Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaanhoudend slaapprobleem door speed?

aanhoudend slaapprobleem door speed?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede DFers,

Ik gebruik nu een maandje of 2 regelmatig pep. Eerst was dit twee keer per week en na een tijdje, dagelijks. Nu ben ik weer terug op alleen de weekenden. Toch heb ik elke nacht weer moeite met slapen, ik lig wakker met gedachten en energie. Ik heb geprobeerd een soort mind-fullness meditatie toe te passen maar het werkt alleen als het alweer een uurtje of 4 is (ik ga meestal rond 11 uur me nest in om de volgende dag weer me dingen te kunnen doen). Is insomania ook een lange termijn bijwerking van pep? Gemiddeld pak ik 3 uur slaap van goeie kwaliteit, tussendoor word ik vaak zwetend wakker en heb ik last van nachtmerries en vaak een soort lugubere vorm van lucid dreaming (zoals dat volgens mij heet). Kan het zijn dat speed hier de oorzaak van is?

Het is nu Donderdag, mijn laatste speed gebruik was vorige week donderdag en ben daar toen 54 uur hard op gegaan. Dus zaterdag was mijn laatste sniff pep, en toch heb ik het gevoel dat ik vanavond net zoals de rest van deze week weer tot 4 uur klaar wakker ga liggen van de energie.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben zelf wel bekend met slaapproblemen als gevolg door dagelijks amfetamine gebruik. Had altijd al moeite met slapen maar sinds na een half jaartje pep is het erger geworden. Inmiddels heb ik er een dozijn aan medicijnen voor genomen. Nu neem ik sereqeul en dat heb ik een paar jaar terug gekregen nadat ik weet ik hoeveel medicijnen geprobeerd heb maar het beste voor mij werkt een jointje en rustig liggen. Helaas weet ik zo de oorzaak ook niet maar je moet ook met een andere instelling gaan slapen. Als je tegen jezelf zegt ik kan pas over 4 uur in slaap vallen dan val je meestal pas na 4 uur in slaap.

Wat bij mij altijd goed werkte was 1 nacht slecht slapen rond de 2 uur en de nacht erop sliep ik dan goed. Zachtjes de radio aan kan soms ook helpen en dan moet je het volume heel laag zetten zodat je echt goed moet luisteren. Zorg ook dat je voor jezelf comfetabel ligt een goed hoofdkussen wat voor jezelf het beste voelt. Heb zelf een kussen met veren en een kussen met synthetische zooi dus dan kan ik af en toe afwisselen net hoe ik wil liggen. Een glas warme melk met honing drinken voor je in bed gaat liggen kan ook helpen.

Niet direct naar medicijnen grijpen als je niet kan slapen want het lost niks op en op termijn werkt helemaal niks meer. Dan moeten ze serieus paardenmiddelen als nozinan voorschrijven om te kunnen slapen en na 3 maanden werkt het niet eens meer fatsoenlijk. Succes ermee!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zijn heel veel middeltjes en manieren om de slaap te bevorderen wat ook goed werkt is de geur van lavendel. Denk als je googled je een heel eind komt.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks willem, de 2de alinea heb ik echt wat aan :) Was zowiezo niet van plan om medicijnen voor het slapen te gaan gebruiken want ik heb het idee dat je dan bezig blijft met allerlei pilletjes en middeltjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."