Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer speed

eerste keer speed

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is altijd vrij lastig te bepalen, iedereen reageert weer anders op speed. Gezien je ranke postuur en lichte gewicht raad ik aan in ieder geval rustig aan te beginnen. Ga je absoluut bommen? Je kan bijvoorbeeld ook 2 sleutelpunten nemen, en kijken hoe je hier op reageert. Mocht je echt willen bommen, zou ik eerst beginnen met een dosis van 50/75 mg ofzo? Je kan dan later nog altijd bijpakken als je dat wilt. Op speed ga je gelukkig niet zo snel verkeerd, dus je hebt wel enige ruimte om te experimenteren wat voor jou een prima dosis is. Veel plezier. :wink:
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je reactie, ik ga het zeker rustig aan doen. Denk dat ik dan idd begin met 50 mg en dan maar afwachten hoe het valt...
Ja ik wil het liefst wel bommen, snuiven lijkt me gewoon niets, nog nooit gedaan en ik merk dat ik een soort van meisjes-snuiven-niet-als-het-niet-hoeft mentaliteit heb haha... slaat nergens op maar goed.
Het duurt met bommetjes wel langer voordat het gaat werken en duurt dus ook langer voordat je weet hoe het valt he?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik zou ook sleutelpunten nemen. Snuiven lijkt heel erg junkig en trashy maar dat valt (naar mijn mening) mee. Het kickt eerder (en beter) in en raakt ook eerder uitgewerkt, zodat je nog kan slapen. Vaak is dat nog steeds uren later dus dat komt vast goed. Bij bommetjes slaap ik pas na 12 of 18 uur dus dat raad ik wel af. Het is ook niet zo dat pep en vloei veel beter voor je maag zijn. Voor de rest ben ik ongeveer even groot en zwaar en ik begon met twee sleutelpuntjes. Toen ging ik ook lekker hard maar niet te. Voor de zekerheid kun je met een sleutelpuntje beginnen. Veel plezier in ieder geval!
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat bedoel je precies met lekker hard?
Ik heb het afgelopen zaterdag dus voor t eerst op een feestje gebruikt, ik had 50 Mg afgewogen, in capsule gedaan en geslikt. Na een uurtje merkte ik dat ik energie kreeg maar niet overdreven, wel paar uur lekker kunnen dansen zonder moe te worden maar na een uur of 3 begon ik wel m'n benen te voelen van het dansen. Daarna nix meer genomen omdat ik bang was niet te kunnen slapen, het feestje zou nl nog maar 2 uur duren. Verder was ik opgewekt, geen hongergevoel, ook geen grote pupillen en ook geen last van gespannen kaken. Die laatste 2 bijwerkingen had ik wel verwacht maar was blij dat ik ze nu niet had. Verder vond ik t heerlijk om gewoon helder te zijn, zo anders dan bij mdma en dat hoopte ik al. Alleen vraag ik me af als ik iets meer zou nemen een volgende x of ik dan wel gelijk enorm zou gaan stuiteren? Wat denken jullie? Is t normaal hoe ik t beleefd heb of zou ik volgende x wat meer kunnen nemen? Ik heb trouwens als een roosje geslapen die nacht haha
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dit jaar een aantal x xtc gebruikt op feestjes en aangezien ik me aan de 3 maanden regel wil houden maar toch iets wil gebruiken wil ik graag binnenkort een x speed proberen.

Ik weet dat ik geen gevoel van euforie ga krijgen en dat vind ik prima , maar ik wil me wel graag lekker voelen op het feestje waar ik het wil gebruiken, zelfvertrouwen hebben, willen dansen en niet moe worden op een gegeven moment. Maar liever niet de tent uit stuiteren...
Dus ik neem liever niet te veel.

Ik weeg 61 kg, ben 1.68 lang, de speed is getest op 57%.
Wat raden jullie aan om in het bommetje te doen?

Bedankt voor de reacties alvast... :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
dulcie6 zei:
En wat bedoel je precies met lekker hard?
Ik heb het afgelopen zaterdag dus voor t eerst op een feestje gebruikt, ik had 50 Mg afgewogen, in capsule gedaan en geslikt. Na een uurtje merkte ik dat ik energie kreeg maar niet overdreven, wel paar uur lekker kunnen dansen zonder moe te worden maar na een uur of 3 begon ik wel m'n benen te voelen van het dansen. Daarna nix meer genomen omdat ik bang was niet te kunnen slapen, het feestje zou nl nog maar 2 uur duren. Verder was ik opgewekt, geen hongergevoel, ook geen grote pupillen en ook geen last van gespannen kaken. Die laatste 2 bijwerkingen had ik wel verwacht maar was blij dat ik ze nu niet had. Verder vond ik t heerlijk om gewoon helder te zijn, zo anders dan bij mdma en dat hoopte ik al. Alleen vraag ik me af als ik iets meer zou nemen een volgende x of ik dan wel gelijk enorm zou gaan stuiteren? Wat denken jullie? Is t normaal hoe ik t beleefd heb of zou ik volgende x wat meer kunnen nemen? Ik heb trouwens als een roosje geslapen die nacht haha
Klik om te vergroten...

Ontzetten herkenbaar voor me; hoewel ik na twee sleutelpuntjes ontzettend lekker ging (veel energie en gefocust op de muziek) begon ik 3 uur voor het einde wat last te krijgen van m'n benen. Ongeveer 2.5 uur voor het einde vroeg ik aan de persoon die de pep bij had of ik nog een keer kon pakken aangezien ik wat inkakte. "Is wat aan de late kant maar als je persé bij wil pakken moet je het nu doen en ook echt niet later". Heb uiteindelijk nog wel een beetje kunnen slapen. Het stuiteren viel naar m'n gevoel wel mee maar ik denk dat je wel iets meer had kunnen pakken al zou slapen dan wat moeilijker worden.
Uiteindelijk een afweging die je zelf moet maken :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met lekker hard bedoel ik energie en vrolijk enzo, maar niet al te erg. Je kan meestal wel een sleutelpuntje bij pakken, het is niet zo dat je gelijk helemaal strak staat. Hoewel dit ook best lekker is, maar mensen kijken je redelijk raar aan en de kater is ook best erg. Maar er is een tussenweg en je kan het voorzichtig opbouwen. Bij mij raakten ook de meeste effecten na een paar uur uitgewerkt maar daarna heb ik goed geplafond, dus prijs jezelf gelukkig dat je goed heb geslapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."