Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAan de regeringsleiders die Ephedra hebben verboden

Aan de regeringsleiders die Ephedra hebben verboden

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmmmm, hebben we hier dan weer een nieuwe pepverslaafde in spé?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mag ik jullie vriendelijk bedanken? Ik was altijd een enthousiast gebruiker, en kon onder invloed van dit middel kon zelfs op een zinnige manier reageren op posts van interessante figuren zoals Deranged. Ik durf zelfs te beweren dat de kwaliteit van mijn posts aardig in de buurt kwamen als die van hem.

Nou vragen jullie je vast af, waarom ik dan zo dankbaar ben, dat dit middel nu verboden is?
Dat zit zo:

Ephedra was (zelfs toen het legaal was.) niet al te makkelijk te krijgen, en in verhouding ook best duur als je het vergelijkt met amphetamine. Daarbij heb ik vaak genoeg buikpijn en de soms smerige gevolgen daarvan ervaren. Een capsule met (iets verouderde) ephedra is niet iets dat tot mjn favoriete maaltijd behoort.
Ook is het erg lastig om een dag, of zelfs dagen door te trekken met enkel en alleen ephedra. Het werkte ook niet op je reserves, dus als je een ongezond leven leidde en weinig gezond voedsel nuttigde, kon je de gewenste effecten wel vergeten en had je meer kans dat het kleine beetje energie dat je nog had, uit je werd gezogen...

Sinds het verbod, heb ik een ''nieuw'' middel ontdekt, namelijk deeps. Ik was zo gewend aan mijn capsules ephedra in de weekeinden, dat ik toch maar heb besloten deeps uit te proberen.
Het gevolg daarvan? Ik kreeg er een heleboel vrienden bij, die unieker zijn dan menig andere mensen. En in plaats van mij af te zetten tegen mensen die ''niet-natuurlijke'' drugs nuttigen, voelde ik mij plots met hen verbonden.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben onze regering dus erg dankbaar, het verbod heeft grote verandering teweeg gebracht in mijn leven. Het is er in elk geval niet saaier op geworden :sunglasses:

Nog interessanter werd het toen paddos ineens op de lijst van verboden middelen kwam te staan, nu hoefde ik er ook geen rekening meer mee te houden om op zomerse dagen geen amphetamine te nuttigen, omdat algemeen bekend is dat de combinatie Paddo's & amphetamine niet zo verstandig is. Het effect van dit verbod, is dusdanig groot, dat ik niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst paddo's nuttigde. Een ervaring die altijd grote verandering teweeg bracht bij mij. Een gezondere leeftsijl, afzetten tegen de maatschappij, het rustiger aan doen, en meer denken aan de medemens. Mede dankzij dit verbod hou ik er nu een fantastische leven op na met weinig nachtrust en een slank figuur als gevolg.

Nu alleen nog het het zware en geest-dodende middel Cannabis verbieden, en ik ben onze regering eeuwig dankbaar! (hoef ik toch niet naar amerika te verhuizen..) Want zoals bekend, is dat tegenwoordig gewoon harddrugs, en met de slapende regering van de afgelopen 10 jaar is de Marihuana die je in de coffeeshop kunt krijgen vaak nog vervuild ook.

Met een regering als de onze komt Nederland er wel, en kunnen we straks net zo trots zijn op ons land als Amerikanen! :sunglasses:

Peace...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wees blij man. Natuurlijke rommel.

Zit jij tenminste eindelijk aan het echte spul.

Net als je grote held.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een inspirerend verhaal voor ons allen. *pikt traantje weg*
Mijn volgende lijn zal ik dan ook ter ere van jou (en ook een beetje de Nederlandse regering) opsnuiven.

:)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
Hmmmm, hebben we hier dan weer een nieuwe pepverslaafde in spé?
Klik om te vergroten...
Of gewoon een gepassioneerde aanhanger van het amfetaminisme.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deranged zei:
Marla Singer zei:
Hmmmm, hebben we hier dan weer een nieuwe pepverslaafde in spé?
Klik om te vergroten...
Of gewoon een gepassioneerde aanhanger van het amfetaminisme.
Klik om te vergroten...

Heel sterk opgemerkt :)

Ik gebruik alleen amphetamine als ik die week niet hoef te werken :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
:grin:

Ik kwam laatst weer eens bij het test centrum, en daar hadden ze een vragenlijstje waarop gevraagd werd of en welke andere drugs ik nu gebruik door de mdma schaarste. Of ik dat even wilde invullen..... Natuurlijk :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deranged zei:
Marla Singer zei:
Hmmmm, hebben we hier dan weer een nieuwe pepverslaafde in spé?
Klik om te vergroten...
Of gewoon een gepassioneerde aanhanger van het amfetaminisme.
Klik om te vergroten...

Dat is toch bijna hetzelfde? :P :wink: Wel een mooie benaming trouwens: amfetaminisme! :hearteyes:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben dan ook zeker een gepassioneerd amfetaminist. Als een ander dat verstaat onder pepjunk vind ik dat meer dan prima.

Ik geniet er niet minder om.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
En is mevrouw zelf een pep-verslaafde in spe? Of ben je ook een gepassioneerde aanhanger van het amfetaminisme?

:grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het goedje jarenlang ge(mis)bruikt, maar ik ben sinds 11 juli clean. In die tussentijd ben ik zwanger geraakt, dus voorlopig blijft het ook zoals het nu is. Zie voor de rest van mijn verhaal o.a. ook dit tripreportje van mij: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 07#p652607
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marla Singer zei:
Ik heb het goedje jarenlang ge(mis)bruikt, maar ik ben sinds 11 juli clean. In die tussentijd ben ik zwanger geraakt, dus voorlopig blijft het ook zoals het nu is. Zie voor de rest van mijn verhaal o.a. ook dit tripreportje van mij: viewtopic.php?f=21&t=22547&p=652607#p652607
Klik om te vergroten...

mmm interessante trip report :)

Het duurt nog wel een hele tijd voordat ik het ga herkennen vermoed ik.

Sinds ik namelijk begonnen mijn lichaam zo nu en dan te verwennen met amphetamientjes, zijn reacties uit mijn omgeving toch vooral positief. Dat ik soms iets te assertief uit de hoek kan komen, wordt gezien als gevolg het beeindigen van mijn dagelijkse cannabis gebruik.

Heb het dan vooral ook over opmerkingen als: Hey die dikke kop van je is verdwenen, het voedsel in Nederland smaakt je niet zo? Of: Ik kan wel merken dat je gestopt bent met blowen, eindelijk herken ik je weer zoals je vroeger was.
En: Ik wist wil dat jij meer in je had, je was vroeger altijd zo lui, en nam nooit iets serieus..

:beer:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ow trouwens, Marla, keep up the good work!

Zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als ik erachter zou komen dat mijn moeder in het verleden en ook terwijl ik al geboren was zichzelf regelmatig te goed deed met Pep :wink:

Een moeder die, -om jouw gezondheid niet in gevaar te brengen- gestopt is met Pep is daarentegen weer een moeder om trots op te zijn :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
Marla Singer zei:
Ik heb het goedje jarenlang ge(mis)bruikt, maar ik ben sinds 11 juli clean. In die tussentijd ben ik zwanger geraakt, dus voorlopig blijft het ook zoals het nu is. Zie voor de rest van mijn verhaal o.a. ook dit tripreportje van mij: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 07#p652607
Klik om te vergroten...

mmm interessante trip report :)

Het duurt nog wel een hele tijd voordat ik het ga herkennen vermoed ik.

Sinds ik namelijk begonnen mijn lichaam zo nu en dan te verwennen met amphetamientjes, zijn reacties uit mijn omgeving toch vooral positief. Dat ik soms iets te assertief uit de hoek kan komen, wordt gezien als gevolg het beeindigen van mijn dagelijkse cannabis gebruik.

Heb het dan vooral ook over opmerkingen als: Hey die dikke kop van je is verdwenen, het voedsel in Nederland smaakt je niet zo? Of: Ik kan wel merken dat je gestopt bent met blowen, eindelijk herken ik je weer zoals je vroeger was.
En: Ik wist wil dat jij meer in je had, je was vroeger altijd zo lui, en nam nooit iets serieus..

:beer:
Klik om te vergroten...

Yups, ook daar weet ik alles van.... Dat is ook gelijk weer een van de verleidelijke dingen, om er dan toch mee door te gaan. Zo lang je je gebruik een beetje onder controle kunt houden en tussendoor voldoende de rust neemt om weer te herstellen, is er niet zo veel aan de hand. Bij mij begon het echter uit de hand te lopen, maar gelukkig heb ik die tijd inmiddels lekker achter me liggen.

Dus nogmaals: geniet er van, maar hou in je achterhoofd dat een verslaving er heel gemakkelijk in kan sluipen en dan kun je dus gemakkelijk veranderen in een wandelend wrak! De meeste gebruikers moeten echter toch zelf een keer goed op hun bek gaan, voordat ze dat zelf ook in gaan zien en dan besluiten te minderen/stoppen...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mede dankzij dit verbod hou ik er nu een fantastische leven op na met weinig nachtrust en een slank figuur als gevolg.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, er zijn alleen positieve dingen.
Nu alleen nog het het zware en geest-dodende middel Cannabis verbieden, en ik ben onze regering eeuwig dankbaar!
Klik om te vergroten...
Hoor je wat jezelf zegt? (en nee ik gebruik geen cannabis).
K
KetaNr1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
[modbreak] ..
[modbreak]
Ooknog wiet verbieden, ons staatsinkomen.
je klinkt als ab klink man
Doe maar net alsof je neus bloed


pep mag niet echt een drugs genoemd worden het is meer 'rattengif. Voor in het bezit hebben van pep. Dáár zouden ze eens zware straffen voor moeten uitdelen en laat die thuiskwekertjes hun gang gaan en een lekker wietje telen.


:stoned:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uuuuh, volgens mij is dit topic verder vrij ironisch bedoeld hoor... :rolleyes:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Niet iedereen zit op dezelfde golflengte als wij, en dat is maar goed ook :)


Ik hou wel van een binnenpretje :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Petrovic zei:
Mede dankzij dit verbod hou ik er nu een fantastische leven op na met weinig nachtrust en een slank figuur als gevolg.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, er zijn alleen positieve dingen.
Nu alleen nog het het zware en geest-dodende middel Cannabis verbieden, en ik ben onze regering eeuwig dankbaar!
Klik om te vergroten...
Hoor je wat jezelf zegt? (en nee ik gebruik geen cannabis).
Klik om te vergroten...

Ik hoor niks, maar wat ik lees is dat ik Cannabis een ''geestdodend'' middel noem. Het tegenovergestelde kan waar zijn, maar omdat dit middel vooral ook veel misbruikt wordt, is het best logisch dat ''onze regering'' de indruk krijgt/heeft dat men er apatisch, lui en stomzinnig van wordt. (Balon, een oud DF'er, kon altijd zo mooi verwoorden wat het gebruik van cannabis kan veroorzaken.)

Waarom denk je dat een partij groen-links tegen een verbod is? Nou, omdat er een aantal leden zijn die zelf blowen, soms zelf problematisch, maar vooral ook weten wat de positieve effecten kunnen zijn van Cannabis.

Ik ken er 1, en die heeft er zelfs voor gezorgd dat dit zou kunnen veranderen. (hij kwam regelmatig niet opdagen op vergaderingen omdat hij te stoned was en geen zin had. En die telefoon maar laten rinkelen! :grin: )
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpacingBen zei:
Balon, een oud DF'er, kon altijd zo mooi verwoorden wat het gebruik van cannabis kan veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Dat je een zombie word?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."