Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa jaren speed gebruik..

Na jaren speed gebruik..

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Das moeilijk voor de afsluiten..heb nog nooit voor iemand zoveel gevoelens gehad als voor hem..vind het pijnlijk dat hij niet meer met mij wou..had en mooie relatie van kunnen verder komen..maar ja dan moet het ook van zijn kant kome..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat bedoel je met gelijkwaardige relatie.?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
En aan de andere kant heb ik het gevoel dat hij wel meer wil..zoon raar situatie he..
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet in hoeverre hij je expres hoop geeft (dan is hij dus ook nog een dikke klootzak) of dat hij je alleen steunt omdat hij wil dat het goed met je gaat, maar zolang hij nog samen is met zijn vrouw kunnen jullie geen gezonde en gelijkwaardige relatie met elkaar aangaan. Je zegt zelf ook dat je je leven niet helemaal op de rit hebt dus ik betwijfel of jullie uberhaupt een gezonde relatie met elkaar kunnen aangaan, ook als hij bij zijn vrouw weggaat. Daarom zou ik echt hulp zoeken. Ze zeggen niet voor niks dat je eerst van jezelf moet leren houden voordat je van een ander kan houden. En ik veroordeel je echt niet, ik probeer je juist te helpen maar je probleem is te complex om 1, 2, 3, te verhelpen. Daarom zou ik echt professionele hulp zoeken
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet niet wat ik er van vind want ik ken de situatie verder niet. Ik wil best advies geven of een luisterend oor bieden maar dan moet je met concrete vragen of situaties komen
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jullie mijn situatie zouden kennen ja dan zoude jullie mij beter begrijpen maar is te lang om het uit te leggen mss..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zijn er hier mensen die na 8-9 jaar zijn kunnen stoppen met speed.?of iemand kennen.?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ken wel iemand die ongeveer het drievoudige daarvan dagelijks gebruikt heeft en er vanaf gekomen is. Zijn gebruik was gedurende die periode wel enigszins binnen de perken gebleven (geen grammen tegelijk, wel eten, wel slapen). Afkicken van zoiets vereist denk ik heel veel wilskracht. Hem is het wel in één keer gelukt als ik het goed heb.

Ben jij zelf verslaafd? Professionele hulp kan denk ik geen kwaad aangezien afkicken erg lastig is na zo een lange periode (en een speedverslaving is ook wel heftig lijkt mij).
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik wil kan ik stoppen..maar niet lang..ik weet nie of jij gebruikt.?als je lijntje snuift het doet iets met de mens geluks gevoel enz..en dat heb niet als ik nie gebruik..heel de dag zetel ligge enz..da is het toch ook nie..met speed ga alles makkelijker enz..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jij bent dus geen gebruiker..en die jonge da jij kent is terug hervallen dan.?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik ook zelf wel speed, en ik snap de verslavende werking ook wel. Ik snuif sowieso niet trouwens, ik slik het (en erg kleine doses), dus dat maakt het wat minder verslavend ook. Degene die ik ken is al lang geen jongen meer, die is al over de 50 heen. 25 jaar dagelijks gebruikt ongeveer. Hij heeft het volgens mij ook wel met hulp gedaan. Hij is niet opgenomen maar is ook wel op gesprekken en dergelijke gegaan als ik het goed heb.

De enige tip die ik je mee kan geven is om de speed helemaal los te laten. Accepteer dat het geen onderdeel meer van je leven zal zijn en dat je het dus ook nooit meer zal mogen gebruiken. Het is duidelijk dat je echt wel wilt stoppen. Je zegt 'de hele dag in de zetel liggen enzo', dat zal misschien aan het begin zo zijn, maar na verloop van tijd krijg je nuchter die levenslust echt wel terug. Je zult een maand of drie inderdaad weinig waard zijn als je stopt, maar de levenslust krijg je echt wel terug met gezond eten; voldoende vitamines; geen drugs (ook geen ritalin, pillen, wiet of wat je dan ook maar bedenkt), geen alcohol; en een week of twee nadat je bent gestopt met speed elke dag gaan sporten. Ook kun je, zodra je weer energie hebt en zin om dingen te doen, weer aan je verplichtingen gaan werken, op je eigen tempo uiteraard. Je vindt vroeg of laat ook echt wel niet-drugsgerelateerde vrienden en andere relaties. Dit soort dingen geven je meer levenslust.

Ik heb al wel eens uit nieuwsgierigheid hele verhalen op internet gelezen van mensen die ook aan pep verslaafd geweest zijn. Je kunt er vanaf komen als je het echt wilt. En dat wil jij blijkbaar ook. Ik zou zeggen, stop vandaag nog met speed gebruiken en houd dit vol. De eerste weken en zelfs maanden zullen moeilijk zijn maar daarna kun je een gezond en blij leven lijden, met waarschijnlijk nog wel meer geluksgevoel dan dagelijks aan de pep... :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ergens wil ik wel stoppen ma aan de 1ne kant nie..heb raar situatie voor gehad en ja speed verzacht de pijn ook wa..heb ma paar goei vriende zen ok gebruikers en hun los laten..ga moeilijk worden..weet goe genoeg dak men toekomst aant verdoen ben maja..en dan nog de jongens die ik wil kan ik toch nie krijgen dus ja dat wringt ook wel..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En bedankt voor je mooie uitleg..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je situatie wordt echt niet beter van drugs. Natuurlijk wil je ergens niet stoppen, want drugs zijn leuk. Je moet uit je vicieuze cirkel zien te raken. Je maakt natuurlijk niet voor niets hier een account aan en stelt deze vragen, maar niemand zal een antwoord hebben dat jou in drie tellen niet meer verslaafd maakt. En je kunt echt wel meer krijgen dan je denkt, maar speed heeft op dat soort dingen geen positieve invloed. Probeer te stoppen en echt vol te houden (geef niet op na twee weekjes, je lichaam heeft flink tijd nodig om te herstellen) en anders is professionele hulp ook zeker geen slecht idee :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zal er zeker wel is over nadenke..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En ben al jaren nimmer uitgeweest..das zo ma nie opgelost volgens mij hoor..en geloof me ivm die jongens dat was vroeger ook al zo voor mijn gebruik..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar drugs lossen deze problemen ook echt niet op hoor. Niemand krijgt altijd wat hij of zij wil. Stop vandaag nog (ga eventueel direct op zoek naar professionele hulp) en probeer beter in je vel te zitten. Je hebt er al lang over nagedacht, anders had je hier niet een account aangemaakt. Je kunt je over een half jaar een stuk beter voelen dan nu :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag zal niet meer lukke heb al lekkers binne en moet gaan werke.. :)
Idd probleme worden er niet mee opgelost maar moet er zelf 100 procent achter staan dan he..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vind je je levensstijl van nu leuk en denk je dat dit houdbaar is? Hoe zie je jezelf over vijf jaar? Je kunt ook op gesprekken gaan met mensen die verstand hebben van verslavingen. Werken zal natuurlijk de eerste week/weken niet gaan zonder speed, maar daarna kun je echt wel weer je verplichtingen hervatten, met een stuk meer levenslust als nu. Meer advies valt er niet te geven...
Morgen stoppen dan maar :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik sluit me bij oscar aan. Je vervelende gevoelens lijken in eerste instantie erger te worden maar na een tijdje gaat het alleen maar beter. Zoals je nu klinkt kan je beter professionele hulp zoeken. Zij kunnen je coachen van drugs af te blijven, ook wanneer je met tegenslagen te maken krijgt. Want dat gaat wel gebeuren, het leven is nou eenmaal niet altijd eenhoorns en regenbogen. En zoals je zelf ondervindt is het leven met drugs dat ook niet dus het is de moeite waard om te stoppen. In het begin kan het zwaar zijn maar je moet geduld hebben en na een tijdje merk je dat het loont. Veel sterkte, wat je beslissing ook mag zijn. En als je er toch voor wil gaan om te stoppen, zou ik als ik jou was hulp zoeken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."