Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschrikkelijke kramp

Verschrikkelijke kramp

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kramp kan onder andere veroorzaakt worden door een vochttekort, zouttekort of een te laag bloedsuikerspiegel. Je kunt echt beter jezelf gaan forceren wat te gaan eten en zorgen dat je regelmatig drinkt (bij voorkeur niet alleen water, maar ook AA-drank of fanta ofzo).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iets voedzaam lijkt me wel een pré, beetje zout en energie is goed. :)
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga als harcore/style liefhebber vaak naar feesten/festivals toe. Ik gebruikte altijd mdma maar ben vorig jaar april overgestapt naar speed. Ik hebdan op een gegeven moment zo'n verschrikkelijke stekendekramp in allebei mijn kuiten en ook af en toe mijn onderrug. Dit is vooral erg vervelend omdat het vaak tijdens de laatste 2 uurtjes van het feest is en dan juist de muziek harder word en je dan nog harder wilt losgaan. Maar elke keer dat je je been iets buigt of verkeerd neerzet die kramp er direct inschiet wat echt erg veel zeer doet.

Nu was het afgelopen zaterdag zo erg dat ik de laatsts 2 uur gewoon niks heb kunnen doen. Ik heb net natuurlijk info gezocht en een aantal oplossingen gevonden: magnesium tabletten, calcium, zout, stretch oefeningen, ander schoeisel, geen speed gebruiken natuurlijk want daar verkrampen je spieren juist van.
Ik wil gewoon speed blijven gebruiken dus nu was mijn vraag of iemand hetzelfde probleem had/heeft en wat geholpen heeft want heb geen zin om een heel voedingspakket mee naar binnen te smokkelen.

Alvast bedankt,

gr Trivia bot :rock:
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Eet en drink je wel tijdens je feest? Neem je zo nu en dan eventjes rust?

2 uurtjes later beginnen misschien een optie?
Klik om te vergroten...

Nee ik eet eigenlijk nooit wat want krijg toch niks weg. Af en toe wel kwartiertje rust.
Later beginnen is ook wel een optie natuurlijk maar ben ook echt op zoek naar oplossingen voor die kramp zoals die magnesium bijvoorbeeld.
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Kramp kan onder andere veroorzaakt worden door een vochttekort, zouttekort of een te laag bloedsuikerspiegel. Je kunt echt beter jezelf gaan forceren wat te gaan eten en zorgen dat je regelmatig drinkt (bij voorkeur niet alleen water, maar ook AA-drank of fanta ofzo).
Klik om te vergroten...

Oke helder, bedqnkt. En moet ik wat specifieks eten of maakt het niet zoveel uit? Bijvoorbeeld een frietje is echt no-go voor mij tijdens speed. Een banaan gaat denk ik nog wel :mrgreen:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bananen & zout. Je zou kunnen proberen ook wat magnesium tabletten in kunnen nemen maar hoor hier heel wisselende verhalen over. De één zegt dat het vet werkt de ander voor geen meter. Maar goed kan ook geen kwaad. Maar water drinken en zout is wel het belangrijkste. En niet alleen voor je kramp.

Kater wordt ook echt minder als je een beetje forcefeed hoor.

Trivia Bot zei:
Fool zei:
Kramp kan onder andere veroorzaakt worden door een vochttekort, zouttekort of een te laag bloedsuikerspiegel. Je kunt echt beter jezelf gaan forceren wat te gaan eten en zorgen dat je regelmatig drinkt (bij voorkeur niet alleen water, maar ook AA-drank of fanta ofzo).
Klik om te vergroten...

Oke helder, bedqnkt. En moet ik wat specifieks eten of maakt het niet zoveel uit? Bijvoorbeeld een frietje is echt no-go voor mij tijdens speed. Een banaan gaat denk ik nog wel :mrgreen:
Klik om te vergroten...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alle tips omtrent voeding kun je sowieso het beste navolgen. Verder is kramp ook een gevolg van overbelasting. Je zou ook gewoon kunnen gaan sporten, zodat je kuiten en je (onder)rug wat meer aankunnen. Als je af en toe naar de sportschool gaat lijkt het me dat je snel van dit probleem af bent. Je kunt nog zo goed op je voeding en je vocht letten maar als je spieren al de beweging niet aankunnen en jij gaat maar door, dan krijg je gewoon kramp. Zo nu en dan op de ergometer ('dat ene roeiding' :P ) of andere duursporten doen is denk ik de oplossing. En het is verder nog gezond ook.

Als je normaal de conditie hebt om lang te bewegen, is lang bewegen met pep op ook geen probleem :wink:
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#8
ooscaar zei:
Alle tips omtrent voeding kun je sowieso het beste navolgen. Verder is kramp ook een gevolg van overbelasting. Je zou ook gewoon kunnen gaan sporten, zodat je kuiten en je (onder)rug wat meer aankunnen. Als je af en toe naar de sportschool gaat lijkt het me dat je snel van dit probleem af bent. Je kunt nog zo goed op je voeding en je vocht letten maar als je spieren al de beweging niet aankunnen en jij gaat maar door, dan krijg je gewoon kramp. Zo nu en dan op de ergometer ('dat ene roeiding' :P ) of andere duursporten doen is denk ik de oplossing. En het is verder nog gezond ook.

Als je normaal de conditie hebt om lang te bewegen, is lang bewegen met pep op ook geen probleem :wink:
Klik om te vergroten...

Aan te weinig sport kan het niet liggen, ik voetbal 3x per week, fitness 4x per week (ja ook benen) en werk bovenal als fitnessinstructeur en geef groepslessen zoals spinning en core training etc. :wink:
Zall zeker in het vervolg midden op de avond proberen wat zouts te eten en een banaantje. Water dronk ik meer dan genoeg maar zal dan af en toe ook een cola'tje of isotone sportdrank drinken als ze dat verkopen.

Heb nu vandaag nog ontzettend last van vooral mijn linker kuit als ik even stilgezeten heb, voelt niet echt aan als spierpijn maar is wel pijnlijk en erg vervelend. Als ik een paar stappen gezet heb gaat het wel.

Bedankt in ieder geval!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan zou ik eens proberen om flink wat meer water, sportdrankjes e.d. te drinken op een feestje. Als dit ook niet echt werkt lijkt het me ook helemaal niet zo een gek idee om het voor te leggen aan de huisarts, want zoveel kramp terwijl je veel sport is wel vreemd :confused:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neem je wel genoeg rust? Je sport 7x per week (of meer) en bij voetbal en spinning zijn je kuiten toch constant bezig.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eet en drink je wel tijdens je feest? Neem je zo nu en dan eventjes rust?

2 uurtjes later beginnen misschien een optie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."