toch maar eens exotische middelen op de kop tikken. Zodoende had ik dus al 1,5 jaar een beetje 3-MeO-PCP liggen. Maar ik had nooit het juiste moment gevonden om het te nemen. Tot vandaag.

Ik heb vakantie en eerlijk gezegd was ik me een beetje aan het vervelen. Ik had op zich wel zin om wat ketamine te nemen en een serie te kijken; wat ik een goede combinatie vind. Maar ik heb helaas al een tijdje geen ketamine meer en ook geen zin om nog meer bij te bestellen. Ik was nog wel even aan het kijken of ik misschien 2-FDCK zou willen bestellen, gewoon, om een keertje te proberen. Maar toen bedacht ik me dus dat ik ook gewoon nog 3-MeO-PCP had liggen. Dus waarom niet?



Heel voorzichtig heb ik 11 milligram op mijn weegschaal afgewogen. Daarbij ga ik er van uit dat er wat afwijking kan zitten in wat de weegschaal aangeeft. Dus misschien is het wel 15 milligram, wie weet. Van de zogenaamde 11 milligram neem ik eerst de helft, om even te kijken wat het doet. Als het na een half uur nog niet te overweldigend is, dan kan ik die andere helft ook nog nemen. 

Het eerste wat opvalt is dat het toch behoorlijk prikt in de neus, die 3-MeO-PCP. Even twijfel ik of het snuifbuisje niet per ongeluk in mijn neusslijmvlies heeft geprikt. Maar nee, het is echt de 3-MeO die een beetje een branderig gevoel blijft geven in mijn neus. Het branderige gevoel houdt lang aan ook.

 Al na enkele minuten begin ik wat te voelen. Het lijkt best wel op het eerst begin van ketamine. ‘Wonky’ is een goed Engels woord ervoor. Ik zit een beetje onstabiel op mijn stoel, en ik merk dat ik een beetje gedissocieerd raak. Er lijkt wat meer afstand te zitten tussen wat ik beleef en de realiteit. Maar het is nu nog allemaal heel mild.

Een half uurtje later is het toch best wel stevig. Maar de rest van het hoopje lonkt. Ik wil het eigenlijk nog wel proberen. Even zien wat de potentie is van deze stof. Dus stofzuiger ik het overgebleven hoopje ook even mijn neus in.

Ondertussen ben ik Euphoria aan het kijken, een serie over drugs en seks op een Amerikaanse high school. Het is een beetje een standaardverhaal, maar de stijl is heel verfrissend. En er wordt dus lekker veel drugs in gebruikt. Altijd leuk.

De bodyhigh van dit spul is wel lekker eigenlijk. Tegelijkertijd ben ik best nog wel helder. Ik heb niet zoveel problemen met mijn motoriek als dat ik met ketamine wel eens heb. Ik kan gewoon lopen zonder te zwalken. Mijn armen voelen wel wat lichter dan normaal, maar zeker niet rubberachtig zoals ze van ketamine worden. Mijn gezichtsveld lijkt wel enigszins onscherp. Ik kan nog wel gewoon lezen. Dat kost iets meer moeite dan normaal, maar ook niet heel veel moeite.

Ik vind het wel lekker spul eigenlijk. Op een gegeven moment was ik de serie aan het kijken zonder dat ik mijn lichaam voelde. Dat was wel fijn. Ik was er wel, maar ik was me niet bewust van mijn eigen aanwezigheid. Ik ben lekker gedissocieerd, dus. Toch vind ik de euforie nog niet fantastisch. “Neem nog maar een beetje”, zegt een stemmetje in mijn hoofd. Ik luister er maar naar. Er zit maar heel weinig in het zakje: op het oog zo’n 5 milligram. Ik gooi het minihoopje op mijn weegschaal, maar die blijft gewoon ‘0.000’ zeggen. Ja, dat klopt niet natuurlijk. Toch snuif ik het naar binnen.

Ik ben nu de valkuil van 3-MeO-PCP aan het ontdekken. Het geeft een chille rush met een lekkere dissociatie, als een soort warme en zachte cocon waar je lekker in kan liggen. Maar na een uurtje ofzo dan wordt die lekkere warme cocon toch steeds wat kouder en afstandelijker. De euforie neemt af en je voelt je nog wel best lekker. Dus…. Denk je dan, kan je nog wel wat meer nemen? 


Maar daar gaat het dus mis. Want je voelt je heel helder met dit spul, maar tegelijkertijd ben je het niet. Je lichaam doet gewoon zoals opgedragen. Alhoewel, een beetje dan. Je hebt in ieder geval het idee dat je best wel 'in control' bent, terwijl dat misschien niet zo is. 

Op die manier zit ik nu dus ook weer met cravings. Ik wil weer terug naar die lekkere warme cocon. Maar ik weet dat als ik bijneem dat ik dan in de maniakale doseringen terechtkom. De kans bestaat dat je dan onverhoopt allerlei dingen gaat doen, en er pas achteraf achterkomt hoeveel controle je daadwerkelijk kwijt bent geraakt. Verraderlijk spul dus, die 3-MeO-PCP.

Je voelt je best helder en je hebt een lekker warm en beschermd gevoel. Maar die euforie duurt maar kort. En dan ben je toevallig net zo ongeremd dat je makkelijk denkt ‘ah fuck it’. En dan neem je nog een beetje. Maar voordat je het weet heb je jezelf in een manie gesnoven. 

Pas dus op, lieve drugssnuivers.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hmm, bij mij duurt het warme cocon effect uren en uren.. en niet persé cravings om meer te nemen als dat weg ebt?
er is inderdaad een piek van een paar uur... en daarna de illusie van nuchterheid.. dat merk je dan ook als je meer neemt en het effect lijkt te stapelen.. dat dan ook maar in hele kleine hoeveelheden nodig als je dat zou willen doen.
als ik 's ochtend 5mg oraal neem kan ik daar tot 's avonds op teren.. wat mij betreft duur de euforie lang.
de piek ik leuk maar 't is ook 't waarderen van de sedering erna..

beetje verraderlijk kan het wel zijn ja.

ruilbeurs.. interessant.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Opzich leuk spul. Alleen haat ik de smaak/gevoel dat m'n tong krijgt van 3-MeO-PCP.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Typisch dat jij zo'n korte werkingsduur ervaart, ik heb ook meer de ervaring die @Gympie heeft. Waarom trouwens voor nasaal gekozen en niet voor oraal?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk om te lezen, een van de vetste stoffen op de RC markt imo.

Bij mij duurt het juist zo enorm lang, dat ik niet wil bijnemen. Grappig, want met de rest ben ik het zeker eens. Heerlijk stimulerend gevoel en toch ontspannend.
Oraal is wel bij disso's mijn fav. dit raad ik dan ook aan voor de volgende keer (ook minder craving als je daar dan al last van hebt). Ik vind het juist zo verslavend omdat het juist zo onschuldig lijkt. Geen comedown, geen nadelen, geen craving. Net als psychedelica best spiritueel ook, en dan met minder ongemakken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."