Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek van pep?

Ziek van pep?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
ScaffaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste 2x dat ik pep heb gebruikt (helemaal geen grote hoeveelheden, niet meer dan een paar puntjes op een avond), ben ik de week daarna ziek geworden (symptomen van een flinke verkoudheid/griepje). Heb ergens gelezen dat pep een aanslag op je immuunsysteem is, kan dit bij mij zo sterk uitpakken dat ik van de kleinste dosis al gezeik krijg?

Zou namelijk erg jammer zijn, vind een paar puntjes pep op een leuk feestje echt heerlijk, maar werk verder erg veel en wil graag fit zijn ipv dat halfzieke gezeik de hele tijd. Leef verder redelijk gezond, eet iets te weinig en rook te veel.

Zijn er manieren om dit te voorkomen, door bijv. een boel fruit te eten oid?

Alvast bedankt,

Groetjes
i
ingiLid
01-01-2024, 00:00
#2
hihi ik ben nu al 3 weken verkouden erdoor :P ook word ik na het gebruiken van speed soms zwetend wakker en heb ik het koud (net als bij griep) dus ik denk dat je er wel degelijk ziek van kan worden :openmouth: jammer :(
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van de pep zelf wordt je niet ziek (uitgezonderd allergische reacties), maar door de verminderde weerstand/uitputting van reserves ben je wel vatbaarder om ziek te worden. Gezond eten, stoppen met roken en wel voldoende eten zijn dingen die je kun doend. Ook voor en achteraf je rust voldoende nemen zal je helpen.

Het lijkt mij sterk dat beide keren direct met je pepgebruik te maken hebben, maar het valt ook niet uit te sluiten. Ik zou me zorgen maken als je het de komende drie keer weer hebt, nu zou ik het nog houden op toeval of andere factoren die (misschien onbekend) meespelen.
s
sonic_girlLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik voelde me ook verkouden en nu krijg ik een buikpijn, als maagzuur. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."