Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLichamelijke klachten na jaren speedgebruik

Lichamelijke klachten na jaren speedgebruik

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben 25 jaar nu en gebruik drugs vanaf mijn 12e, ben op de 12 begonnen met blowen en alcohol. Op mijn 15e met xtc en speed en ben dat na een half jaar bijna dagelijks gaan doen op school thuis op het werk. Deed dat omdat ik voor het eerst mee kon doen met de rest omdat de add niet meer in de weg zat. Toen had ik die diagnose nog niet dus was het zelfmedicatie. Ben een paar keer gedwongen en vrijwillig opgenomen maar daar gaat het nu niet om, ik kreeg vanaf me 19e na zwaar vervuilde amfetamine te hebben gebruikt meerdere malen, want de cravings toen waren een hel en gaf er altijd aan toe en had even geen goed adres dus ik pakte die vervuilde troep als alternatief.. Spijt heb ik tot de dag van vandaag want na een paar dagen kreeg ik een brandend gevoel op de borst, en een drukkend gevoel, hyperventilatie en gespannen spieren. Maar toen ik daarna weer gewone goeie pep had werd ik evengoed bij hoge dosisen ook gewoon ziek zoals ik hierboven benoem. Nam vanaf mijn 19e ook soms een benzodiazepine bij het snuiven, na een tijdje merkte ik dat de benzo's de klachten deden onderdrukken.. Dus ik weer vol aan de pep icm met benzo's, mijn psychiater heeft dit ook bevestigd dat een benzodiazepine de schade beperkt als je snuift. Maar na een tijd kwamen de klachten door de pammetjes heen dus ben gaan drinken om ze te versterken. Dit is twee jaar goed gegaan en toen ben ik gedwongen opgenomen omdat ik alleen nog maar snoof drink en valium slikte.. Maar de laatste twee kwamen door de hartklachten, na de opname ben ik redelijk stabiel gebleven tot ik weer een keer pervetine had gekocht, ging net zo hard als toen ik nog jong was en ben weer vol erop gegaan icm met tranxene en heroine. Dit ging zo 3 weken totdat ik volledig uitgeput weer ben opgenomen. Daarna begon ik steeds meer heroine te gebruiken naast de speed tot ik ben gestopt met speed gebruiken en heroine belangerijker werd. Maar had ik geen lichamelijke klachten gehad dan was ik nooit gestopt geweest.

Wat ik nu wil vragen is of meer mensen de klachten kennen die ik omschrijf, ze komen bij mij al vanaf 10mg ritalin, het voelt alsof mijn bloedvaten branden en samentrekken, hetzelfde geld voor de spieren en de longen. Als ik een benzo/opiaat/ghb pak zijn deze klachten weg. Ken iemand deze klachten icm met het gebruik van uppers.. Kan er bijna niks over vinden terwijl ik niet kan geloven dat ik dit als enige heb..
T
TirzanaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Ik zou je graag willen helpen ben zelf een actief gebruiker geweest en extreem zoals jou. Helaas ken ik je klachten niet en nooit van gehoord. Is het misschien een hoge bloeddruk wat toeneemt met ritalin of speed gebruik. Ghb verlaagt de bloeddruk enn of een vorm van hyperventilatie stressklachten? Ghb werkt verlammend en bloeddrukverlagend dus twee redenen waarom het zou kunnen werken. Misschien moet je niet googlen naar bijwerkingen van de drugs maar pure lichamelijke klachten. Er zijn zoveel soorten aandoeningen en ziektes die we niet kennen maar wel bestaan en te vinden zijn. Vraag je huisarts, een verslavingsarts en anders een second opinion. Maar blijf aub van de zooi af!! Het beste een ex gebruiker, Tirzana
T
TirzanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik sprak net met iemand over jouw klachten en diegene heeft ernstige hyperventilatie gehad wat overeen komt met jouw klachten. Dit is haar advies; Je moet je buik uit zetten, dus niet inhouden haal adem ongeveer 6 tellen. En adem met de buik intrekkend 8 keer door de mond uitblazen. Doe dat een paar keer dan zakt het. Met het wijze advies van mijn moeders.. Proberen waard. Ghb werkt ook tegen stress dus het is erg logisch dat het dempt maar ikzelf heb een ernstige verslaving van ghb achter de rug dus ik wil je het ook echt afraden. Ik hoop echt dat het je lukt. Heel veel sterkte om ervan af te blijven. Een diazepam of oxazepam of lorazepam kan zeker geen kwaad wanneer je er last van krijgt.. Groetjes Tirzana
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ik weet je hebt gedeeltelijk wel gelijk, heb ontdekt dat het niet alleen aan de speed licht ook natuurlijk lichamelijk.. Alleen wat weet niemand de huisarts niet de verslavingsarts niet psychiater niet de hartbewaking heb ik zelfs gelegen die ook niet.. Ze zeggen dan altijd amfetamine intoxinatie oftewel teveel pep hoppa valium en nozinan erin. Maar de oorzaak is nooit opgelost ik denk zelf soms aan psychofobische pijn omdat een benzodiazepine de orginele klachten oploste, en het was eigenlijk vergelijkbaar met een lichamelijke angstaanval, dit herinner ik me nu pas en in het vorige bericht nog niet.. Maar ik weet zeker dat ik ook kramp heb gehad in een aantal bloedvaatjes heb insult gehad op de speed, en ben een keer omgevallen heb kon niks meer ben in een ambulance naar huis gebracht. Eerst deden pammetjes het tegen de klachten maar later ben ik heroine erbij moeten gaan nemen om de pep te kunnen verdragen. Het is een samenkomst van verschillende klachten wat ik denk ik dan ook heel sterk verbeeld wat het erger maakt, er zit zeker ook wel wat schade niemand snuift jaren ongestraft maar ik heb het weten te redden in principe met heel veel benzodiazepines. Maar ghb zou ook een alternatief zijn aangezien het verlaagt heb ook gehoord dat ghb de bloeddruk soms verhoogt dat wisselt, maar verder zou het heel goed de klachten kunnen laten afnemen maar ga het niet meer uitproberen ben half jaar stabiel en geen pep gehad dus wil niet meer weten hoe het uitwerkt en hoe ziek ik kan worden herinner het me nog heel goed no more
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Willem,

Ik heb zelf de volgende klachten: plotseling een scherp gevoel links in de romp (hart) en pijnen en pijntjes in de zij. Volgens mij komt het met name door de tolerantie die je voor speed opbouwt. De eerste keer dat ik speed nam (euforie in het kwadraat, ik zal het nooit meer vergeten) nam ik maar een beetje, het effekt was ongelofelijk. Je neemt bijvoorbeeld 50 mg en ervaart euforie schoolcijfer 8. Ook je bloeddruk gaat naar 8. De volgende keren neem je weer 50 mg en je euforie gaat naar schoolcijfer 7. Bloeddruk blijft echter 8, want tolerantie bouwt zich op m.b.t. het euforische effekt maar niet tot het psychische. Dus neem je de volgende keer bijvoorbeeld 70 mg. Euforie weer naar 8 maar bloeddruk naar 9. Enzovoorts. Dus om hetzelfde niveau van euforie te halen gaat je bloeddruk op een gegeven ogenblik naar gigantische hoogten. De enige remedie: tijdje stoppen met speed. Als ik 3 weken niet gebruik merk ik dat de psychische tolerantie weer wat afneemt. Drie weken kunnen wel lang duren trouwens... In de tussenliggende perioden neem ik vaak wat modafinil, ik heb een recept bij mijn arts los weten te peuteren en je wordt er lekker energiek en wakker van (met soms een zweempje euforie).
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hej bedankt voor je reactie. Weet dat het bij mij niet de psychische tolerantie is heb hier zelf al heel veel over nagedacht. Zelfs nu ik al een dik half jaar met de pep ben gestopt denk ik hier nog regelmatig aan. De klachten zijn bij mij toentertijd door versneden speed gekomen waarschijnlijk benzeen. Deze conclusie heb ik getrokken naar weet ik hoeveel verhalen en teksten die ik heb gelezen over speed, versnijdingen en lichamelijke klachten. De klachten die ik krijg beginnen als een allergische reactie jeuk brandend gevoel op het huidoppervlak (denk zelf iets met de zenuwen) spierkrampen in het hele lijf, spierspanningen, klachten op de borst dat zich in diverse pijntjes uit. Nadat ik met die versneden pep ben gestopt zijn de klachten minder geworden. Als ik goede speed nam waren er wel pijntjes maar niet aanwezig genoeg op dat moment om te stoppen. Dit is verergert tot op een punt dat ik met puur toeval ontdekte dat benzodiazepinen een soort antigif was. Direct als het de benzo begon te werken stabiliseerde mijn lijf zich natuurlijk ging het wel om minimaal 20mg en de benzo's constant bij blijven nemen.

Het is een heel lang verhaal en ik heb echt jaren ermee rondgelopen en methodes gezocht om door te kunnen gaan. Nu weet ik beter want het gaat gewoon niet meer zelfs nu ik weer effect zou hebben van benzo's ik wil het gewoon niet meer. Door het stoppen met het gebruik van benzo's diverse middelen is er iets in mijn hoofd bezig. Het voelt alsof mijn hersenen zich in een racetempo aan het ontwikkelen zijn. Het is voor mij algemeen bekend dat mijn ontwikkeling onder het gebruik heeft geleden Dat het zich nog zou inhalen had ik eerlijk gezegd niet verwacht zeker niet omdat mijn psychiater toentertijd zei dat ik na de 23 niet meer ontwikkel. De psychiater die ik nu heb die zei het kan allemaal aangezien ik zoveel gebruikt dat die dingen allemaal niet meer normaal tikken. Het tikt wel maar een beetje anders maar al met al komt het langzaam goed.

De lichamelijke klachten herstellen zich niet en zijn alleen maar heviger geworden. In het begin kon ik snuiven en er mee rond lopen. Nu krijg ik binnen een uur waarschijnlijk een hartinfarct. Maar zolang ik geen speed neem heb ik in principe nergens last van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."