Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstips om t stoppen makkelijker te maken??

tips om t stoppen makkelijker te maken??

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!

Tot 1,5 jaar terug flink aan de speed gezeten, doordat moeders erachter kwam ben ik cold turkey gestopt. Dat is langere tijd goed gegaan, wel heeeeel erg moe etc.. Tot een paar weken terug, ik begon er weer aan.. En ja, ik besef heel goed dat ik niet goed bezig ben :(... Ik gebruik ongeveer maar 1,5 gr. per week.. Vanwege nachtwerk blijf ik nu dus goed wakker, maar wil er toch vanaf :(.. Tips misschien?? Want weet op t moment ff niet waar ik beginnen moet! Klinkt misschien raar.. Voor de vermoeidheid ben ik ook heel bang, omdat ik tijdens t werk echt mn kop erbij moet houden..
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gezond eten, vitaminen binnen krijgen is belangrijk,
Zo ga je je ook fitter en gezonder voelen.
Sporten is ook belangrijk, je conditie op pijl houden,
Ook hierdoor ga je je fitter voelen.
Er zijn ook natuurlijke producten die je energie geven,
Wat of hoe weet ik niet precies, dat zou je eens bij je huisarts of apotheek moeten navragen.
En een vast dag en nacht ritme is ook belangrijk,
Gaan slapen op een vast tijdstip en opstaan op een vast tijdstip.
Verder draait het vooral om wilskracht, als je wilt stoppen dan lukt het je ook !
Ik wens je heel veel succes toe !
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ontzettend bedankt voor het advies! Ik ben het goed zat dus de motivatie zit er zeker.. Ik ga er voor! :wave: :)
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TuutTuut zei:
Ontzettend bedankt voor het advies! Ik ben het goed zat dus de motivatie zit er zeker.. Ik ga er voor! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Als je moeilijkheden tegenkomt of bepaalde situatie's waar je geen antwoord op weet,
Schrijf gerust een berichtje neer, de mensen hier kunnen je waarschijnlijk het beste advies geven. :)
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zal ik zeker doen! Geweldig dit:).. Heb een deadline ingesteld en dan ga ik ervoor! Hou je op de hoogte :wave:
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet om t goed te praten, maar na wat ik wel eens lees bij anderen qua gebruik, valt t mijne nog redelijk mee? (hooguit 1 tot 1,5gr per week..)
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#7
En is het raar dat je t gevoel kunt hebben soms, dat je de enige bent? :( ik ben lange tijd gestopt geweest, en met mn stomme hoofd weer begonnen sinds eind juli..
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De een kan 4 gram gebruiken in de week, de ander 2 gram,
De lat van verslaving ligt voor iedereen anders.
In de tijd dat ik zwaar aan pep zat, had ik ook het gevoel de enige te zijn met dit probleem omdat de mensen in mijn omgeving me ook niet begrepen als ik erover sprak.
Nu rook ik alleen nog maar wiet, en andere drugs doe ik alleen met gelegenheden, ik ga er dus zelf nietmeer naar op zoek.
Het begin van het stoppen ging moeilijk voor me, vooral omdat ik niet kon/wou inzien dat het zo slecht met me ging.
Eenmaal je voorbij het zware stuk bent en terug jezelf hebt gevonden zal alles ook makkelijker gaan.
1 - 1,5 gram in de week noem ik niet extreem omdat bij me de lat veel hoger lag, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet extreem is.
Ik had me aangeleerd om veel te gebruiken, 1 gram voor 1 nachtje was nog te doen, maar 2 dagen kwam ik er niet mee door.
Elk mens is anders, dus voor jou kan 1 - 1,5 gram in de week al voldoende zijn om jezelf te verliezen.
Tijdens het werk gebruiken vergroot de kans ook op verslaving omdat je het na een tijd nodig hebt om je werk op en top te kunnen doen.
Mijn tip is ; stoppen !
Neem het van mij aan, het leven zonder wit in je neus is veel aangenamer.
Ik heb het ook moeten doorstaan, ik ben uit mijn eigen al heel gevoelig voor verslavingen dus jou moet het dan ook lukken !
Ookal lijkt het moeilijk, doorzetten,
Dit kun je toch niet je hele leven voorhouden. :P
Pushen en door blijven gaan, niet opgeven.
Het lukt je wel :)

(Je PB functie staat uit, dus ik kon niet zo antwoorden op je bericht)
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi, sorry heb instellingen al aangepast..

Maar ik weet het, het is gewoon moeilijk vooral omdat die 'periode erna' in me kop zit..
Ik wil echt mn best ervoor doen en die drang is ook groot! Nu alleen nog mezelf een schop onder mn reet geven.. In mijn omgeving kan ik het aan niemand kwijt.. Door omstandigheden weinig vrienden meer over, mijn dierbare vader is overleden en mama heeft t al genoeg te verduren met mn broer....... ik.denk dus dat het keer bezoekje huisarts gaat worden. Anders weet ik t ook ff niet meer zo..
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#10
TuutTuut zei:
ik.denk dus dat het keer bezoekje huisarts gaat worden. Anders weet ik t ook ff niet meer zo..
Klik om te vergroten...

Dat is een goed idee, hij/zij kan je zeker verder helpen,
Ook ivm het medische aspect.
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thnx dat ik in elk geval ff mn verhaal kwijt kon.. Want ja zoals ik al zei: kan het elders niet kwijt :)
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#12
TuutTuut zei:
Thnx dat ik in elk geval ff mn verhaal kwijt kon.. Want ja zoals ik al zei: kan het elders niet kwijt :)
Klik om te vergroten...

Hit me up als je nog vragen hebt. :)
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat deed jij in jou geval als je niet in slaap kon komen maar erna nog wel moest werken bijv.?...
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#14
TuutTuut zei:
Wat deed jij in jou geval als je niet in slaap kon komen maar erna nog wel moest werken bijv.?...
Klik om te vergroten...

Ik nam dan slaapmedicatie, seroquel om specifiek te zijn,
Of ik blowde me lam. :P
T
TuutTuutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha blowen of andere drugs doe ik al jaaaaaren niet meer :tongueout: maar oké, ik zal eens gaan informeren bij arts eerdaags..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."