#1
Even zin in een truttig topicje, vergeef me.
Ik ben een selfproclaimed foodie; houd heel erg veel van koken en eten en alles daaromtrent. Ik houd ook heel erg van een fijne lijn dex zo nu en dan. Vooral in drugs-loze periodes kan ik net zo prettig obsessief omgaan met voedsel als met het nauwkeurig afwegen van poedertjes en pilletjes.
Een bijzonder moment waarop deze twee voorkeuren elkaar treffen is wanneer de dex na een nachtje thuis klungelen begint af te zwakken, en mijn lijf voor het eerst merkt dat het qua voedsel een beetje verwaarloosd is.
Ik heb dan gedurende een paar uur ONTIEGELIJKE trek in eten, dwz, het concept eten. Het frustrerende is namelijk dat ik nóóit een geschikt gerecht/snackje kan bedenken; ik zou alles kunnen eten maar niets is goed genoeg, of ik heb er toch niet zoveel trek in -- eigenlijk heb ik aan de andere kant ook nog helemaal geen zin in eten. En om nou voor health's sake een banaan in de met Goedemorgen! gevulde blender te gooien..
Je rukt af en toe de koelkast open, om na een vruchteloze blik naar binnen geworpen te hebben maar een slok uit het melkpak te nemen. Terwijl het idee van zout en vet en MSG's en koolhydraten en curry erg aantrekkelijk is voor dat rommelende dex-maagje.
Ik begin wel een voorkeur te ontwikkelen om de dex-trek te stillen: scherp, oosters, indo of thais. Heb echter vannacht bijvoorbeeld een sneue halve Hema-lasagne met verrassend veel smaak opgegeten: een Indische rijsttafel fixen om 5 uur 's ochtends, non
Wat zijn jullie post-dex-honger-momenten, en wat eet je dan (of zou je willen eten)?
Vertel, tips, ideeën.. (recepten :P )
goodmornin' kildeer!
Ik ben een selfproclaimed foodie; houd heel erg veel van koken en eten en alles daaromtrent. Ik houd ook heel erg van een fijne lijn dex zo nu en dan. Vooral in drugs-loze periodes kan ik net zo prettig obsessief omgaan met voedsel als met het nauwkeurig afwegen van poedertjes en pilletjes.
Een bijzonder moment waarop deze twee voorkeuren elkaar treffen is wanneer de dex na een nachtje thuis klungelen begint af te zwakken, en mijn lijf voor het eerst merkt dat het qua voedsel een beetje verwaarloosd is.
Ik heb dan gedurende een paar uur ONTIEGELIJKE trek in eten, dwz, het concept eten. Het frustrerende is namelijk dat ik nóóit een geschikt gerecht/snackje kan bedenken; ik zou alles kunnen eten maar niets is goed genoeg, of ik heb er toch niet zoveel trek in -- eigenlijk heb ik aan de andere kant ook nog helemaal geen zin in eten. En om nou voor health's sake een banaan in de met Goedemorgen! gevulde blender te gooien..
Je rukt af en toe de koelkast open, om na een vruchteloze blik naar binnen geworpen te hebben maar een slok uit het melkpak te nemen. Terwijl het idee van zout en vet en MSG's en koolhydraten en curry erg aantrekkelijk is voor dat rommelende dex-maagje.
Ik begin wel een voorkeur te ontwikkelen om de dex-trek te stillen: scherp, oosters, indo of thais. Heb echter vannacht bijvoorbeeld een sneue halve Hema-lasagne met verrassend veel smaak opgegeten: een Indische rijsttafel fixen om 5 uur 's ochtends, non
Wat zijn jullie post-dex-honger-momenten, en wat eet je dan (of zou je willen eten)?
Vertel, tips, ideeën.. (recepten :P )
goodmornin' kildeer!
