Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntiegelijke trek in... in IETS!

Ontiegelijke trek in... in IETS!

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even zin in een truttig topicje, vergeef me. :)

Ik ben een selfproclaimed foodie; houd heel erg veel van koken en eten en alles daaromtrent. Ik houd ook heel erg van een fijne lijn dex zo nu en dan. Vooral in drugs-loze periodes kan ik net zo prettig obsessief omgaan met voedsel als met het nauwkeurig afwegen van poedertjes en pilletjes.
Een bijzonder moment waarop deze twee voorkeuren elkaar treffen is wanneer de dex na een nachtje thuis klungelen begint af te zwakken, en mijn lijf voor het eerst merkt dat het qua voedsel een beetje verwaarloosd is.

Ik heb dan gedurende een paar uur ONTIEGELIJKE trek in eten, dwz, het concept eten. Het frustrerende is namelijk dat ik nóóit een geschikt gerecht/snackje kan bedenken; ik zou alles kunnen eten maar niets is goed genoeg, of ik heb er toch niet zoveel trek in -- eigenlijk heb ik aan de andere kant ook nog helemaal geen zin in eten. En om nou voor health's sake een banaan in de met Goedemorgen! gevulde blender te gooien..

Je rukt af en toe de koelkast open, om na een vruchteloze blik naar binnen geworpen te hebben maar een slok uit het melkpak te nemen. Terwijl het idee van zout en vet en MSG's en koolhydraten en curry erg aantrekkelijk is voor dat rommelende dex-maagje.

Ik begin wel een voorkeur te ontwikkelen om de dex-trek te stillen: scherp, oosters, indo of thais. Heb echter vannacht bijvoorbeeld een sneue halve Hema-lasagne met verrassend veel smaak opgegeten: een Indische rijsttafel fixen om 5 uur 's ochtends, non :rolleyes:

Wat zijn jullie post-dex-honger-momenten, en wat eet je dan (of zou je willen eten)?
Vertel, tips, ideeën.. (recepten :P )

goodmornin' kildeer!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
kildeer zei:
Je rukt af en toe de koelkast open, om na een vruchteloze blik naar binnen geworpen te hebben maar een slok uit het melkpak te nemen. Terwijl het idee van zout en vet en MSG's en koolhydraten en curry erg aantrekkelijk is voor dat rommelende dex-maagje.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: klinkt heel bekend ja.
Het enige dat bij mij naar binnen gaat is wat brood gedoopt in cup-a-soup (al zou normale soep ook moeten "werken" :grin: ) en eventueel wat vers fruit.
en als iets extreem zout of droog is gaat het helemaal niet naar binnen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fruit, yoghurt, soep en brood.
Eigenlijk krijg ik alles wel naar binnen, ook als ik nog helemaal strak sta.
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
*knikt instemmend*,
uh-hu, hmmm...
(sorry, ik heb een mond vol croissantje: aanrader)

Zompig brood vind ik persoonlijk heel erg vies, hoewel een geroosterd sneetje wit wel weer lekker is bij een kopje soep. Fruit is ook een goeie, zou nu best een makkelijk banaanachtigiets lusten.

@Klaas: normaal eten is met dex een stuk beter te hakken dan met gewone pep. 'Tis al lang geleden, maar ik kan me die absolute afkeer van voedsel nog zo goed herinneren.. kan je ook alles binnen houden als je strak staat van gewone speed?

En kan iemand precies uitleggen waarom de combi levo+dextro-amfetamines ervoor zorgen dat je nóg meer gruwelt van de spijs dan met alleen de rechtsdraaiende dextro?
:kots:

De trek in aziatische shizzles is trouwens compleet vertrokken! Raar. 'Tlijkt echt alleen in die paar uurtjes na de piek wat rumbly in my tumbly.
:beer:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Over die isomeren ivm eten geen idee.
En met dextro eet ik even moeilijk als met levo, enkel heb ik maar 2 maal dextro gedaan.
Als ik retestrak sta kan ik gewoon nog een broodje kaas naar binnen happen al dan niet met tegenzin maar het lukt zo.
A
ABC No JaneiroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn appetijt is immuun, knal vaak voor ik aan tafel ga een deftige streep nr binnen :P
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het! A'dams eigenste Soupnazi..
Hoeveel amfetamine je ook in je systeem hebt zitten, een afhaalbeker supersoep van
Soup en Zo gaat er altijd in... Romige aardappel-prei met milde mosterd, hits the spot :hearteyes:
Momenteel helaas alleen beschikbaar voor Amsterdammers, get yours op Nieuwe Spiegelstraat of de Jodenbree. http://www.soupenzo.nl/
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
kildeer zei:
Ik heb het! A'dams eigenste Soupnazi..
Hoeveel amfetamine je ook in je systeem hebt zitten, een afhaalbeker supersoep van
Soup en Zo gaat er altijd in... Romige aardappel-prei met milde mosterd, hits the spot :hearteyes:
Momenteel helaas alleen beschikbaar voor Amsterdammers, get yours op Nieuwe Spiegelstraat of de Jodenbree. http://www.soupenzo.nl/
Klik om te vergroten...

Yups, die kende ik al! Sinds ik een tijdje terug mijn horecabaantje heb opgezegd, kom ik er minder vaak (cafe waar ik werkte zat vlak bij de nieuwe spiegelstr), maar als ik in de buurt ben en heb een beetje lekkere trek, dan wil ik er nog wel eens binnen wippen.

Tegenwoordig is deze mijn spot:

De Soupkitchen op de hoek Nieuwendijk/Martelaarsgracht, zeker ook net zo erg de moeite waard!

De spinazie crèmesoep met zongedroogde tomaten en pesto, of de aardappel venkelsoep met Italiaanse balsamico, gaan er op ieder moment van de dag wel in bij mij!! :hearteyes:

http://www.soupkitchen.nl/
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Brood in lekkere tomatensoep dippen en kiwi's gaan er ook altijd wel in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."