Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsConcerta 324mg

Concerta 324mg

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EcstaticZero1990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 3 jaar lang concerta 54 gehad (ADHD) En daar stuiterde ik zelfs op.

300+ zou mijn dood worden
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Triptomaan zei:
Ja dat is een beetje de zelfde achterliggende reden waarom ik dit deed eigenlijk. Al komt dex wel een stuk dichterbij pep dan concerta natuurlijk dus een dom idee eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Ja, maar als je speedverslaafd bent geweest zou ik sowieso van dex afblijven (en eigenlijk ook van Concerta op niet-functionele dosissen). :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pas op met zulke doseringen. De bijwerkingen van die ADHD medicatie zijn niet min. Dikke kater onder andere.
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Pas op met zulke doseringen. De bijwerkingen van die ADHD medicatie zijn niet min. Dikke kater onder andere.
Klik om te vergroten...
Ik heb het door ja voel de effecten nu nog steeds jezus;(
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
DeApotheek zei:
ik kauwde vroeger wel eens een 54 mg pil kapot, dat vond ik al aan de hevige kant met veel bijwerkingen. moet er niet aan denken om er 6 te nemen bah
Klik om te vergroten...

Dan krijg je 54 mg in één keer binnen, dat is wel heftiger dan diezelfde dosis in verlengde afgifte natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 55 mg Ritalin naar binnen te schuiven met de bijwerkingen die het heeft.

Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat TS véél teveel Concerta gebruikt heeft, maar dat weet-ie zelf ook. :tongueout: Nog steeds wakker @Triptomaan?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Dan krijg je 54 mg in één keer binnen, dat is wel heftiger dan diezelfde dosis in verlengde afgifte natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 55 mg Ritalin naar binnen te schuiven met de bijwerkingen die het heeft.

Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat TS véél teveel Concerta gebruikt heeft, maar dat weet-ie zelf ook. :tongueout: Nog steeds wakker @Triptomaan?
Klik om te vergroten...

das ook waar, alleen de coating van Concerta bevat al 22% van de dosering dus 6 x 54 = 324 ÷ 100 = 3.24 x 22 = 71.28 mg.
met andere woorden je krijgt al in een klap behoorlijk wat binnen en daar komt dan de resterende dosis nog bij....
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
DeApotheek zei:
das ook waar, alleen de coating van Concerta bevat al 22% van de dosering dus 6 x 54 = 324 ÷ 100 = 3.24 x 22 = 71.28 mg.
met andere woorden je krijgt al in een klap behoorlijk wat binnen en daar komt dan de resterende dosis nog bij....
Klik om te vergroten...

Die details kende ik niet, ik ben niet echt thuis in Concerta. Heb het even gegoogeld en inderdaad:

‘The tablet coating of Concerta dissolves within 1 to 2 hours and releases 22% of the total dose of MPH. The remaining 78% of the dose is osmotically controlled (osmotic-release oral system [OROS] technology) and released over 10 hours through a lazer-drilled hole.‘

Bedoel je dan dat je dus 6 x die 22% (dus 12 mg ofzo x 6 = 72 mg) ineens binnen krijgt? Ja, zo had ik er niet bij nagedacht, dat is wel veel. Dan krijg je de tien uren erna nog geleidelijk 6 x 42 = 252 mg binnen, bovenop die 72 mg. Als ik het juist begrijp? Correct me if I’m wrong, helemaal gaar van een dag werken (en een sterk biertje, dat ook.)
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Die details kende ik niet, ik ben niet echt thuis in Concerta. Heb het even gegoogeld en inderdaad:

‘The tablet coating of Concerta dissolves within 1 to 2 hours and releases 22% of the total dose of MPH. The remaining 78% of the dose is osmotically controlled (osmotic-release oral system [OROS] technology) and released over 10 hours through a lazer-drilled hole.‘

Bedoel je dan dat je dus 6 x die 22% (dus 12 mg ofzo x 6 = 72 mg) ineens binnen krijgt? Ja, zo had ik er niet bij nagedacht, dat is wel veel. Dan krijg je de tien uren erna nog geleidelijk 6 x 42 = 252 mg binnen, bovenop die 72 mg. Als ik het juist begrijp? Correct me if I’m wrong, helemaal gaar van een dag werken (en een sterk biertje, dat ook.)
Klik om te vergroten...

Yesss precies wat je zegt! Die coating is het eerste zetje en die lost ook gelijk op bij iname, daarom werkt concerta ook vrij snel, maar dan dus met 6 tegelijk hehe. Geniet van je rust :)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Triptomaan zei:
Kan je trippen op concerta
Klik om te vergroten...
Nope, het is geen psychedelic of gelijke. Sorry de term trippen is voor mij heilig haha..
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
DeApotheek zei:
Yesss precies wat je zegt! Die coating is het eerste zetje en die lost ook gelijk op bij iname, daarom werkt concerta ook vrij snel, maar dan dus met 6 tegelijk hehe. Geniet van je rust :)
Klik om te vergroten...
Ik heb dit niet eens zo uitgerekend bedankt!
Hierdoor zie ik nu wel in waarom ik hem nu nog een beetje voel...🤮
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kauwde vroeger wel eens een 54 mg pil kapot, dat vond ik al aan de hevige kant met veel bijwerkingen. moet er niet aan denken om er 6 te nemen bah
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo,

Ten eerste wil ik graag gelijk melden dat ik dit niet aanraad en het misschien wel een hele domme keuze was.

Ik zal eerst in het kort uitleggen hoe ik hierop gekomen ben;
Ik was heel lang speed verslaafd en ik was van een fitness lichaam van 95 kilo naar 57 kilo gegaan en ben ik een soort inrichting gezet.
Daar afgekickt en weer terug naar huis!🥳

Nu woon ik inmiddels weer thuis en alles gaat goed!

Ik kreeg een tijdje allerlei medicijnen voor mijn ADHD, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gehad van dex amfetamine tot ritalin, maar helaas niks werkte. :(

Toen vroeg ik medicinale wiet aan maar dat mocht niet vanwege de zogenaamde “psychotische werkingen”.

Nu was er dus een vriend die mij laatst 10 van die 54mg concerta pillen gaf en nadat ik er 6 heb geslikt rond 22:00 duurde het maar een half uurtje voordat ik me weer bijna net zo voelde als van de speed maar dan heel relaxed en chill en niet zo opgefokt.

00:00: Hier begon het toch echt hard in te slaan en kreeg ik zware hardkloppingen en dacht ik zelfs eventjes dood te gaan.

00:30: Alles gaat nu weer prima! Het was zonet even schrikken maar ik begin me nu echt ook euforisch te voelen. Totaal geen last van agressie zoals bij speed.

01:00: Ik begin maar eventjes met een film kijken om de aandacht ergens anders op te focussen.

02:00: De film is nog niet afgelopen maar ik begin me nu lichtelijk te irriteren aan het feit dat ik binnen zit en wil toch eventjes naar buiten ik ga denk ik eventjes een rondje lopen en rustig roken.

02:30: Nu begin ik het gevoel te krijgen dat alles weer lekker gaat, al denk ik wel dat ik mijn buren inmiddels wakker hebt gemaakt met de hardcore aan. :wink:

03:00: Ik wil nu eigenlijk graag slapen en hoop heel erg dat het lukt ik voel me heel moe maar ik kan niet stil zitten...

03:04: Hoop op slapen nu al opgegeven.. Zometeen volgen er updates!

03:15: Ik begin steeds meer zin te krijgen om een workout te doen en dat is dus het tegenovergestelde van wat ik heb met de normale 54 mg, daarvan word ik heel moe en val ik zelfs soms random overdag in slaap. Bijvoorbeeld op de bank of op de stoel.

3:30: Alles is nu heel erg chill ik zit constant forums te lezen en kan er niet genoeg van krijgen! Ik heb mijn lesje nog niet geleerd en twijfel misschien om nog een 7e te nemen.

3:55: De effecten blijven hetzelfde als de hele tijd dus ik denk dat het geen zin heeft om dit tripreport nog veel meer uit te breiden.
Mocht het toch nog anders of iets worden werk ik het bij!

5:20: Ik slaap nog steeds niet maar voel me zeer aangenaam. Het lijkt echt een beetje op een coke effect dat begint af te zwakken nu!

6:40: Het effect is volgensmij nog lang niet voorbij. Zelfs met ademhalingsoefeningen is tot rust komen een flinke opgave.
Dit is 1 keer en nooit weer!

7:15: de brakheid is net zo erg als van een flinke dosis speed en niet slapen🤮

Conclusie: Kan je trippen op concerta?
Jazeker, maar leuk is anders.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Triptomaan zei:
Ja haha maar ik dacht het viel te proberen.
Sowieso nog nooit gehoord dat 1 of andere debiel dit gedaan had dus het was het proberen zeker waard! :wink:
Klik om te vergroten...

Wel apart dat Concerta je een licht euforisch effect lijkt te geven op die weliswaar hele hoge dosis. Methylfenidaat als stimulant vind ik vrij koel van aard en qua fysieke effecten aan de agressieve kant. (Ik krijg het ook voorgeschreven voor focus/concentratie, maar heb geen ervaring met Concerta, enkel de gewone en de gereguleerde afgifte variant.) Het is weinig recreatief en ik kan me niet voorstellen dat het leuker wordt als je er hoog mee doseert. Het onrustige gevoel herken ik wel erg van methylfenidaat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
... en het misschien wel een hele domme keuze was.

No shit Sherlock haha.
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
... en het misschien wel een hele domme keuze was.

No shit Sherlock haha.
Klik om te vergroten...
Ja haha maar ik dacht het viel te proberen.
Sowieso nog nooit gehoord dat 1 of andere debiel dit gedaan had dus het was het proberen zeker waard! :wink:
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Wel apart dat Concerta je een licht euforisch effect lijkt te geven op die weliswaar hele hoge dosis. Methylfenidaat als stimulant vind ik vrij koel van aard en qua fysieke effecten aan de agressieve kant. (Ik krijg het ook voorgeschreven voor focus/concentratie, maar heb geen ervaring met Concerta, enkel de gewone en de gereguleerde afgifte variant.) Het is weinig recreatief en ik kan me niet voorstellen dat het leuker wordt als je er hoog mee doseert. Het onrustige gevoel herken ik wel erg van methylfenidaat.
Klik om te vergroten...
Ik had dit ook zeker niet verwacht, maar het heeft zeker een flink effect al heb ik dus ook wel zo’n beetje 1/3 gram weggewerkt in minder dan een uur tijd.
Ik voel me nu al vanaf half 11 heel apart dit komt misschien ook door mijn slaappillen (alprazolam) maar zelfs daarmee slaap ik nu niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Triptomaan zei:
Ik had dit ook zeker niet verwacht, maar het heeft zeker een flink effect al heb ik dus ook wel zo’n beetje 1/3 gram weggewerkt in minder dan een uur tijd.
Ik voel me nu al vanaf half 11 heel apart dit komt misschien ook door mijn slaappillen (alprazolam) maar zelfs daarmee slaap ik nu niet.
Klik om te vergroten...

Pas je wel een beetje op? Deze middelen zijn niet minder slecht voor je hart en bloedvaten dan speed, zeker op dit soort doseringen. Ik zou het lekker bij één keer laten en hoop dat je nog even kunt slapen.
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Pas je wel een beetje op? Deze middelen zijn niet minder slecht voor je hart en bloedvaten dan speed, zeker op dit soort doseringen. Ik zou het lekker bij één keer laten en hoop dat je nog even kunt slapen.
Klik om te vergroten...
Komt helemaal goed!
Ik heb er denk ik meer een speed achtig effect op en dat euforische omdat mijn lichaam eindelijk weer een (redelijk) hoge dosering amfetaminen binnen krijgt.
Zeker ook dat ik het bij 1 keer laat het is puur om het uit te proberen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Triptomaan zei:
Komt helemaal goed!
Ik heb er denk ik meer een speed achtig effect op en dat euforische omdat mijn lichaam eindelijk weer een (redelijk) hoge dosering amfetaminen binnen krijgt.
Zeker ook dat ik het bij 1 keer laat het is puur om het uit te proberen.
Klik om te vergroten...

Je zult geen tolerantie meer hebben inderdaad. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dan een gevoel van euforie krijgt, maar bij mij zouden de lichamelijke verschijnselen het overnemen, ik vind 10-20 mg methylfenidaat al merkbaar op het hart (regelmatig lichte kloppingen). Concerta-doseringen liggen wel net anders natuurlijk.

Ik heb ooit eenmalig dexamfetamine (pilletjes 2.5 mg) genomen op een zodanig hoge dosis dat het een normale speeddosis evenaarde, misbruik van dex uiteraard en zonde van de prijs, maar ik wilde dexamfetamine en speed één op één kunnen vergelijken.
T
TriptomaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Je zult geen tolerantie meer hebben inderdaad. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dan een gevoel van euforie krijgt, maar bij mij zouden de lichamelijke verschijnselen het overnemen, ik vind 10-20 mg methylfenidaat al merkbaar op het hart (regelmatig lichte kloppingen). Concerta-doseringen liggen wel net anders natuurlijk.

Ik heb ooit eenmalig dexamfetamine (pilletjes 2.5 mg) genomen op een zodanig hoge dosis dat het een normale speeddosis evenaarde, misbruik van dex uiteraard en zonde van de prijs, maar ik wilde dexamfetamine en speed één op één kunnen vergelijken.
Klik om te vergroten...
Ja dat is een beetje de zelfde achterliggende reden waarom ik dit deed eigenlijk. Al komt dex wel een stuk dichterbij pep dan concerta natuurlijk dus een dom idee eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."