Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInternationale speed vergelijking

Internationale speed vergelijking

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik woon sinds kort weer in nederland en bij mij is het met de speed net als met de rode wijn: ik gebruik het vaak, maar heb er weinig verstand van. ik gebruikte in australie dus speed wat altijd nat was en vaak roze, maar goed kleur maakt niet zo veel uit, maar het was een soort pasta wat wij daar base noemen. ik heb het al eens eerder daar over gehad en toen dacht iemand dat ik het over ice/meth had, maar dat is dus niet zo. ik vind die speed in australie anders dan die hier en ik weet dat elke speed anders is dan de andere, maar er is duidelijk verschil tussen australische speed en wat ik hier heb greprobeerd. ik vroeg mij of iemand ook wist of ik het gewoon over andere speed heb (die base die ik bedoel dus) dan de witte spul wat ik hier gebruik. van die base wordt je lekker high, ik vind bij de speed die ik hier gebruik wordt ik alleen hyperactief en blijf lang wakker. of iemand die ook in australie aan de base is geweest en misschien daar ideeen over heeft?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Icequeens zei:
ik woon sinds kort weer in nederland en bij mij is het met de speed net als met de rode wijn: ik gebruik het vaak, maar heb er weinig verstand van. ik gebruikte in australie dus speed wat altijd nat was en vaak roze, maar goed kleur maakt niet zo veel uit, maar het was een soort pasta wat wij daar base noemen. ik heb het al eens eerder daar over gehad en toen dacht iemand dat ik het over ice/meth had, maar dat is dus niet zo. ik vind die speed in australie anders dan die hier en ik weet dat elke speed anders is dan de andere, maar er is duidelijk verschil tussen australische speed en wat ik hier heb greprobeerd. ik vroeg mij of iemand ook wist of ik het gewoon over andere speed heb (die base die ik bedoel dus) dan de witte spul wat ik hier gebruik. van die base wordt je lekker high, ik vind bij de speed die ik hier gebruik wordt ik alleen hyperactief en blijf lang wakker. of iemand die ook in australie aan de base is geweest en misschien daar ideeen over heeft?
Klik om te vergroten...

miss is t toch idd meth, want daar schijn je ook een lekkere high van te krijgen
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#3
nee is echt geen meth. dat gebruik ik ook, dus ken het verschil.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
Icequeens zei:
nee is echt geen meth. dat gebruik ik ook, dus ken het verschil.
Klik om te vergroten...

ow oke, wat is precies verschil van meth n speed? heeft t wat weg van xtc?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
DarkScope zei:
Icequeens zei:
nee is echt geen meth. dat gebruik ik ook, dus ken het verschil.
Klik om te vergroten...

ow oke, wat is precies verschil van meth n speed? heeft t wat weg van xtc?
Klik om te vergroten...

Anders ga je ff goed uit je doppen kijken op dit forum, staat barstensvol met die info.

@ icequeen; Ik denk dat je gewoon slechte speed had daar.
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#6
meth is voor mij gewoon superspeed. vind het een beetje moeilijk uit te leggen wat het verschil is. tuurlijk is het sterker en duurt het langer, maar het is toch wel iets anders dan gewone speed, maar een goede beschrijvingdaarvan ontgaat me even...
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#7
vuile meth, het heeft zich nu al binnengedrongen in m'n vriendenkring :angry:
al iemand in het ziekenhuis beland...

edit: niet alleen door de meth natuurlijk maar had er wel mee te maken
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#8
voor metaalkonijn: ik vond die speed daar juist fijner dan hier. misschien heb ik hier gewoon nog geen goeie gehad?

voor meneer jiho: wat voor last kreeg je kameraad dan dat ie naar het ziekenuis moest?

en dit heeft er wel even niks mee te maken maar aangezien jullie allebei wel een plaatje bij je naam hebben, hoe doe je dat?

:rockband:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#9
mja had niet zo heel veel met de meth te maken maar wil er eigenlijk niet over uitbreiden

naar profiel
dan helemaal naar beneden
Gebruik avatar op andere site:
Geef de URL van de avatar die op de andere site staat.

site zoeken met leuke foto en die daar dan plaatsen
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#10
geen probleem

bedankt voor de info, ga ik nu even klungelen en plaatje proberen te zetten

:wave:
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet niet of je daar bij een vaste dealer kocht,maar het kan zijn dat die gast het versneed met iets wat waar je dat lekkere high van kreeg ,maar de werkingen van speed horen te zijn :

Psychisch
- Vrolijk, alert.
- Vermoeidheid en honger gevoel verdwijnt.
- Je bruist van ernergie en kunt lang doorgaan.
- Zelfverzekerd.
- Praterig.
- Denken lijkt sneller te gaan.
- Niet kunnen slapen
- Rusteloos.
- Soms ook, opgefokt, agessief

Lichamelijk:
- Hartslag en bloeddruk gaan omhoog
- Lichaamstemperatuur stijgt
- Grote pupillen
- Bronchiën verwijden zich
- Gespannen spieren
- Stijve kaken, trekkingen van het gelaat en knarsetanden
- Hartkloppingen
- Zweten, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn.


Dus ik denk dat je nu de echte speed hebt geproefd :wink:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#12
is idd alleen anders versneden als wat je hier hebt.. :)

wat je hier in nederland kijgt klinkt veel schoner, pasta, of base hoe jullie het daar noemen zegt niks over wat er in versneden zit, dat het nog nat is betekend alleen dat het vers is, of uit de vriezer komt.. :wink:
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#13
nee. en inderdaad had ik het vaak erg vers en bewaren we het in de diepvries vaak. maar blijft erg lang nattig hoor. het zal waarschijnlijk een andere bereidingswijze zijn? ik weet van een gast (en dat was mijn favoriete base) die verkreeg de pseudo-ephedrine voor zijn speed uit pillen. misschien dat daar het high gevoel bijkomt. en base lost ook direct of heel makkelijk op in water. dat spul hier vrij moeilijk. misschien een rare vraag, maar wat wordt bedoel met versneden? waar je het mee mengt of een grotere portie te verkrijgen?
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#14
Versneden wilt zeggen: gemengd met een andere stof. Eenpilletje is dus meestal mdma versneden met bindmiddel en andere onbekende dingen.
net hetzelfde als met coke hier in europa of speed buiten europa.

belgie en nederland zijn veruit de enige landen waar je zo veel en zo zuivere speed/mdma vind. dus vandaar dat in australie jouw pep waarschijnlijk versneden was.
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik wordt er alleen nog maar meer van in de war! wat ik wel weet dat er er bij de productie van speed in australie gebruikt gemaakt wordt als een vande hoofdingredienten pseudo-ephedrine or een of ander enorm moelijk te verkrijgen goedje.

snap dan niet helemaal waarom coke een bindmiddel nodig heeft?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Icequeens zei:
nee. en inderdaad had ik het vaak erg vers en bewaren we het in de diepvries vaak. maar blijft erg lang nattig hoor. het zal waarschijnlijk een andere bereidingswijze zijn? ik weet van een gast (en dat was mijn favoriete base) die verkreeg de pseudo-ephedrine voor zijn speed uit pillen. misschien dat daar het high gevoel bijkomt. en base lost ook direct of heel makkelijk op in water. dat spul hier vrij moeilijk. misschien een rare vraag, maar wat wordt bedoel met versneden? waar je het mee mengt of een grotere portie te verkrijgen?
Klik om te vergroten...

pseudo-ephedrine is toch een andere stof als amfitamine met ONGEVEER hetzelfde effect? heb je niet gewoon pseudo-ephedrine gehad ipv amfitamine?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Icequeens zei:
ik wordt er alleen nog maar meer van in de war! wat ik wel weet dat er er bij de productie van speed in australie gebruikt gemaakt wordt als een vande hoofdingredienten pseudo-ephedrine or een of ander enorm moelijk te verkrijgen goedje.

snap dan niet helemaal waarom coke een bindmiddel nodig heeft?
Klik om te vergroten...

coke word dan niet versneden met bindmiddel, maar met speed of een of ander goedkoper goedje :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
jeps anders had je coke pillen gehad.. :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
het klinkt als speed met een crack effect? :grin:
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#20
daar had ik nog niet over nagedacht. maar ik heb er veel minder van nodig dan wat ik hier gebruik, dus dat het slechte speed is zoals sommigen zeggen lijkt me dan ook niet helemaal te kloppen. ik weet wel hoe het daar gemaakt wordt, dus als iemand weet hoe het hier gaat misschien dat het verschil hem daar in zit. het kan natuurlijk ook zijn dat de speed die ik hier krijg niet zo goed is, want ik heb nog maar via een gast gebruikt. moet ik nog maar even verder vergelijken waren onderzoek doen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."