Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeth ongemerkt ingenomen

Meth ongemerkt ingenomen

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
mimi zei:
Kortom, mogen we zo kort door de bocht gaan dat ons eerste vermoeden, een vermoeden wat ik absoluut niet wou of kon aannemen, dat het toch onze vriend is???

Dit is gewoon WAANZIN
Klik om te vergroten...

Waarom ga je hier precies vanuit dan? Ik zie in bovenstaande niet echt een direct bewijs dat het je vriend was. Het kan van alles en iedereen geweest zijn, het heeft niet zoveel zin om eigen rechter te gaan spelen denk ik (dus bewijzen te gaan zoeken die in de richting van je vriend wijzen), al snap ik het wantrouwen wel goed als hij de drankjes heeft gehaald.

Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen maar hoeveel mensen waren er nu gedrogeerd dan in totaal? Vier, vijf? En allemaal van dezelfde groep? En daarvan dan maar drie naar het ziekenhuis, hoe is bij de rest dan duidelijk geworden dat ze gedrogeerd waren, is die conclusie enkel getrokken o.b.v. een hoge hartslag, en door wie? Vind het ook gek dat ze bij dat Duitse meisje geen testen hebben gedaan, waarom dan een opname, hoe kan iemand behandeld worden als niet wordt onderzocht wat-ie binnen gekregen heeft. Sorry voor de vele vragen maar ik snap het niet zo goed allemaal.

Heel heftig en vreemd verhaal wel. Crystal meth en speed in drinken. Why. Veel sterkte!
m
mimiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel heftig en vreemd daar kunnen we het in eens blijven.

We waren met 5.
1 dame duits, kennen we niet echt
Ik en mijn man
Bevriend koppel

Ik en duitse dame zijn claustrofobisch beginnen worden als eerst. Mijn man voelde zware hartslag & hoofdpijn maar geen aandacht aangegeven omdat ik door het lint ging. Het Duitse meisje zijn wij uit het oog verloren. Daar zijn we later van te weten gekomen dat het goed fout ging met haar.

Wij stonden kort tegen de bar. 3 drankjes vermengelen en nog eens 2 verschillende substanties indoen....lijkt ons niet simpel. 2 biertjes, 1 water. Het bier zit in gesloten flesjes dus geen tap, staat niet op voorhand klaar. Dan weten aan wie je welk drankje uitdeelt qua dosis. Mocht ik het glas van mijn man gekregen hebben....ik mag er niet aan denken....

Van anderen hebben we reeds vernomen dat hij drugs aanbied. Tegen ons beweerd hij steeds enkel jointjes te roken. Mij kan het niet echt schelen, toch hebben we hem zelf al zwaar onder invloed gezien.

Het Duitse meisje denkt dat hij het was omdat hij haar zijn drugs geshowd heeft, zij is echter anti-drugs wat wij niet wisten noch verwachten vermits een bevriend kennis van haar er niet vies van is. Dus ze heeft vriendelijk bedankt.
Vermits hij de enige is die haar een drankje betaalde verdenkt zij hem.

Het verhaal van het bevriend koppel gaat dat er velen afgevoerd geweest zijn vermits een drug probleem aan de bar. Dit is niet waar wij waren de enige.

Tja echt bewijs is er niet. Dat weten we ook.....
m
mimiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Heel heftig en vreemd verhaal wel. Crystal meth en speed in drinken. Why
Klik om te vergroten...

Ja, why??

Vriend of vreemde, het doet er niet meer toe, we gaan het fijne er toch nooit van weten. De beweegreden zullen we ook nooit begrijpen.
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zei je niet dat het op een kink party was? Ik weet dat meth veel gebruikt wordt in de homo (sex) scene. Wellicht dat je in die richting moet denken. Het zou kunnen dat iemand je graag minder geremd en opgewonden wilde hebben.

Wat de reden ook heeft mogen zijn. Veel sterkte. Hopelijk kun je het een plaatste geven.
m
mimiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja Kinky, ik vind van niet het hoort een beetje bij de muziek-smaak, maar inderdaad we waren op ons paasbest.

Het een plaats geven moeilijk. Ben nogmaals naar de dokter geweest, hartslag & bloeddruk is weer helemaal in orde. Een nieuwe urine-test laten doen, ook compleet overbodig weet ik met mijn gezond verstand....
De dokter denkt dat het xtc was en ik wss gewoon erg gevoelig voor die stof. Vandaar ook de 2 substanties bij de ene en de andere niet omdat een deel wordt afgebroken door je lichaam en het andere niet of moeilijker.

We gaan het toch nooit weten wat en hoeveel.

Sinds gisteren voel ik me minder paranoia, helderder in mijn hoofd ook alsof de gordijnen opengezet zijn en er terug wat licht binnenkomt. Mijn fijne motoriek begint ook weer beter te gaan ipv het trillerige (gevoel?) Spontane traan-uitbarstingen blijven ook achterwege.

Nu komt meer de schaamte en woede naar boven op mezelf, over mijn paniek, over mijn angst, over mijn beschuldigingen....over mijn gedrag kortom. En dan pieker ik daar weer over....

Voorlopig de communicatie met de andere partijen stop gezet, eerst terug gewoon proberen mezelf te worden.

Zoals de dokter zei, de gebeurtenis proberen vergeten. Ten slotte er is niks ergs gebeurd. Ok, verschiet-achtig maar dat is het dan ook. We leven nog, we zijn niet blind geworden. Het euforische gevoel van joepie wij als koppel zijn het ook door gekomen, is ook weg.

De grootste bekommernis nu is de vriendschap. Ik hoop van harte dat we op’t einde van de rit met 4 door 1 deur kunnen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zow, dat zal vast flink schrikken zijn geweest! Je hebt een hoop vragen in dit topic gegooid en het is me niet helemaal duidelijk welke je nog beantwoord wilt hebben, dus heb ik de meeste relevanten geciteerd.

mimi zei:
20min na mijn laatste drankje waarvan ik me achteraf vaag herinnerde dat die laatste slok nu echt wel bitter smaakte ben ik beginnen halucineren.
Klik om te vergroten...

mimi zei:
Kan het ook dadelijk werken, direct na je eerste slok dat je veel minder tot geen grenzen meer hebt? Of duurt het standaard een uur?
Klik om te vergroten...
Als je drugs als MDMA(=de actieve stof van 'XTC') of methamfetamine oraal inneemt duurt het meestal zo'n 30a60 minuten voordat de drugs begint met werken.
Als het eerste effect eenmaal 'ingeslagen' is heb je meestal nog een periode van een minuutje of 10 waarin de effecten steeds sterker worden. Als je het je dosering over een langere periode inneemt (slokjes drinken), zullen bovenstaande tijden ook langer worden.

acht.zes zei:
Bizar!

Crystal meth is als je het niet rookt een soort superspeed, daar ga je als het goed is niet zo een twee drie van hallucineren of je vaag voelen of zo, je wordt er juist heel helder van.ik sta er van te kijken dat jullie de effecten kregen die je beschrijft, maar ja, als je je ineens anders voelt terwijl je niet bewust gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat dit een gigantische paniek geeft.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik inderdaad ook direct! Het lijkt me waarschijnlijker dat mimi echter MDMA(=methyleen-dioxy-methamfetamine) gebruikt had. Een urinetest zou hiermee ook methamfetamine aangeven (en ook amfetamine, afhankelijk van de kwaliteit test/dosis MDMA).

mimi zei:
Ik herinner me de lichtshow die mega fel en geweldig was, de zaal die paars was en scherp, goudkleurige mensen. Dan claustrofobisch...het was ook uitverkocht. Dus ik dacht een bloeddrukval,
Klik om te vergroten...
Kleurrijke hallucinaties, een overwelmeld gevoel(claustrofobisch) en symptomen denken te ervaren van lage bloeddruk(ik neem aan dat je dat dacht door lichthoofdigheid/duizeligheid?). Dat zijn allemaal typische kenmerken van MDMA, en komen veel minder voor bij methamfetamine.

ik heb cola gedronken en water en dan besloot mijn man me naar de ziekenboeg te brengen. Hij heeft me moeten half buitendragen/duwen want mijn benen werkten niet. Ik begreep toen nog steeds niet wat er was. Het enige dat ik zei was: ik voel me raar, dees is niet normaal. En bleef het maar herhalen. Enfin, dat weet ik van mijn man, herinner me het nog vaag. Het volgende moment lig ik in de ambulance en het volgende ben ik in’t ziekenhuis. Aan’t trillen en beven, mijn kaken opeen geplakt, ik kon niet praten en toch bleef ik praten. 1000x hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Extreme spierspanning/tremors(=trillen) en vastgeroeste trillende kaken zijn ook kenmerkende effecten van XTC. Al krijg ik wel het idee dat je een te hoge dosering hebt ingenomen, waardoor de bijwerkingen veel sterker werden.

mimi zei:
Het bier zat in flesjes, dus aan de toog worden deze geopend en in een bekertje gegoten voor je neus.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt in mijn oren alsof er geen kans is om er drugs in te gooien? Weet je zeker dat één van jullie een fles drinken (met drugs erin) heeft verward met zijn eigen, en die vervolgens heeft gedeeld met de rest?

Het kan niet anders dat het om een groep ging. Misschien om ons zo snel mogelijk out te krijgen en te beroven. Waarom steek je drugs in iemand zijn beker? Dat kost geld.
Klik om te vergroten...
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een beroving moest zijn. Als iemand de drugs begint te merken gaat hij óf weg(en dan is zijn portemonnee ook weg), óf iemand gaat out en dan valt het ineens op als je de portemonnee van iemand die KO op de grond ligt jat. Vanuit een beroving-oogpunt is een festival vol met aangeschoten feestgangers al een ideale locatie om te zakkenrollen.

mimi zei:
Ondertussen zijn we enkel nog mentaal en fysiek uitgeteld. De spierpijn is weg, het speelsel is terug, de dwaasheid in ons hoofd is er nog.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt alsof je de 'dinsdagdip' aan het ervaren was. XTC-gebruikers ervaren gemiddeld 3 dagen na gebruik een zogeheten 'dinsdagdip' waarop je vooral mentaal, maar ook deels fysiek erg uitgeput bent. Na die dag raak je (als het goed is) steeds beter te pas.

mimi zei:
Het heeft me heel veel geholpen om mijn verhaal te doen. Ik dacht mss eerst naar een psycholoog te gaan maar ja dan komt dat weer in een dossier en god weet wanneer dat dan weer boven komt en tegen mij gebruikt wordt....
Klik om te vergroten...
Vergeet niet dat jij hier het slachtoffer bent, niet de overtreder! Als je het gevoel blijft houden dat je met aan psycholoog wilt praten moet je je vooral niet laten tegenhouden door een dossier. Je kunt de situatie toch prima verantwoorden?

mimi zei:
Mijn enige zorg is nu dat er geen blijvende schade zal zijn en of ik nog iets extra kan doen om de chemische middelen uit mijn lijf te krijgen. Iets om te ontgiften.
Klik om te vergroten...
Nah, je zult prima herstellen als je je gewone leven gewoon blijft volgen. Blijvende schade wordt eigenlijk pas een issue bij levensgevaarlijk hoge doseringen of frequent gebruik.

mimi zei:
Buiten 1 iemand die zijn beker over ons morstte. Dat is lang het idee geweest dat het een sterk middel was dat we over ons heen kregen of verneveld in onze buurt.
Klik om te vergroten...
Dat is onmogelijk, je kunt de benodigde doseringen niet zomaar inademen uit wolken met drugs, en MDMA kan je ook niet verdampen.

mimi zei:
Bedankt allemaal, de hevige eerste emoties, woede, angst en verdriet zijn reeds zo goed als vergeten. En ik ben blij te horen dat het allemaal niet zo erg is, buiten dan gewoon een onverstaanbare & onverklaarbare maffe actie van een idioot.
Klik om te vergroten...
En dit klinkt dan alsof je de dibsdagdip inderdaad achter de rug hebt, en weer een wat helderder perspectief hebt. :)

mimi zei:
mijn biertje smaakte, zeker het laatste teugje énorm bitter, vies eigenlijk, ik dacht meer, bweik dit wordt echt mijn laatste pintje, dat Duits bier trekt op geen zak
Klik om te vergroten...
Als je drankje echt drugs bevat had dan had elke slok even vies gemaakt. MDMA is namelijk een zout die razendsnel oplost in water, en zich door de vloeistof verspreid.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat iemand geprobeerd zou hebben om een hele XTC-pil op te lossen, en dat de bindmiddelen die niet oplossen op de bodem van je glas zouden drijven. Maar dan had je troep op de bodem van je glas gezien, en prut in je mond geproefd.
Ik denk dat je tijdens die laatste slok al de eerste effecten van de MDMA begon te merken: verhoogde zintuigperceptie. Smaken (net als lichten, geur, gevoel en geluid) worden erg versterkt onder invloed van MDMA, en het is vaak ook één van de eerste effecten die je merkt. Als ik zelf MDMA gebruik vindt ik bier ook behoorlijk bitter, en heb ik er na een stuk of 3/4 ook genoeg gehad.

mimi zei:
We hebben bericht gekregen van de organisatie aangezien er geruchten waren over problemen met barmannen en bendekes etc.
Klik om te vergroten...
Wat voor geruchten?

mimi zei:
Kortom, mogen we zo kort door de bocht gaan dat ons eerste vermoeden, een vermoeden wat ik absoluut niet wou of kon aannemen, dat het toch onze vriend is???
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een nogal ongefundeerde beschuldiging. Is dat enkel gebaseerd op het feit dat hij drugs gebruikt, en dat rondje gehaald had? Waarom zou hij bewust zijn eigen festivalervaring verneuken en jullie vergiftigen?

mimi zei:
Wij stonden kort tegen de bar. 3 drankjes vermengelen en nog eens 2 verschillende substanties indoen....lijkt ons niet simpel. 2 biertjes, 1 water
Klik om te vergroten...
MDMA in water is zo verschrikkelijk vies met een extreem chemische smaak dat je bij de eerste slok al proeft,

mimi zei:
dokter denkt dat het xtc was en ik wss gewoon erg gevoelig voor die stof. Vandaar ook de 2 substanties bij de ene en de andere niet omdat een deel wordt afgebroken door je lichaam en het andere niet of moeilijker.
Klik om te vergroten...
MDMA wordt door je lichaam hoofdzakelijk methamfetamine-achtige stoffen, en voor zo ongeveer 7% in MDA(een amfetamine). Het lijkt me dat de urinetest alleen amfetamine aangeeft als je zoveel MDMA gehad hebt dat de 7% MDA meer is dan de ondergrens van de urinetest is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."