Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippin’ with the brother - 4-HO-MET

Trippin’ with the brother - 4-HO-MET

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CapitalCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie ? CapitalC - Man - 40j - 1.79 - 86kg en Broer - man - 37j - 1.80
Wat ? 21mg 4-HO-MET in tabletvorm
Waar ? Thuis, met mijn broer, first timer!

Gezien ik al een paar keer een trip gemaakt heb alleen, en ik andere mensen in een trip niet als prettig ervaar wou ik samen met mijn broer eens kijken of dat een verschil maakt. (Spoiler : yes it did :) )

10:00 - Samen 1 pellet van 21mg ingenomen. Daarna hebben we wat zitten praten over koetjes en kalfjes.
Mijn broer was toch een beetje nerveus voor de trip. Ik leg hem ondertussen uit wat er zoals kan gebeuren, wat hij kan ervaren etc… dat stelt hem gerust

10:20 - Blastoff! We beginnen beiden een zwaar gevoel te krijgen… de bekende euforie begint ook door te zetten.

11:00 - we reached the moon… we zetten beiden een hoofdtelefoon op, we hebben een andere muziekstijl. En we gaan hard. Met mijn ogen toe dans ik door de woonkamer, en ik zie de mooiste lichtshow die ik al ervaarde. Werkelijk prachtige fractalen en lichtelementen all over the place! Wow

Zo nu en dan open ik mijn ogen en zie mijn broer genieten en dansen op zijn muziek… hij krijgt me in de gaten en gooit een dikke THUMBS UP! He’s loving it.

11:00 - 14:00

Ik ga wat samenvatten want het is echt teveel om neer te pennen :
  • We hadden wat drankjes en fruit op tafel staan. En donkere chocolade. Bij het nemen van een stukje chocolade werd de tijd bij mij versneld na 1 beet. Alles vloog in sneltreinvaart voorbij!

  • Om de zoveel tijd zetten we onze muziek uit, en praten we met elkaar. Erg interessant om te delen wat je ziet … de tuin groeide uit tot een prachtig levende jungle, de vloer was bedekt met azteekse symbolen en radarwerkjes… Vreemde is, dat we hetzelfde zagen op dezelfde moment!

  • Gedachtenstromen tijdens een gesprek zijn waanzin… hoe snel je denkt en hoeveel denkpatronen tegelijkertijd! Dit ervaren we ook allebei

  • Muziek is zooooo belangrijk. Mijn broer kreeg emotionele uitingen, bij mij liep op een bepaald moment de stem en de instrumenten niet meer synchroon… ps : Riders on the storm kicks ass!

  • Met blote voeten in het gras, luisteren naar muziek en omarmd worden door de natuur in de tuin. Dat was een heerlijk intens en verbonden moment.

14:00 - 18:00

We wandelen samen zonder muziek naar het bos, babbelen over alles wat in ons opkomt. Eens in het bos voelen we beiden de intense verbinding met de natuur. We zien ook weer dezelfde patronen op paddestoelen, bomen en bladeren terugkomen… erg vreemd die synchrone ervaring…

Na een uurtje gaan we terug naar huis, we lachen met bordjes “priveweg” in het bos, omdat de natuur per definitie niet privé kan zijn. Alles is in perspectief geplaatst en erg indrukwekkend qua gedachten.

Na een avondmaal, choriatiki (Griekse salade) sluiten we de dag erg voldaan af…

Conclusie :

4-HO-MET blijft een intense ervaring. Ik was blij dat ik met iemand er bij toch een goede trip kon ervaren. Al zonderden we ons wel af van elkaar met muziek om op bepaalde moment toch samen te komen. Erg mooi was dat.

Ik voel wel dat ik dieper wil/kan gaan… de 1p-lsd in huis spreekt me nu wel aan, of 2x 21mg 4-HO-MET…
In ieder geval : mijn broer en ik hebben afgesproken om elk seizoen te eren met een verbindende trip met de natuur…

Ik voel de winter al komen :)
J
Joop259Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie trip report! En gaaf om dat met je broer te kunnen doen. 1p-lsd kan ik persoonlijk aanraden; ben groot fan. 100-150 microgram is voldoende, zeker voor de eerste keer (dan wellicht beter 100 nemen ipv 150).
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even voor de beeldvorming, jullie hebben samen één pellet á 21mg gedeeld? Of ieder één pellet?
C
CapitalCLid
01-01-2024, 00:00
#4
Foxy Methoxy zei:
Even voor de beeldvorming, jullie hebben samen één pellet á 21mg gedeeld? Of ieder één pellet?
Klik om te vergroten...
Ieder 1 pellet!
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report! Ik zou wel uitkijken met de dosis ineens opschroeven naar 2x 21mg. Boven de 40mg is het echt serieus trippen en dat kan best intens zijn.
C
CapitalCLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh ja, ik zat eerder te denken aan 30mg.
Oeps, zie nu dat ik idd 2x 21 vermeld in mijn post… ik was wellicht nog veel te optimistisch op dat moment 😂
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat 30mg inderdaad een mooie dosis is voor de volgende keer. Ook is de combinatie met 4-HO-MIPT een aanrader! Je ervaart dan iets meer headspace. Wat mij betreft maakt dit een trip compleet. Ik heb hier ook een tripreport over geschreven https://drugsforum.nl/threads/4-ho-mipt-4-ho-met-wauw.73707/#post-1820569
C
CapitalCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Meneer de uil zei:
Ik denk dat 30mg inderdaad een mooie dosis is voor de volgende keer. Ook is de combinatie met 4-HO-MIPT een aanrader! Je ervaart dan iets meer headspace. Wat mij betreft maakt dit een trip compleet. Ik heb hier ook een tripreport over geschreven https://drugsforum.nl/threads/4-ho-mipt-4-ho-met-wauw.73707/#post-1820569
Klik om te vergroten...
Thanks, die ga ik zeker eens bekijken!
Snuifcabine zei:
Leuk man! Lijkt mij heerlijk om zoiets met je broer te kunnen doen. Vond jij het qua effecten ook veel verschillen van truffels/paddos, aangezien het molecuul van 4-HO-MET erg op psylocibine lijkt?
Klik om te vergroten...
Het jammere is dat ik truffels nooit echt heb weten doorzetten. Ik kan dus helemaal niet vergelijken. Vermoedelijk waren mijn truffel ervaringen niet helemaal goed voorbereid. Ik maakte thee en lemontek, en had geen echte doorbraak. Daarnaast een olietje geprobeerd op een ceremonie, maar ook daar geen doorbraak.

paddo’s staan wel nog op de todo, maar kan er niet zo gemakkelijk aankomen.

ivm de broer: ja heerlijk was dat! Super om dit samen te ervaren. Kan het aanraden 🙂
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#9
CapitalC zei:
paddo’s staan wel nog op de todo, maar kan er niet zo gemakkelijk aankomen.
Klik om te vergroten...
Je kan gewoon een growkit kopen in de smartshop, is ook wel leuk om ze te zien groeien.
1
1928meneerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welke muziek luisterden jullie? En hadden jullie bijvoorbeeld een ander besef van tijd dan de ander door de verschillende muziek?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meneer de uil zei:
Leuk report! Ik zou wel uitkijken met de dosis ineens opschroeven naar 2x 21mg. Boven de 40mg is het echt serieus trippen en dat kan best intens zijn.
Klik om te vergroten...

Ik kan dit bevestigen. Ik heb de dosis een keer opgehoogd van 20 mg naar 40 mg en die 40 mg was sowieso heftiger dan het letterlijke effect van 2x 20 mg. Hierin lijkt de steile dosis-respons curve op die van psilocybine.

4-HO-MET wordt in de regel als een stuk milder/luchtiger ervaren dan psilo, maar op de echt hogere doseringen wordt het toch aardig onvoorspelbaar en intens.
C
CapitalCLid
01-01-2024, 00:00
#12
1928meneer zei:
Welke muziek luisterden jullie? En hadden jullie bijvoorbeeld een ander besef van tijd dan de ander door de verschillende muziek?
Klik om te vergroten...
Ja we hadden een ander tijdbesef ... mijn broer luistert vooral : The Cat Empire, King Tubby, tikken Jah Fakolu, Nightmares on wax, ...
Ik luister eerder een combinatie van 70's : Pink Floyd, The Doors, ... en Ethnic Deep House : Amentia (Miracle D'Hwange, topper!), Hraach, Elfenberg.

We hebben op een bepaald moment gewisseld van hoofdtelefoon, wat best wel intens was ... kan het niet uitleggen :)
1
1928meneerLid
01-01-2024, 00:00
#13
CapitalC zei:
Ja we hadden een ander tijdbesef ... mijn broer luistert vooral : The Cat Empire, King Tubby, tikken Jah Fakolu, Nightmares on wax, ...
Ik luister eerder een combinatie van 70's : Pink Floyd, The Doors, ... en Ethnic Deep House : Amentia (Miracle D'Hwange, topper!), Hraach, Elfenberg.

We hebben op een bepaald moment gewisseld van hoofdtelefoon, wat best wel intens was ... kan het niet uitleggen :)
Klik om te vergroten...
Gaaf! Goede muzieksmaak heb je trouwens :wink:
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
CapitalC zei:
Oh ja, ik zat eerder te denken aan 30mg.
Oeps, zie nu dat ik idd 2x 21 vermeld in mijn post… ik was wellicht nog veel te optimistisch op dat moment 😂
Klik om te vergroten...
Ik heb redelijk ervaring met tripmiddelen en heb afgelopen zaterdag een halve van 21 mg. ingenomen. Niet op een nuchtere maag en begin van de avond nog 2 biertjes gedronken. Rond middernacht zo’n halfje in m’n mik en werd me toch aardig verrast door het effect. Plannen om te gaan stappen konden meteen in de ijskast. Binnenblijven en plaatjes draaien leek me een beter plan. Aardig wat visuals gehad en alleen met vinyl kunnen draaien want alles met een beeldscherm werd vloeibaar. Zelfs het lampje en strobe op de draaitafels werden een enorm fascinerend lichtspel.

Qua effect zou ik dit niet kunnen onderscheiden van echte psilocybine.

maar… doe mij maar gewoon LSD. Dat geeft meer energie.
p
paupereskLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi report! Ik heb nu 3x 4 HO-MET geprobeerd (één bestelling bij een grote, bekende vendor), maar elke keer eigenlijk underwhelming. Pellets van 21 mg, eerste keer een halve omdat ik had gelezen dat sommige mensen al behoorlijk hard gaan op kleine hoeveelheden. Heel klein beetje visuals gehad maar vooral misselijkheid, mijn idee was dat ik dus net niet over de drempel kwam. Tweede keer een hele, eigenlijk geen visuals, wel wat euforie en minder misselijkheid. Derde keer all in en er twee genomen, euforie was weer aanwezig en een klein beetje verkleuring (rood) in zicht.

Jammer want ik lees elke keer hele leuke reports...
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had een strip met 10 stuks van die 21 mg. pilletjes 4-HO-MET gekocht. Daar ga ik nu best lang mee doen, meer dan een halve is niet nodig. Misschien combineren met wat 5-MeO-MiPT.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meneer de uil zei:
Leuk report! Ik zou wel uitkijken met de dosis ineens opschroeven naar 2x 21mg. Boven de 40mg is het echt serieus trippen en dat kan best intens zijn.
Klik om te vergroten...
Ja precies dit! Het is niet zo dat je maar 2x zo hard tript bij het nemen van 2x zoveel. Dus hou daar wel rekening mee ajb @CapitalC
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk man! Lijkt mij heerlijk om zoiets met je broer te kunnen doen. Vond jij het qua effecten ook veel verschillen van truffels/paddos, aangezien het molecuul van 4-HO-MET erg op psylocibine lijkt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."