Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerstopt oor door speed

Verstopt oor door speed

2 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
bendb4ubreakkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen, na enkele dagen speedgebruik merkte ik op de laatste dag, na het nemen van een van de laatste lijnen dat mijn oor verstopt zat. Dit komt volgens mij door de speed zelf... Het is een soort druk die ik voel in mijn hoor wat je een beetje kan vergelijken met water dat vast zit in je oor. Wanneer ik dus bv druk uitoefen (door het dichthouden van neus en mond en te blazen) voel ik dus iets terugduwen wat ik in het andere oor niet voel. Ook is het ook niet mogelijk om het te doen 'poppen' (je weet wel, zoals je bij het luchtdrukverschil in een vliegtuig geeuwt ofzo om je oren vrij te maken). Ook merk ik een lichte constante pieptoon in hetzelfde oor. Ik denk ook, maar kan ik niet goed controleren, dat ik een beetje minder goed hoor langs die kant. Ik ben niet zeker maar ik denk wel dat er een klein verschil is. Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik er aan kan doen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eventjes langs de huisarts gaan kan denk ik geen kwaad? Als een 'verstopping' gaat ontsteking ben je een stuk verder van huis!
d
dudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer je speed snuift, één kant van je neus afsluit en je andere neusgat met snuifbuisje is redelijk open dan word de druk normaal gesproken meteen weer automatisch gelijk. In het geval je neus na een tijdje wat dicht gaat zitten omdat je slijmvliezen meer slijm gaan produceren als ze geïrriteerd raken en je vaak ook een zooitje pepmeuk in je neus hebt, kan je andere vrije neusopening ook grotendeels of geheel afsluiten tijdens het snuiven waardoor je je oor "dichttrekt" en er bijvoorbeeld wel een (tijdelijk) drukverschil kan ontstaan.

Je kunt inderdaad het beste gewoon naar je huisarts gaan als je echt (dagen) lang met de klachten blijft zitten. In het geval dat er echt wat aan de hand is, zal je waarschijnlijk worden doorverwezen naar een KNO-arts.

Als je googled met "Buis van Eustachius" vind je ook relevante info.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."