Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip op 17,5g truffels + perfecte bongrip wiet.

Trip op 17,5g truffels + perfecte bongrip wiet.

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, Dit is een beschrijving van mijn eerste trip op truffels. Deze heb ik 3 jaar geleden ervaren in mijn huis samen met een maat.
Het was mijn meest intense ervaring op psilocybin. Ik heb dit sterker ervaren dan een dosis van 4g droge paddo's

Omdat het 3 jaar geleden is schrijf ik dit nu uit mijn herinnering. Dus de volgorde klopt misschien niet helemaal. Er zal ook vast van alles missen.


Een maat van me appt me, ik heb truffels zullen we ze nemen? Ik had wel interesse en een paar uur later stond hij voor de deur en daar gaan we dan.
Hij had 2 doosjes. 1 met 20 gram en 1 met 15 gram. We besluiten die van 20 gram te delen.
Na 2 uur merkte we nog nauwelijks wat. Dus besloten we het 2de doosje ook maar te delen. En omdat ik een dwaas ben dacht ik. Nou laten we er dan ook maar een beetje wiet bij nemen.

Toen ik mijn bong vastpakte voelde ik de sensatie van het glas toch wel als vreemd. Alsof het glas veel gladder was. Ik vulde een bowl en omdat ik blijkbaar helemaal zen was wist ik een super goede rip te nemen. De kamer van de bong had dikke gele rookwolk en deze was precies op de juiste snelheid gemolken waardoor deze als boter mijn longen in gleed.

Vanaf dit moment begon alles heel snel op te komen.

Ik keek naar buiten, het was donker en ik zag in de verte bomen voor een flatgebouw staan. Het leek of de bomen probeerde het flatgebouw te overgroeien. Ze golfde omhoog tegen de randen van het flatgebouw en leken constant dichter bij het dak te komen, maar het lukte ze nooit om er ook echt over heen te groeien.
Na een tijdje gefascineerd te kijken besloot ik op de bank te gaan zitten.

Ik keek naar het plafond. Mijn plafond heeft schuimtegels met een gestuct patroon er op. Dit patroon was vervormd tot een soort schubben patroon. Alles bewoog wild en alle randen van het patroon waren prismatisch. Ik leunde achterover en voelde een zwart gat achter mij in mijn ziel. Het voelde als een blackout. Ik schrok en ging rechtop zitten.
Toen ik vooruit keek kwamen er doorzichtige handen uit de muur gekropen. Ze bewogen naar me toe over de schubben.

Ik moest naar de WC. Toen ik naar de tegels keek op de muur van de badkamer golfde de patronen. Het leek net alsof het levend was en deed me aan organen denken.
Terug naar de bank.

Van af dit moment begon ik moeite te hebben om onderscheid te maken tussen de realiteit en fantasie. Alles liep in elkaar over. Ik keek naar buiten naar de flat. Ik kan me herinneren dat ik een beeld zag van een blauw grit en een rood oog. Ik was bang voor dit oog. Het ook hield het grid in de gaten. Speurende naar tekenen van bewustzijn. En wanneer hij door had dat iets hem in de gaten had zou het oog dat uitschakelen. Ik voelde intense angst.

Ik kreeg een inbeelding van een netwerk van mensen. Dit netwerk was gebaseerd op sociale contacten. En het leek wel of het hele netwerk bewoog en mensen die geen connectie meer hadden werden achtergelaten en verdwenen. Daarna beeldde ik mij de wetenschap in. Het leek wel een boomstructuur en als ik die naar beneden volgde stond die boom nergens op. Alsof het allemaal opeengestapelde ideeën waren die op niks gegrond waren behalve zichzelf.

Ik keek naar mezelf. Ik zag mijn armen. Ze leken absurd gedetailleerd. Het leek wel of ik al mijn bloedvaten en individuele pezen kon zien bewegen. Ik bewoog mijn vingers en dacht dat ik een soort robot was. Dat mijn lichaam een marionet was. Ik voelde me zeer kwetsbaar en fragiel. Ik had het gevoel dat mijn lichaam niet echt was. Meer een construct wat langzaam uit elkaar viel. Maar wat was ik dan?

Ik wist totaal niet wat ik van dit alles moest maken. Ik raakte verward en vroeg aan mezelf wat ben ik, wat doe ik hier. Is het allemaal een simulatie?
Een bewustwording kwam binnen en die zij zoiets als. Je ben een dude in een appartement met wat dieren.

Ik worstelde met mijn sterfelijkheid en kreeg opeens een soort overtuiging dat ik onsterfelijk was. Ik weet niet goed meer waarom. Ik voelde energie in mij opkomen en liep een beetje rond.

Ik kreeg een soort van samensmelting met een gedachte. Ik zag een golfslag van energie. Ik werd één met de golfslag en voelde hoe deze van zijn diepte punt omhoog ging. De hoger ik kwam de warmer de energie werd. Zuivere euforie. Na de top doofde de euforie langzaam en werd alles rustig. Zo rustig dat er niks meer was.
Ik bedacht me dat het misschien ook wel zo voelde voor een boom die in het zonlicht stond.

Het volgende wat ik mij herinner was dat mijn maat zij of het wel goed met me ging. Blijkbaar mompelde ik. Ik was redelijk snel weer bij zinnen en we zijn toen een stukje gaan wandelen. Daarna besloten we te slapen.

Ik lag in bed en mijn lichaam voelde vreselijk. Geestelijk was ik totaal verward. Ik voelde me misselijk en lag in de foetushouding te trillen.



Sins dien heb ik heel wat keren truffels en paddenstoelen genomen en ook wat andere middelen geprobeerd, maar deze ene trip blijft mij toch altijd bij als speciaal.
Het was het begin van het einde :P Ik heb tot op vandaag nooit meer wiet durven roken samen met psychedelica.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Daarna beeldde ik mij de wetenschap in. Het leek wel een boomstructuur en als ik die naar beneden volgde stond die boom nergens op. Alsof het allemaal opeengestapelde ideeën waren die op niks gegrond waren behalve zichzelf.
Klik om te vergroten...
Interessant... Doet me denken aan deze William Blake quote:

"Art is the tree of life. Science is the tree of death."

Hoe ik deze interpreteer, is dat de wetenschap het leven uit dingen haalt. Het isoleert, ontleedt, conceptualiseert, bevriest dingen in tijd. Het is allemaal hoofd en geen hart. En is het nou niet juist hart dat alles verbindt? Is alles in werkelijkheid niet gegrond in het hart?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Interessant... Doet me denken aan deze William Blake quote:

"Art is the tree of life. Science is the tree of death."

Hoe ik deze interpreteer, is dat de wetenschap het leven uit dingen haalt. Het isoleert, ontleedt, conceptualiseert, bevriest dingen in tijd. Het is allemaal hoofd en geen hart. En is het nou niet juist hart dat alles verbindt? Is alles in werkelijkheid niet gegrond in het hart?
Klik om te vergroten...

Ratio en hart kan in een mensenleven toch gewoon prima samengaan. Een wetenschap gebaseerd op alleen hart bestaat niet. Wetenschap ís kennis/ratio. Misschien eens nagaan waar jij dagelijks zoal gebruik van maakt wat te danken is aan de wetenschap... Meer dan je denkt.

Ik ben het er 100% mee eens dat wetenschap niet de oplossing is tot alles, dat is waarom ik ook met niet-wetenschappelijke dingen (ervaring) experimenteer. Maar jij neemt elke mogelijkheid aan om de wetenschap te ‘bashen’ hier, valt echt op. Wat zit je precies zo dwars? Als ik het goed begrijp heb je nooit een wetenschappelijke opleiding gedaan, dus dan weet je feitelijk gezien ook niet zo veel over wetenschap.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Interessant... Doet me denken aan deze William Blake quote:

"Art is the tree of life. Science is the tree of death."

Hoe ik deze interpreteer, is dat de wetenschap het leven uit dingen haalt. Het isoleert, ontleedt, conceptualiseert, bevriest dingen in tijd. Het is allemaal hoofd en geen hart. En is het nou niet juist hart dat alles verbindt? Is alles in werkelijkheid niet gegrond in het hart?
Klik om te vergroten...

Ik heb ook wel eens gedacht dat wetenschap meer detail aan de wereld geeft door deze in stukjes te hakken en zo meer creatie mogelijk maakt.
Maar het maakt alleen constructen en geen bewustzijnsvormen omdat het uit angst is gemaakt en dus de intentie heeft om voorspelbaar te zijn en niet spontaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ratio en hart kan in een mensenleven toch gewoon prima samengaan. Een wetenschap gebaseerd op alleen hart bestaat niet. Wetenschap ís kennis/ratio. Misschien eens nagaan waar jij dagelijks zoal gebruik van maakt wat te danken is aan de wetenschap... Meer dan je denkt.

Ik ben het er 100% mee eens dat wetenschap niet de oplossing is tot alles, dat is waarom ik ook met niet-wetenschappelijke dingen (ervaring) experimenteer. Maar jij neemt elke mogelijkheid aan om de wetenschap te ‘bashen’ hier, valt echt op. Wat zit je precies zo dwars? Als ik het goed begrijp heb je nooit een wetenschappelijke opleiding gedaan, dus dan weet je feitelijk gezien ook niet zo veel over wetenschap.
Klik om te vergroten...
Je begrijpt me verkeerd denk ik.

Dat wetenschap het leven uit dingen haalt is niet 'verkeerd'. Het is slechts een (in mijn ogen correcte) observatie van dus bijvoorbeeld William Blake dat het dit doet. Zelfs de dood is niets verkeerds. Ik zit niet de wetenschap te bashen en er zit mij niets dwars. :laughing: Wetenschap is nodig. Maar met een wetenschappelijke blik naar de wereld kijken is de wereld wel tot iets doods maken. Dat is niet erg, want je kunt elk moment op een andere manier gaan kijken toch? Dan zet je die bril even af.

Maar ook al zou ik de wetenschap bashen, wat maakt jou dat uit? Moet 'de wetenschap' verdedigd worden?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Je begrijpt me verkeerd denk ik.

Dat wetenschap het leven uit dingen haalt is niet 'verkeerd'. Het is slechts een (in mijn ogen correcte) observatie van dus bijvoorbeeld William Blake dat het dit doet. Zelfs de dood is niets verkeerds. Ik zit niet de wetenschap te bashen en er zit mij niets dwars. :laughing: Wetenschap is nodig. Maar met een wetenschappelijke blik naar de wereld kijken is de wereld wel tot iets doods maken. Dat is niet erg, want je kunt elk moment op een andere manier gaan kijken toch? Dan zet je die bril even af.

Maar ook al zou ik de wetenschap bashen, wat maakt jou dat uit? Moet 'de wetenschap' verdedigd worden?
Klik om te vergroten...

Oké, dan begreep ik je verkeerd. Is trouwens niet altijd waar. In mijn gebied (zorg voor stervende mensen) wordt veel kwalitatief onderzoek gedaan, dat is zeker niet met een dode blik naar de wereld kijken, maar juist vanuit de ogen van patiënten. Zelfs spiritualiteit komt daarbij aan bod. Misschien heb je het dan meer over bètawetenschappen/kwantitatief onderzoek.

Ik ben niet perse ambassadeur van de wetenschap. Ik zit er middenin en ik ervaar daar de nadelen van, sta zelf ook kritisch tegenover bepaalde zaken. Maar het afkraken terwijl je er zelf weinig van kent vind ik onnodig.

Anyway, na je uitleg snap ik je punt beter.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien was ‘bashen’ trouwens een iets te groot woord, maar zo lijkt het soms een beetje. :laughing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Roze Olifant
Het is maar een gok hoor, maar misschien bedoelde Blake met 'science' wel iets anders dan wat wij nu onder 'wetenschap' verstaan. Hij leefde toch twee eeuwen geleden... Toen dachten ze toch heel anders dan wij nu... Misschien bedoelde hij heel basic: het weten, het conceptualiseren. Want daar kan ik mij heel erg in vinden. Conceptualisatie is nodig voor het denken, maar conceptualisatie is in wezen het geheel opdelen in behapbare stukjes informatie. Zo'n stukje informatie of concept dus is niet meer het geheel, maar een abstractie van een onderdeel daarvan. Dat zou je kunnen zien als het leven halen uit iets. Immers, leven is er alleen als het in connectie met zijn omgeving is. Maar nogmaals, dat is dus niet iets verkeerds, maar simpelweg hoe denken/conceptualiseren werkt. Het wordt pas verkeerd als we onze balans kwijtraken en alleen nog maar gaan leven in die wereld van symbolen en niet de werkelijke wereld die altijd een geheel vormt.

Zo even wat gedachten hierover...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wetenschap is juist een interessant onderwerp. En dan niet of het klopt of niet, maar hoe het in het grotere geheel past.
Ik denk niet dat de wetenschap de beschrijving is van het universum.
Vanuit mijn perspectief is het iets wat wij mensen binnen onze taal wereld hebben gemaakt om zo meer gedetailleerde objecten te kunnen maken van het universum.

Maar als je gaat denken dat wetenschap en het universum een en hetzelfde zijn. Dan is dat wel een beetje een bittere pil om te slikken.
Voor mij trip was dat hoe ik tegen het universum aan keek en het enige wat het bij mij naar boven haalde was dat mijn leven leed naar een zwart abyss genaamd dood. Niks leek wel zinnig te zijn omdat in het oog van de wetenschap alles inclusief ik zelf gemaakt is van levenloze materie. Leven is een foutje en mensen die zelf bewustzijn dat is helemaal een foutje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Wetenschap is juist een interessant onderwerp. En dan niet of het klopt of niet, maar hoe het in het grotere geheel past.
Ik denk niet dat de wetenschap de beschrijving is van het universum.
Vanuit mijn perspectief is het iets wat wij mensen binnen onze taal wereld hebben gemaakt om zo meer gedetailleerde objecten te kunnen maken van het universum.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook...

Martinus zei:
Maar als je gaat denken dat wetenschap en het universum een en hetzelfde zijn. Dan is dat wel een beetje een bittere pil om te slikken.
Voor mij trip was dat hoe ik tegen het universum aan keek en het enige wat het bij mij naar boven haalde was dat mijn leven leed naar een zwart abyss genaamd dood. Niks leek wel zinnig te zijn omdat in het oog van de wetenschap alles inclusief ik zelf gemaakt is van levenloze materie. Leven is een foutje en mensen die zelf bewustzijn dat is helemaal een foutje.
Klik om te vergroten...
Ja dat is het doorschieten in conceptualisatie in mijn ogen. Wat Descartes echt in volle gang zette met zijn "Ik denk dus ik ben". Het denken verheffen boven het 'zijn' en zo zelfs het 'zijn' conceptualiseren. Het verstand conceptualiseert het niets tot die abyss, terwijl wij (het 'zijn') dat niets zelf zijn. We zijn in het westen echt van het pad af geraakt door deze manier van denken als je het mij vraagt. Dat maakt wetenschap niet tot de boosdoener echter. Wetenschap is neutraal en kan voor goed en kwaad gebruikt worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."