#1
Ja, ik zou zeggen van wel. Speed is schadelijk en verslavend. Als je er nog niet van afhankelijk bent, stop ermee. Jewcookie verwoordt dit perfect vind ik: https://drugsforum.nl/threads/hoe-ontwikkelt-een-speed-verslaving-zich.9460/
Peppi en Coki zei:Maar word je dan ook niet misselijk?
Ik heb ook wel eens dat ik erg snel misselijk word als ik iets drink/rook, makkelijkste oplossing is om niet te drinken/roken zodat je ook niet misselijk wordt haha. Anders zou je misschien kunnen proberen om gewoon minder te drinken (hoeveelheid en/of frequentie), of langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Kan zijn dat er meer aan de hand is, kan ook zijn dat het juist psychisch iets is.
Elk weekend speed gebruiken gaat al aardig richting verslaving toe, ik zou sowieso minderen hiermee. Zoals je zelf al zegt, het is voor jou mogelijk om ook geen speed te gebruiken wanneer je een avondje uit gaat (of drink je hier dan simpelweg gewoon minder).
Benzoboss zei:De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.
Er is natuurlijk wel een kans dat je dadelijk gaat denken dat je speed nodig hebt voor een avond stappen.
Je hart en lever zullen er absoluut niet blij mee zijn.
Als ik jou was zou ik gwn een jointje roken tegen de misselijkheid das een stuk minder schadelijk als speed.
Maar als je je kater gwn kan uitzitten en weet dat je je kan beheersen zal je niet zo snel een echte verslaving krijgen.
Een verslaving is een verslaving omdat je tegen je wil iets moet gebruiken. Dat je het niet erg vindt dat je in een verslaving komt is een goede manier om straks tegen je wil te moeten gebruiken. Dan komt de spijt en alle andere ellende.Plus zei:Ik begon zelf ook met excuusjes om te gebruiken in het weekend, ik snuif nu meerdere lijnen per dag en drop zo af en toe ook een bommetje. Ik heb er geen spijt van omdat ik het nog steeds heerlijk vind om te gebruiken en het niet heel erg vind dat ik een verslaving aan het oproepen ben.
Plus zei:Ik begon zelf ook met excuusjes om te gebruiken in het weekend, ik snuif nu meerdere lijnen per dag en drop zo af en toe ook een bommetje. Ik heb er geen spijt van omdat ik het nog steeds heerlijk vind om te gebruiken en het niet heel erg vind dat ik een verslaving aan het oproepen ben.
Als jij dat wel erg vindt, zou ik per direct stoppen en nooit meer kopen ook. Pep is een leuke drug om te gebruiken, maar je moet er niet bang voor zijn (om wat voor reden dan ook).
Dat is mijn tip, kijk maar of je er wat mee kan.![]()
Dunnetjess33 zei:Je zou ook minder of geen alcohol kunnen drinken. Dan wordt je ook niet misselijk en heb je ook de speed niet "nodig". Ik ben echt bang dat je jezelf in de verslaving helpt. Je vind namelijk zelf nu al dat je het nodig hebt. Dus een verslaving staat al om de hoek op je te wachten. En een verslaving is echt echt niet leuk hoor, geloof me maar..
Maar word je dan ook niet misselijk?kleindondertje zei:Maar ik heb het niet nodig tijdens het drinken van alcohol, het is gewoon fijner. Ik gebruik ook alleen tijdens het uitgaan. Niet als we nog even thuis zitten, maar echt pas in de club om half 1 snachts. Als ik met mijn familie een avondje in de kroeg zit, en daarna met hun uitga dan gebruik ik helemaal niks. Het zelfde bij mijn beste vriendin, ze is tegen drugs dus ik gebruik niet als ik met haar ben. Daar is helemaal niks moeilijks aan. Ik vind het ook ongepast als ik het wel zou doen.
Benzoboss zei:De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.
Als ik jou was zou ik gwn een jointje roken tegen de misselijkheid das een stuk minder schadelijk als speed.

t3ll4v1st zei:Benzoboss zei:De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.
Als ik jou was zou ik gwn een jointje roken tegen de misselijkheid das een stuk minder schadelijk als speed.
dat werkt bij mij dus compleet de andere kant op.
Ik hoef maar 3-4 biertjes gedronken te hebben, als ik dan een paar trekjes neem voel ik het gelijk al opkomen.
Wiet en alcohol is bij mij ->![]()
bij mij. En ik hoor dat echt vaker.
ik 3× was te lam om te verplaatsen of het opteruimen
."AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."