#1
Ik heb echt geen idee hoe dat na een speed verslaving gaat maar ik weet datmet stoppen met roken (sigaretten) je maximaal 2 a 2,5 kg aankomt door de veranderde stofwisseling. De rest is puur extra eten omdat je vervanging zoekt en ook gewoon meer eetlust hebt omdat roken dat (kan) onderdrukken.
Dus mensen die roepen dat ze omdat ze door dat ze gestopt zijn met roken 20kg zijn aankomen, komen dus die 18kg bv alleen aan door meer of anders eten. Dat zei mijn diëtiste. Elk pondje gaat door het mondje. Maar in dit geval lijkt het mij echt beter puur te focussen op de verslaving en niet je gewicht. One thing at the time..
Is inderdaad bekend van nicotine ja, dat als je stopt je én weer meer honger krijgt én je stofwisseling normaliseert (maar dat gaat dan inderdaad over enkele kilo’s, geen 20).
Speed haalt je hongergevoel alleen nog maar sterker onderuit dan nicotine en zet je stofwisseling ongetwijfeld ook een aantal standjes hoger. Vanaar ook dat het eigenlijk valsspelen is, afvallen op speed. Als je ermee stopt, moet je het toch weer doen met je normale energiebehoefte en -verbruik. Dan lijkt mij dat het vrij zinloos is om passief af te gaan wachten tot alles zich vanzelf wel weer oplost. Je kunt er zelf aan werken om met een normaal hongergevoel tóch niet teveel aan te komen. Maar goed, ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet makkelijk is of even geen prioriteit heeft als je met de speed-afkick worstelt.