Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD i.c.m. antidepressiva & antipsychotica

LSD i.c.m. antidepressiva & antipsychotica

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb er een tijdje geleden naar lopen zoeken maar er is nog weinig te vinden.
Kwam wel dit linkje tegen:

mugglehead.com

Common antidepressant escitalopram and psilocybin can be taken together safely: study

Taking magic mushrooms while on antidepressants won't lessen the psychedelic experience and can reduce unwanted side effects.
mugglehead.com mugglehead.com

Onderzoek:

https://ascpt.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cpt.2487

In conclusion, escitalopram pretreatment for 2 weeks had no relevant effect on the acute positive mood effects of psilocybin but significantly reduced bad drug effects, anxiety, adverse autonomic effects, and other adverse effects of psilocybin compared with placebo pretreatment. Escitalopram and psilocybin can be safely administered together. However, further studies are needed with a longer antidepressant pretreatment time and in patients to clarify the interactive effects on therapeutic outcomes and whether antidepressant treatment should be maintained or stopped before psilocybin administration.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor het delen! Ben wel benieuwd wat het met mij zou doen. Ik slik nu ruim 1 jaar 20mg citalopram. Ook ik zal wsl een hogere dosering moeten nemen. Ik kan helaas maar weinig praktijkervaringen vinden van citalopram icm psychedelica. Icm keta gaat het in elk geval prima.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
CONTEXT

Ik slik dagelijks 40mg lisdexamfetamine (zodra ik wakker word), 400mg quetiapine en 150mg venlafaxine (om 20:00). Ik heb al vaak zat psychedelica gedaan, terwijl ik daarnaast ook een hoge dosis van een antidepressivum en antipsychoticum slikte. Mijn ervaringen daarmee zijn dat ik zeker twee keer de dosis moet nemen die ik normaliter neem en dan heb ik nog steeds niet helemaal het effect dat ik zou hebben zonder medicatie. Als ik echter veel hoger doseer dan normaal gesproken, dan kan ik zeker wel een volwaardige trip hebben, naar mijn idee. Zo is dat ook met LSD. De hoogste dosis die ik ooit genomen heb was 750μg, terwijl ik toen ook 200mg quetiapine en 30mg escitalopram slikte. De enige trip die qua intensiteit in de buurt komt van die trip, zonder medicatie, is toen ik voor het eerst LSD deed en 225μg genomen had, al was die trip met 750μg wel duidelijk het meest intens van allemaal.

PRE-TRIP

Voordat ik ging trippen heb ik niet mijn quetiapine en venlafaxine geslikt. Ik had voor de trip 40mg lisdexamfetamine en -+3mg etizolam genomen.

TRIP

De laatste keer dat ik getript had was sowieso langer dan een half jaar geleden en de laatste keer dat ik echt heel hard ging is inmiddels al 2,5 jaar geleden. Aangezien ik nu nog meer quetiapine slik dan toen en het ook al zo lang geleden was, was mijn verwachting van de intensiteit heel laag. Ik dacht dat het gewoon "just another day, except with a tiny bit of LSD" ging zijn, maar niets was minder waar. Toen ik naar buiten ging, krijg ik al heel snel opnieuw een waardering voor de natuur. Het was echt prachtig. Ik haat het echt om naar buiten te gaan als ik geen reden heb om buiten te zijn, maar dit heeft dat wel heel erg veranderd (al speelt het aankomen van de zomermaanden ook wel een grote rol hierbij). Mijn waardering voor psychedelica was weer helemaal terug, alsmede de waardering voor de mensen waarmee ik toen was. Het was echt pure extase. Ik zei letterlijk ook tijdens de trip "Waarom zou je ervoor kiezen om MDMA te doen als je ook dit kan zien en voelen (ervan uitgaande dat je ervaring hebt met beide)?" Ik voelde me ook voor het eerst sinds een hele lange tijd weer echt in contact met mijn gevoel en ik zag in wat de waarde ervan was, namelijk dat je niet alleen veel beter van zulke tripervaringen kan genieten, maar belangrijker nog: van het leven in het algemeen. Ik haalde voor deze trip echt helemaal niks uit het voelen van emoties. Alles waar ik voldoening uit haalde was cognitief. Nu is dat niet ineens wezenlijk veranderd, maar wel enigezins. Het heeft me ook het inzicht gegeven dat ik uiteindelijk wel gewoon mijn medicatie wil afbouwen, zodat ik wat minder geremd word en op een gezonde en veilige manier steeds wat meer een mens wordt, in plaats van de rest van m'n leven als een soort robot door te brengen.

COMEDOWN/POST-TRIP

In de comedown had ik 2,5ml GHB genomen en een beetje geblowd. De sfeer was een beetje gespannen helaas, maar hoe ik tripte buiten was zonder twijfel een 10/10. Uiteindelijk was alles ook snel uitgesproken en was er niets meer aan de hand. Dat de mensen waarmee ik tripte het al met al ook een hele waardevolle en mooie ervaring vonden, doet me goed.

Picsart_23-05-01_19-36-34-157.png
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dr. Paddo! zei:
Dank voor het delen! Ben wel benieuwd wat het met mij zou doen. Ik slik nu ruim 1 jaar 20mg citalopram. Ook ik zal wsl een hogere dosering moeten nemen. Ik kan helaas maar weinig praktijkervaringen vinden van citalopram icm psychedelica. Icm keta gaat het in elk geval prima.
Klik om te vergroten...
Wel, ik heb vroeger iets van 9 maanden 30mg escitalopram geslikt + 200mg quetiapine en toen moest ik ook heel wat hoger doseren dan zonder medicatie. Ik had toen eens 750μg gebruikt, aangezien ik van 250μg niets voelde, maar 750μg deed de job wel hoor! Heb nog nooit in m'n leven zo hard getript als toen. Ik weet echter niet hoe het is om psychedelica te gebruiken met enkel een antidepressivum. Ik denk dat je sowieso wel iets hoger gaat moeten doseren, maar niet extreem veel hoger. Mijn vermoeden is dat vooral m'n antipsychoticum ervoor zorgt dat het heel erg geremd wordt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn wat kanttekeningen.
Dit gaat over psilocybine.
Escitalopram en citalopram lijken dermate op elkaar dat ik niet denk dat dit verschil uitmaakt. (het maakte vooral verschil uit voor de portemonnee van de fabrikant)
De totale tijdsperiode van de genomen escitalopram is kort.

Ik had het met een vriend hierover; het is jammer maar de mensen die je graag zou willen behandelen met psilocine gebruiken vaak nou net een SSRI.
Moet je die dan stopzetten, zo ja, hoe lang?
Is een hogere dosis nodig en veilig?
Dan kom je toch gauw voor informatie op een forum als dit terecht omdat er geen onderzoeken zijn. :thinking:

Even tussendoor, vraag aan TS.
Ben je tevreden over de werking/bijwerkingen van venlafaxine?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je gebruikt quetiapine (remt dopamine) en Citalopram (remt de heropname van Serotonine).
Mijn advies; ga dan niet combineren met andere middelen die de balans nog meer en onvoorspelbaar kunnen verstoren.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Citalopram met andere Serotonine re uptake inhibitors erg slecht kan uitpakken, tot suïcidale gedachten of erger. Let wel dat is mijn ervaring dus subjectief maar ik heb daarnaast ook bijna 10 jaar anesthesie ervaring en te veel kennis van de middelen en werkingsmechanismen.
Je verstoort een balans die slecht kan uitpakken. Neem het risico niet en denk aan je gezondheid.
Just my humble opinion, en het komt uit een goed hart.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#7
Escitalopram is +/- 2x sterker, is mijn ervaring (Sinistere=linker kant van het molecuul wordt tegengewerkt door de Regus=rechterkant van de originele Citalopram, de Es variant zou symetrisch zijn en dus 2x links zonder de tegenwerking van rechts (geen politieke connectie).Of iets dergelijks maar dan met €$ zoals Relmuis suggereert.)

Maar 25 jaar van alles en nog wat zegt: 2x zo sterk, blokkeert ook serotonine 2a receptoren dus trip middelen 2x zoveel van nodig en serotonine drain zoals bij xtc/mdma 2x zo lang/heftig.

Quiet time of Quetiapine is een shotgun die breed dempt, door minder signaalstoffen los te laten of aanmaak vertraagt, dat weet ik niet. Meer. Komt daardoor.

Maar dat is natte vinger kort door de bocht anekdotisch en niet ge-fact-checkt.

Maar bij een hogere dosering en/of een verstoorde balans door meds of aanleg, neem je idd extra risico zoals DjYella met meer kennis en ervaring terecht concludeert. Heeft mij nooit tegen gehouden, en met mij is ook alles goed gekomen. Heus.

Paddo's scramblen het serotonine syteem een beetje, kan als soort reset werken mits gecontroleerd en begeleid gebruikt en werd/word onderzocht als hulp bij depressie.
Paddo's zijn niet snel (gevaarlijk) giftig in trip doseringen als in dodelijk of blijvend letsel maar het kan natuurlijk wel van alles in de echte wereld veroorzaken (Kampvuur met romeinse kaarsen en vuurpijlen erop gegooid door lul D ziet er vet mooi uit, wordt wel heet op een gegeven moment. Alles goed hoor, was heel snel nuchter maar your experience may differ)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Wel, ik heb vroeger iets van 9 maanden 30mg escitalopram geslikt + 200mg quetiapine en toen moest ik ook heel wat hoger doseren dan zonder medicatie. Ik had toen eens 750μg gebruikt, aangezien ik van 250μg niets voelde, maar 750μg deed de job wel hoor! Heb nog nooit in m'n leven zo hard getript als toen. Ik weet echter niet hoe het is om psychedelica te gebruiken met enkel een antidepressivum. Ik denk dat je sowieso wel iets hoger gaat moeten doseren, maar niet extreem veel hoger. Mijn vermoeden is dat vooral m'n antipsychoticum ervoor zorgt dat het heel erg geremd wordt.
Klik om te vergroten...

Nou, ook een antidepressivum alleen remt dus heel erg de trip. Zie mijn reacties op je laatste tripreport. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."