Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo – Golden Teacher. Wauwiewauw! Wat een magische eerste ervaring!

Paddo – Golden Teacher. Wauwiewauw! Wat een magische eerste ervaring!

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie:
D, man, 45 jaar, 85 kg, 2,5 gram gedroogde shrooms
ik, vrouw, 46 jaar, 57 kg, 1,7 gedroogde shrooms

Aanleiding
Ik microdose alweer even met verschillende stoffen (1cP-LSD, truffels, paddo's; niet door elkaar) en voel me goed bij paddo’s die ikzelf met alle goede intenties gekweekt en gedroogd heb. Mijn ervaring met trippen is niet heel uitgebreid: 1cp-LSD en 2CB-FLY en ik vond beide ervaringen niet superfijn. Vooral door de aansporing op dit forum was ik heel nieuwsgierig naar een volle trip met een natuurlijk product en dat is dus de Golden Teacher geworden.

Om verschillende redenen was afgelopen week heftig. Op vrijdagochtend had ik een microdose genomen en ben gaan mediteren. Het leek alsof ik in mijn meditatie werd opgeroepen om een volle dosis te nemen. Man en kinderen waren die avond en nacht weg. D vroeg ik aanvankelijk als tripsitter, maar uiteindelijk deed hij mee en was zijn vrouw tripsitter (T). Hoewel het allemaal snel werd besloten, voelde het super logisch!

Intentie
Ik wil een cleansing en sta open voor alles wat de paddo’s me kunnen en willen leren.
D wil trippen.

Begin 20.30 uur (0.00)
Met T afgesproken dat we af en toe intunen en laten weten hoe het gaat. Ze heeft de sleutel en staat stand by. Ik maak twee koppen ‘thee’ en voeg citroen en gember toe.

+ 0.15
Ik voel al heel snel dat ik niet lang hoef te wachten op eerste effecten. Ik voel een kriebelende sensatie (maar dat kan ook komen doordat ik het heel spannend vind.) Ik loop qua effect iets voor op D.

+ 0.30
Het is alsof er een donzen dekbed over de wereld wordt gelegd. In mijn vingers en tenen zit een tinteling alsof mijn zenuwenuiteinden worden getriggerd en de wereld begint heel zacht te golven. Het is prachtig en liefdevol! D en ik discussiëren over hoeveel voeten ik heb. Hij ziet mijn gezicht vuurrood worden, maar dat verschilt ook van moment tot moment. Ik kijk door de huiskamer uit op achterdeur en de klink gaat af en toe naar beneden. Futuristisch, comfortabel en mellow is de sensatie

+ 1.15
De running gag is dat we ernaar uitzien om kabouters met lange lullen over het plafond te zien rennen. Daar (en om nog héél veel andere dingen) moeten we ongelooflijk hard lachen. Maar écht; voluit, keihard lachen. Heerlijk!

D gaat buiten roken en hij vindt het in de tuin met de bomen en planten echt geweldig. Dat snap ik ook en eigenlijk had ik het ook heel graag willen zien, maar ik zit op de bank met een dekentje en wil niet onder mijn deken vandaan. Maar in de natuur zijn staat wel echt op mijn wensenlijstje!

Het gevoel en de ervaringen gaan een beetje op en neer. Bijzonder hoe ik gewoon kan zitten en om me heen kijken en dan de matrix kan ontwaren. Als ik me concentreer, kan ik in de matrix komen en laat de matrix allerlei beelden zien. Gaaf! Wat ik had verwacht was dat de matrix kleuren zou hebben, maar dat heeft het niet echt. Heel gek, maar inmiddels kan ik me niet meer herinneren wat de beelden waren. Ik weet op dat moment zeker dat de matrix altijd aanwezig is, maar dat de paddo’s ervoor zorgen dat ik de matrix ook echt kan benaderen.

Als ik mijn ogen dichtdoe zie ik flitsen van mijzelf in de toekomst. Ik zie mijzelf in een nieuwe baan en ik krijg beelden mee van hoe ik met de mensen omga. Ik kom tot het diepe besef dat empowerment belangrijk is voor me: ik wil me dienstbaar opstellen om andere mensen in hun kracht te zetten omdat ik weet dat ik me zelf daardoor beter voel. Als D en ik op een later moment weer kunnen kletsen hebben we het daar ook over. Ik zeg zeker te weten dat het klaar is met autoritair leiderschap en dat er een shift in de wereld gaande is dat mensen onderwerping aan een ander ook niet meer pikken. Het kan me oprecht raken dat er mensen zijn die zich ten koste van anderen een autoritair leidende rol aanmeten. Het levert uiteindelijk alleen maar verliezers op. Dit is een mening die ik altijd al heb, maar tijdens de trip was het een soort zekerheid geworden. Het kan zo niet meer en de wereld is er klaar voor om dit ook niet meer te accepteren. D en ik hebben het over nog veel meer essentiële levensvragen, die ook écht uitgesproken moesten worden, maar eerlijk gezegd weet ik niet meer wat we precies nog hebben besproken.

Het bijzondere is dat ik echt controle lijk te hebben over wat er gebeurt en tegelijkertijd ook weer niet. Op een gegeven moment ga ik helemaal scheel kijken en gebeurt er ook van alles in de matrix. Ik zie D zijn hoofd voor de helft, een stoel voor de helft en de rest is matrix. Ik heb echt door dat ik scheel kijk, kan het niet aanpassen, maar dat was ook weer heel oké. Eigenlijk was alles helemaal prima. De paddo’s waren sowieso super liefdevol.

+ 3.00
Het effect begint langzaam af te nemen. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een deurtje heb opengezet naar nieuwe inzichten en boodschappen, maar dat ik nog niet alles eruit heb kunnen halen wat erin zit. Ik speel met een gedachte en twijfel of ik het uit moet spreken. Ik stel D voor om nog een halve dosis erbij te nemen en leg uit waarom. Nu is D sowieso meer van de ‘ja’s’ dan van de ‘nee’s’ dus meet ik voor hem nog 1,25 gram af en voor mij had ik 0,85 in gedachten maar mijn hand stopte bij 0,61. Tijdens het opdrinken leek het halverwege alsof ik gewoon echt niet meer bij moest nemen. Omdat ik denk dat je zeker met psychedelica moet luisteren naar je intuïtie, heb ik de rest laten staan. Ik kreeg al vrij snel weer zo’n warme, zachte deken gevoel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een lage dosis fantastisch is voor op een festival.

De hele avond hebben we superchille muziek op: Dub Sutra.

Ik krijg de geest en haal nu de discolamp tevoorschijn (die reageert op de beat) en we doen de overige lampen uit. We hebben van die halve gordijnen die onder dicht zijn, en zo’n meter vanaf het plafond is het raam vrij. Dus de feestelijke verlichting is zichtbaar voor passanten buiten, maar ze kunnen ons niet zien. T houden we steeds van alles op de hoogte. Wat echt ongekend grappig is, is dat T de honden uitlaat en ons passeert. Zij ziet bij ons de discolampen tetteren en aan de overkant staan onze uberburgerlijke buren met z’n tweeën vanaf hun slaapkamer op de eerste verdieping bij ons de huiskamer in te gluren. T zwaait enthousiast naar boven en belt ons gelijk om deze geestige situatie te bespreken. We horen het al door de buurt gaan: ‘Zij is alleen thuis en nu zit ze met de buurman (…)’ Nou hebben we alle twee (alle vier) ongekend veel schijt aan wat een ander van ons denkt, maar grappig is het; ze denken wellicht een verhaal te hebben, maar hoe schokkend zou het echte verhaal zijn?! Hilarisch! Levert ook weer een langdurige lachkick op.

+ 4.00
De extra boodschap waar ik op had gehoopt kwam niet. De boodschap is waarschijnlijk: stop op tijd en wees niet te inhalig :wink:. Alles op zijn tijd! En dat was ook helemaal ok. D en ik raken aan de praat over onze gezinnen van vroeger en nu en nadat deze serieuze toon is gezet, neemt de impact van de paddo’s ook vrij snel af. We zijn al zover om een soort van evaluatie te houden over de avond. ‘Bijzonder, fijne ervaring, dit gaan we elke vrijdag doen! (grapje)’ Weer een uur later, het is nu 1.30 uur, neemt D afscheid en ga ik naar bed.

Conclusie
Echt een heel mooie en bijzondere ervaring. Waar ik bij 1cP-LSD en 2CB-Fly de ervaring vrij scherp vond, kan ik van de Golden Teacher zeggen dat het veel zachter en liefdevoller is. Het gaf me ook het diepe besef onderdeel van een groter geheel uit te maken. Prachtig! Ik wil de volgende keer een iets hogere dosis en ik wil graag in de natuur zijn. Ik ben heel benieuwd wat de dosis moet zijn om een gekleurde matrix te zien. (Iemand een suggestie?) D wil zeker ook nog een keer en T is nu ook getriggerd. Gaaf en dankbaar om dit zo met nieuwsgierige gelijkgestemden te beleven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eva_Eva zei:
Zij ziet bij ons de discolampen tetteren en aan de overkant staan onze uberburgerlijke buren met z’n tweeën vanaf hun slaapkamer op de eerste verdieping bij ons de huiskamer in te gluren.
Klik om te vergroten...
😂 Heerlijk! 👌Schijt aan wat anderen denken!

Wat een mooi en persoonlijk geschreven rapport. Bedankt voor het delen! Ik hoop dat je nog vele mooie trips mag ervaren 💜
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
De matrix...hoe ziet dat er voor jou uit? Noem je het zo vanwege gelijkenissen met de film of omdat het een regelmatig rasterpatroon is?
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
😂 Heerlijk! 👌Schijt aan wat anderen denken!

Wat een mooi en persoonlijk geschreven rapport. Bedankt voor het delen! Ik hoop dat je nog vele mooie trips mag ervaren 💜
Klik om te vergroten...
Dank je wel! Ik zie ook echt uit naar nieuwe tripervaringen.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook heel veel heb gehad aan andere tripreports en daarom het bijna als een (niet vervelende) plicht zie om het ook te delen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eva_Eva zei:
De running gag is dat we ernaar uitzien om kabouters met lange lullen over het plafond te zien rennen. Daar (en om nog héél veel andere dingen) moeten we ongelooflijk hard lachen. Maar écht; voluit, keihard lachen. Heerlijk!
Klik om te vergroten...
Haha wat is dit dan? Kabouters met grote leuters?
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
De matrix...hoe ziet dat er voor jou uit? Noem je het zo vanwege gelijkenissen met de film of omdat het een regelmatig rasterpatroon is?
Klik om te vergroten...
Ja, vooral door de film. Het was niet altijd een volstrekt regelmatig rasterpatroon, wel geometrisch. Ik zal eens kijken of ik plaatjes kan vinden van 'mijn matrix'.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Haha wat is dit dan? Kabouters met grote leuters?
Klik om te vergroten...
Tja, weet ik dus niet, want die kleine etterbakjes met die grote swansen lieten het afweten!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eva_Eva zei:
Ja, vooral door de film. Het was niet altijd een volstrekt regelmatig rasterpatroon, wel geometrisch. Ik zal eens kijken of ik plaatjes kan vinden van 'mijn matrix'.
Klik om te vergroten...
Mijn tripmatrix is juist heel letterlijk een 3D matrix van “materie-punten”. Hoe harder ik trip, des te verder staan deze punten uit elkaar. Het is net alsof ik door te trippen de afstand tussen de eenheden die onze werkelijkheid maken kan vergroten en er tussen kan kijken. Ertussen zitten een soort in elkaar gevouwen snaren (Snaartheorie anyone?) die licht geven in een soort regenboog patroon dat er als een malle doorheen jaagt. Ik zie ook de verschillende mogelijkheden van wat er in deze punten kan gebeuren in de toekomstige split-second. Ik ben er zo door gefascineerd (of geobsedeerd) dat ik tijdens het trippen met weinig anders meer bezig ben.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#9
1612264130764.png 1612264277430.png1612264371421.png

Deze beelden geven een beetje een idee van de 'matrix' zoals ik die heb ervaren. Ik had alleen geen kleur: het was wit/grijs en vond allemaal plaats met mijn ogen open. De hele kamer was gevuld met deze beelden en ik kon me erop concentreren en dan dieper in die matrix wegzinken, maar ik kon me ook ervoor afsluiten en met D in gesprek gaan.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Mijn tripmatrix is juist heel letterlijk een 3D matrix van “materie-punten”. Hoe harder ik trip, des te verder staan deze punten uit elkaar. Het is net alsof ik door te trippen de afstand tussen de eenheden die onze werkelijkheid maken kan vergroten en er tussen kan kijken. Ertussen zitten een soort in elkaar gevouwen snaren (Snaartheorie anyone?) die licht geven in een soort regenboog patroon dat er als een malle doorheen jaagt. Ik zie ook de verschillende mogelijkheden van wat er in deze punten kan gebeuren in de toekomstige split-second. Ik ben er zo door gefascineerd (of geobsedeerd) dat ik tijdens het trippen met weinig anders meer bezig ben.
Klik om te vergroten...
Wauw, wat ontzettend gaaf! En zie jij het in kleur of in grijs/wittonen?

Wat vind je van mijn hypothese dat ‘de matrix’ er altijd is, maar door de paddo’s gaat er een deurtje in je hoofd open waardoor je het kan zien? Ik was daar tijdens de trip echt van overtuigd, nu weet ik het niet meer zo.

Ik wil de volgende keer echt graag nog iets dieper gaan. Mag ik je vragen hoeveel jij neemt en hoeveel kg je weegt?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eva_Eva zei:
Wauw, wat ontzettend gaaf! En zie jij het in kleur of in grijs/wittonen?

Wat vind je van mijn hypothese dat ‘de matrix’ er altijd is, maar door de paddo’s gaat er een deurtje in je hoofd open waardoor je het kan zien? Ik was daar tijdens de trip echt van overtuigd, nu weet ik het niet meer zo.

Ik wil de volgende keer echt graag nog iets dieper gaan. Mag ik je vragen hoeveel jij neemt en hoeveel kg je weegt?
Klik om te vergroten...
Ja dit was wel in nogal full colour. 1P-LSD trouwens, 250ug. Ging me allemaal wel een beetje té hard op een gegeven moment. Ik ga mijn dimensie onderzoek denk ik voorlopig voortzetten met tryptamines.

Ik kan je hypothese wel onderschrijven. Ik zag in de comedown de punten langzaam steeds dichterbij elkaar komen en was erg opgelucht “dat alles weer in elkaar zat”. 😅
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog een 🍄shout out :stars:naar iedereen die (veel) meer ervaring heeft dan ik. Ik wil de volgende keer net iets dieper gaan en in ieder geval gekleurde visuals ervaren. D had met zijn dosis overigens wel gekleurde visuals (en in verhouding had hij hetzelfde op). Heeft iemand een suggestie wat mijn volgende dosis zou moeten zijn? Nu had ik 1,7 gram gedroogde Golden Teacher met 57 kg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eva_Eva zei:
Nog een 🍄shout out :stars:naar iedereen die (veel) meer ervaring heeft dan ik. Ik wil de volgende keer net iets dieper gaan en in ieder geval gekleurde visuals ervaren. D had met zijn dosis overigens wel gekleurde visuals (en in verhouding had hij hetzelfde op). Heeft iemand een suggestie wat mijn volgende dosis zou moeten zijn? Nu had ik 1,7 gram gedroogde Golden Teacher met 57 kg.
Klik om te vergroten...
Dat is niet iets dat je kan garanderen door een bepaalde dosering te nemen, maar door iets meer te nemen waarschijnlijk wel meer kans op hebt. Neem bijvoorbeeld eens 2 tot 2,5 gram gedroogd.

Het beste kun je geen eisen stellen aan de ervaring en de trip jou laten tonen wat 'het' jou wil laten zien, niet andersom. Of dat nu gekleurde visuals zijn of niet, laat het komen hoe het komt. :) Ik ben er vrij zeker van dat je op een gegeven moment wel gekleurde visuals krijgt te zien.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het beste kun je geen eisen stellen aan de ervaring en de trip jou laten tonen wat 'het' jou wil laten zien, niet andersom. Of dat nu gekleurde visuals zijn of niet, laat het komen hoe het komt. :) Ik ben er vrij zeker van dat je op een gegeven moment wel gekleurde visuals krijgt te zien.
Klik om te vergroten...
Dank voor je suggestie en je opmerking hierboven: helemaal mee eens! Ik vond het zelf ook bijzonder dat ik na drie uur bijnam en er totaal geen effect of dieper inzicht optrad. Mijn intentie was gericht op openheid voor wat de paddo's me te vertellen hadden. Nou, na bijname niets dus:grin: (alsof de boodschap was 'doe 's effe rustig jij!'

De volgende keer ga ik dan idd verhogen naar iets meer dan 2 gram.:praying2:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eva_Eva zei:
Dank voor je suggestie en je opmerking hierboven: helemaal mee eens! Ik vond het zelf ook bijzonder dat ik na drie uur bijnam en er totaal geen effect of dieper inzicht optrad. Mijn intentie was gericht op openheid voor wat de paddo's me te vertellen hadden. Nou, na bijname niets dus:grin: (alsof de boodschap was 'doe 's effe rustig jij!'

De volgende keer ga ik dan idd verhogen naar iets meer dan 2 gram.:praying2:
Klik om te vergroten...
Bij psychedelica geldt in de regel wel tolerantie. Dat wil zeggen dat als je het middel ingenomen hebt, je lichaam er snel minder gevoelig voor wordt. Bijnemen werkt dan minder of misschien helemaal niet.

Wel handig om te weten misschien. :wink:

Gewoon in 1 keer de dosering nemen die je wil dus. :)
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Super, wist ik niet, @Mindless dankjewel 🙏🏼
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."