Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe eerste keer dat ik XTC ging gebruiken

De eerste keer dat ik XTC ging gebruiken

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn toenmalige beste vriendin had een idee om samen eens XTC te gaan gebruiken. Ik was er volledig onbekend mee en had destijds alleen ervaring met cannabis.

Ik was erg nieuwsgierig en ik stond er wel open voor om iets nieuws uit te proberen. Wij besloten dit bij mijn nicht in huis te doen omdat zij zich zo vooropstelde van als het mis gaat, dan weet ze hoe ze moet handelen. Zij had er dus meer ervaring in * Maar in mijn weet alleen met cannabis.

Mijn beste vriendin *ik noem haar nu Ellis*
Ellis wist wel aan XTC te komen maar daarvoor moesten we naar het station komen. Diegene kwam met de trein naar ons toe wat ik toen al heel gek vond dat het zo ter werk gaat. Maar goed.. ik liet het over mij heen komen en ik deed gewoon mee aan het plan. Ik weet nog dat de dealer zei dat het heftige shit was: Nintendo's maar ik vertrouwde op mijn vriendin dat dit volledig goed zou komen.

Om 19.00 we pakte een kwartje bij mijn nicht in huis maar naar een uur voelde wij nog niks. Dus: nog een kwartje genomen en na een 1/2 uur begonnen wij iets te merken. Ik begon het opeens zo warm te krijgen en voelde mij echt niet fijn. Ik vond het ook zo spannend omdat je niet weet wat je moet verwachten als je voor de eerste keer gebruikt. Toch besloot ik om naar mijn veilige plek te keren 》 naar huis. TJA.... Iedereen probeerden mij te overtuigen dat dit geen slim idee is maar daar had ik lak aan en ik ging gewoon naar huis. Mijn kaken gingen alle kanten op en dat had mijn ma gelijk door, die nog wakker was. Ik had de banken omgetoverd tot een slaapbank en daar ging ik lekker in liggen. Ellis kwam na een half uur naar mijn huis maar ik zat helemaal in mijn trip op dat moment. Ik had zin om mijn hondje lief te knuffelen maar omdat hij zo speels is beet hij in mijn oor. Ellis kwam niet meer bij van het lachen maar mijn oor bleef maar bloeden. Ellis werd later opgehaald en mijn ma ging naar bed. Toen begon mijn duizelige trip opeens te veranderen in een extreme bad trip.

**De bad trip evaring**
Ik moest steeds naar het toilet waar ik uren op zat omdat het gewoon niet lukte. Ik durfde de deur niet helemaal dicht te doen en had hem op een kiertje staan. Door de opening kon ik naar het aanrecht kijken waar ik een bewegend hoofd zag bewegen. Echt heel freaky!! Als ik de deur wilde openen zag ik de deurklink steeds onder mijn hand bewegen, alsof het naar beneden ging smelten. Dat vond ik dan wel weer grappig om te ervaren. Ik denk dat het 23.00 was toen ik naar de woonkamer liep en daar zag ik opeens 2 jongens (een tweeling) naar het computerscherm kijken. Het scherm stond aan, maar in werkelijkheid stond 'ie uit. Toen ik ze zag zitten draaide ze allebei met hun hoofden richting mij. Op dat moment dacht ik: Dit kan echt niet waar zijn en wrijf een paar keer in mijn ogen. Toch bleef ik ze zien waardoor ik een beetje in paniek schiet.
Goed... toch blijven denken je hebt drugs gebruikt, negeer het. De verdere afloop weet ik eigenlijk niet meer. Ik denk dat ik gewoon mijn roes heb uitgeslapen en de dag daarna niks meer kon eten dan alleen papperig voedsel.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor het delen van je ervaring @JustMeAnd-I Interessant om te lezen!

Ik weet niet of je zit te wachten op goed bedoelde adviezen over verstandig mdma gebruik, maar hopelijk weet je inmiddels iets meer over hoe je het aan moet pakken?
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Bedankt voor het delen van je ervaring @JustMeAnd-I Interessant om te lezen!

Ik weet niet of je zit te wachten op goed bedoelde adviezen over verstandig mdma gebruik, maar hopelijk weet je inmiddels iets meer over hoe je het aan moet pakken?
Klik om te vergroten...

Hoi leuk dat je antwoord.

Nee hoor over deze gebeurtenis niet. Dit gebeurde zo'n 10 jaar geleden, toen ik nog een nieuwsgierige puber van 17 jaar was.

Sindsdien heb ik wel last van onzekerheden met drugsgebruik. Daar bedoel ik mee dat ik soms heel down kan gaan worden en het gevoel heb dat iedereen mij uitlacht en over mij roddelt. Al kom ik dit wel vaker tegen in andere topics en zal het waarschijnlijk temaken hebben met de hoeveelheden die je inneemt. Tsja.. ik heb het gelukkig niet altijd maar ik ben wel eens bang voor een psychose
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
JustMeAnd-I zei:
Dit gebeurde zo'n 10 jaar geleden, toen ik nog een nieuwsgierige puber van 17 jaar was.
Klik om te vergroten...
Ahh, ik vermoedde al dat dit gebeurd was in een redelijk ver verleden. En ja, paranoia daar heb ik soms ook last van, dus dat is wel herkenbaar. Het kan een teken zijn dat je teveel of te vaak gebruikt, maar het kan ook te maken hebben met set en setting. Heb je dit topic toevallig gezien? Misschien wel interessant voor jou.
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Ahh, ik vermoedde al dat dit gebeurd was in een redelijk ver verleden. En ja, paranoia daar heb ik soms ook last van, dus dat is wel herkenbaar. Het kan een teken zijn dat je teveel of te vaak gebruikt, maar het kan ook te maken hebben met set en setting. Heb je dit topic toevallig gezien? Misschien wel interessant voor jou.
Klik om te vergroten...

Super bedankt!
X
XtremeXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daarom heb ik genoeg redenen om niet meer aan de xtc te gaan het is te erg veranderd
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#7
XtremeX zei:
Daarom heb ik genoeg redenen om niet meer aan de xtc te gaan het is te erg veranderd
Klik om te vergroten...
Ik voel je enorm!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interessant report. Het klinkt als een veel te hoge dosis MDMA. Setting klinkt ook niet ideaal. Ik begrijp dat het al lang geleden is, ik hoop dat je in de tussentijd wat positievere ervaringen hebt opgedaan met betere preventieve maatregelen.
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Interessant report. Het klinkt als een veel te hoge dosis MDMA. Setting klinkt ook niet ideaal. Ik begrijp dat het al lang geleden is, ik hoop dat je in de tussentijd wat positievere ervaringen hebt opgedaan met betere preventieve
Klik om te vergroten...
OMG dit was niet fijn. Maar gelukkig ken ik ook positieve ervaringen met xtc/coke/marihuana. Ik ben er nu van bewust dat de setting er echt toe leidt.., de wazigheid van .(vul maar in..) er toe aan doet aan - hoe jij je voelt - en je gesteldheid is hoe jij bent, voelt en kent. Als je die dingen snapt, dan ken je het verantwoord drugs gebruik denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."