#1
Ik heb 3 jaar lang concerta 54 gehad (ADHD) En daar stuiterde ik zelfs op.
300+ zou mijn dood worden
300+ zou mijn dood worden
Ja dat is een beetje de zelfde achterliggende reden waarom ik dit deed eigenlijk. Al komt dex wel een stuk dichterbij pep dan concerta natuurlijk dus een dom idee eigenlijk.
Ik heb het door ja voel de effecten nu nog steeds jezus;(Pas op met zulke doseringen. De bijwerkingen van die ADHD medicatie zijn niet min. Dikke kater onder andere.
ik kauwde vroeger wel eens een 54 mg pil kapot, dat vond ik al aan de hevige kant met veel bijwerkingen. moet er niet aan denken om er 6 te nemen bah
Dan krijg je 54 mg in één keer binnen, dat is wel heftiger dan diezelfde dosis in verlengde afgifte natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 55 mg Ritalin naar binnen te schuiven met de bijwerkingen die het heeft.
Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat TS véél teveel Concerta gebruikt heeft, maar dat weet-ie zelf ook.Nog steeds wakker @Triptomaan?
das ook waar, alleen de coating van Concerta bevat al 22% van de dosering dus 6 x 54 = 324 ÷ 100 = 3.24 x 22 = 71.28 mg.
met andere woorden je krijgt al in een klap behoorlijk wat binnen en daar komt dan de resterende dosis nog bij....
Die details kende ik niet, ik ben niet echt thuis in Concerta. Heb het even gegoogeld en inderdaad:
‘The tablet coating of Concerta dissolves within 1 to 2 hours and releases 22% of the total dose of MPH. The remaining 78% of the dose is osmotically controlled (osmotic-release oral system [OROS] technology) and released over 10 hours through a lazer-drilled hole.‘
Bedoel je dan dat je dus 6 x die 22% (dus 12 mg ofzo x 6 = 72 mg) ineens binnen krijgt? Ja, zo had ik er niet bij nagedacht, dat is wel veel. Dan krijg je de tien uren erna nog geleidelijk 6 x 42 = 252 mg binnen, bovenop die 72 mg. Als ik het juist begrijp? Correct me if I’m wrong, helemaal gaar van een dag werken (en een sterk biertje, dat ook.)
Nope, het is geen psychedelic of gelijke. Sorry de term trippen is voor mij heilig haha..Kan je trippen op concerta
Ik heb dit niet eens zo uitgerekend bedankt!Yesss precies wat je zegt! Die coating is het eerste zetje en die lost ook gelijk op bij iname, daarom werkt concerta ook vrij snel, maar dan dus met 6 tegelijk hehe. Geniet van je rust![]()
Ja haha maar ik dacht het viel te proberen.
Sowieso nog nooit gehoord dat 1 of andere debiel dit gedaan had dus het was het proberen zeker waard!![]()
Ja haha maar ik dacht het viel te proberen.... en het misschien wel een hele domme keuze was.
No shit Sherlock haha.
Ik had dit ook zeker niet verwacht, maar het heeft zeker een flink effect al heb ik dus ook wel zo’n beetje 1/3 gram weggewerkt in minder dan een uur tijd.Wel apart dat Concerta je een licht euforisch effect lijkt te geven op die weliswaar hele hoge dosis. Methylfenidaat als stimulant vind ik vrij koel van aard en qua fysieke effecten aan de agressieve kant. (Ik krijg het ook voorgeschreven voor focus/concentratie, maar heb geen ervaring met Concerta, enkel de gewone en de gereguleerde afgifte variant.) Het is weinig recreatief en ik kan me niet voorstellen dat het leuker wordt als je er hoog mee doseert. Het onrustige gevoel herken ik wel erg van methylfenidaat.
Ik had dit ook zeker niet verwacht, maar het heeft zeker een flink effect al heb ik dus ook wel zo’n beetje 1/3 gram weggewerkt in minder dan een uur tijd.
Ik voel me nu al vanaf half 11 heel apart dit komt misschien ook door mijn slaappillen (alprazolam) maar zelfs daarmee slaap ik nu niet.
Komt helemaal goed!Pas je wel een beetje op? Deze middelen zijn niet minder slecht voor je hart en bloedvaten dan speed, zeker op dit soort doseringen. Ik zou het lekker bij één keer laten en hoop dat je nog even kunt slapen.
Komt helemaal goed!
Ik heb er denk ik meer een speed achtig effect op en dat euforische omdat mijn lichaam eindelijk weer een (redelijk) hoge dosering amfetaminen binnen krijgt.
Zeker ook dat ik het bij 1 keer laat het is puur om het uit te proberen.
Ja dat is een beetje de zelfde achterliggende reden waarom ik dit deed eigenlijk. Al komt dex wel een stuk dichterbij pep dan concerta natuurlijk dus een dom idee eigenlijk.Je zult geen tolerantie meer hebben inderdaad. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dan een gevoel van euforie krijgt, maar bij mij zouden de lichamelijke verschijnselen het overnemen, ik vind 10-20 mg methylfenidaat al merkbaar op het hart (regelmatig lichte kloppingen). Concerta-doseringen liggen wel net anders natuurlijk.
Ik heb ooit eenmalig dexamfetamine (pilletjes 2.5 mg) genomen op een zodanig hoge dosis dat het een normale speeddosis evenaarde, misbruik van dex uiteraard en zonde van de prijs, maar ik wilde dexamfetamine en speed één op één kunnen vergelijken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."