Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBiologiesche beschikbaarheid per manier van gebruik

Biologiesche beschikbaarheid per manier van gebruik

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan iemand mij vertellen wat de meest efficiente roa's zijn(mag uit ervaring zijn maar weteschapelijk bewijs is beter).
Ik ben vooral benieuwd naar sublinguaal gebruik.
Wat zijn de voor en nadelen op lang en kort termijn van sublinguaal thnx alvast

Gr. Benzoboss
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
MeejheM zei:
Afhankelijk van de aanwezigheid van zuren, basen of vluchtige stoffen lijkt sublinguaal mij de minst prettige manier van toedienen. Als je dat probeert kun je beter zorgen dat je iets bij hebt waar je meteen een paar slokken van kan nemen om je mond te spoelen.

Leg eens uit waarom dat jou het beste lijkt?
Klik om te vergroten...

Omdat je in je mond heel veel bloedvaatjes hebt die het direct kunnen opnemen zonder eerst langs de lever tegaan net als bij rectaal gebruik zegmaar alleen dan zonder iets in je steretje te propen
En de smaak valt best mee ik heb het wel is met mdma kristallen geprobeerd maar dat was echt niet te doen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het meest efficient is natuurlijk IV, maar of je dat nou moet willen is een tweede.

Amfetamine heeft zelfs oraal een goede biologische beschikbaarheid (volgens wiki tussen de 75 en 100%), maar de rush is oraal wel beduidend minder dan wanneer je het snuift.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Het meest efficient is natuurlijk IV, maar of je dat nou moet willen is een tweede.

Amfetamine heeft zelfs oraal een goede biologische beschikbaarheid (volgens wiki tussen de 75 en 100%), maar de rush is oraal wel beduidend minder dan wanneer je het snuift.
Klik om te vergroten...
Oraal zou onderdaad wel ok zijn aangezien bet lkkr lang werkt maar het slapen zal nooit lukken dan moet ik mijn bommetjes voor 10 s'ochtens pakken en da gaat em nie worden met mijn slaap problematiek :rock:

En spuiten als ik die dingen zie ren ik al zowat weg :flushed:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb 1 keer IV speed gebruikt, met iemand met ervaring(nu is hij dood btw).

De ervaring was heftiger dan nasaal, maar zelf een spuit gebruiken zou mij niet lukken. Bloed prikken vind ik al eng genoeg, en wanneer dat er opzit kan het mij niet lang genoeg duren tot de volgende keer.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij gaat de amfetamine bij geen genoemde methode eerst naar de lever. Ik gellof niet dat daar veel verschil in zit.

ik houd het toch bij snuiven.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afhankelijk van de aanwezigheid van zuren, basen of vluchtige stoffen lijkt sublinguaal mij de minst prettige manier van toedienen. Als je dat probeert kun je beter zorgen dat je iets bij hebt waar je meteen een paar slokken van kan nemen om je mond te spoelen.

Leg eens uit waarom dat jou het beste lijkt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."