#1
Als je dan toch een RC opioide wil proberen kun je beter O-DSMT kiezen. 2-Methyl-AP-237 is misschien leuk om een keertje geprobeerd te hebben, maar de schade die het aanricht is de high écht niet waard.
Pas op met O-DSMT als je antidepressiva slikt (SSRI's, MAO-remmers, tri-cyclisch)* O-DSMT werkt ook als serotonine heropname remmer, of stimuleert de vrijgave, of beide maar in ieder geval kun je dan serotonine syndroom krijgen. Ik werd vooral misselijk, en kreeg verschrikkelijke jeuk, was het me niet waard iig. Paar keer goed willen ervaren, vond het al vreemd dat ik daarvoor een grotere dosis nodig had, 0,0 opiaten tolerantie. Blijkt dus dat deel van de werking serotonine based is (ha!, based) en van dat genre heb ik door langdurig medicijngebruik altijd meer nodig dan de gemiddelde tester. (Dus xtc, lsd, paddo's, dmt en verzin ze maar, ook al zouden 2a receptoren niet door SSRI's beinvloed moeten worden.) Maar dan krijg je dus ook meer opiaat binnen, en meer enzym-dat-serotonine-opruimt/afbreekt-remmer of niet-zo-heel-selectieve-serotonine-heropname-remmer binnen.
Lang verhaal kort, niet gek dus dat ik er ziek van werd. Misselijk is altijd best een goed en duidelijk signaal van je lichaam, knap hoe ze dat hebben verzonnen. Jeuk kan van opiaten zijn, pijn reist over dezelfde zenuwbanen naar het brein, maar kan dacht ik ook zenuw overload aangeven, veroorzaakt door een veel te grote hoeveelheid signaalstofjes die veel te lang hun werk doen, waardoor die schadelijk of giftig kunnen worden. Volgens mij is hartfalen de laatste fase, iig is de fase daarna dan niet belangrijk meer maar signaalstofjes moeten niet onbeperkt doorwerken, das voor niemand goed. Zal nog wat researchen en corrigeren waar nodig maar zit er niet ver naast. -[red]
[red] Edit: Tachycardie is ook een mooi woord maar niet voor je status update. Trouwens nog een aardig lijstje Kruidvat spul dat al vervelende dingen kan veroorzaken om dezelfde redenen. Dubbellink, letterlijk want onderaan staat er ook een maar hey, ik redt hier levens mee dus dikke https://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom#:~:text=Geneesmiddelen%20die%20alleen,en%20MDMA.. [red]
Nog korter: O-DSMT is niet alleen een opiaat. Lijkt op Tramedol, doet ook serotonine shit. Pas op, of nee, beter ben je geïnformeerd. De rest moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Kratom word ik misselijk van het drinken, smerrig spul. Wel chille vibe. Van Red ook wel eens misselijk geweest maar wel heel anders dan oeps - dit voelt gevaarlijk, ben benieuwd of ik morgen niet dood wakker word. Ok, dat is een tikkeltje overdreven maar ach, wat doe je eraan.
Denk dat ik 4 tabletjes van 20mg 2-Methyl-blubblub bij mijn reguliere bestelling doe, opiaten blijven me ergens wel intrigeren, mss door alle heroïne chique en afkick heroïek uit 20e -eeuwse cinema. En ik ben toch al oud en verslaafd, heb meermaals alcohol en 1x de combo met benzo's gekickt dus kom maar op die opiumgriep, die wil ik dan ook wel ervaren. Nergens heroïne te vinden en ik hou niet van naalden, dus dan maar een RC'tje.
* - Dat is een mooi ingekapseld verzamelingetje letters en leestekens. Zit vorm en beweging in (visueel bekeken dan heh), maar ook een echt ritme en zelfs een rijm.
Ook een mooie opeenvolging:
Monoamino-oxidaseremmers
Tevens het woord van vandaag. Hier volgen nog wat linkjes.TL;DR?
Serotoninesyndroom - Wikipedia, want daar ging die lap hierboven (deels) over.
Dus slik je:
Selectieve serotonine-heropnameremmers - Wikipedia
Of:
MAO-remmers, niet-selectief - Farmacotherapeutisch Kompas
Of:
Tricyclische antidepressiva - Wikipedia
Dan ben je een loser.