#1
Ik neem per x een capsule maat 3Ik heb het wel vaker gehoord bij hogere doseringen. Hoeveel neem je per keer?
Ik kan wel een licht soort strak gevoel in de rug krijgen in de comedown.
Ik neem per x een capsule maat 3Ik heb het wel vaker gehoord bij hogere doseringen. Hoeveel neem je per keer?
Ik kan wel een licht soort strak gevoel in de rug krijgen in de comedown.
Ik heb snel spierpijn helaas.Speed is een sympaticomemitsche drug (net als alle uppers), wat inhoudt dat het indirect het sympathische zenuwstelsel activeert (het fight or flight systeem). Door oa adrenaline stijgt de spierspanning zodat je een krachtsinspanning kan leveren. Krampen komen veelal door electrolieten tekort (zoals magnesium en calcium), overbelasting, vochttekort of al aanwezige spierspanning icm sensitisatie (bv bij iemand met acute rugklachten kunnen rugspieren verkrampen). Ook vanuit het centrale zenuwstelsel, wat ook gestimuleerd wordt door speed, kunnen krampen ontstaan
Naast de verhoogde spierspanning werkt speed ook vaatvernauwend. Hierdoor kan het voorkomen dat spieren sneller deels anaeroob energie gaan gebruiken waardoor verzuring kan optreden.
Heb je in het dagelijks leven ook rugpijn of stijfheid? En ben je lichamelijk actief als je speed gebruikt en rugpijn krijgt?
Sowieso is het goed om voldoende te sporten en het kan helpen regelmatig te stretchen om de spierspanning lager te krijgen. Ook een goede nachtrust scheelt veel. Iedereen is stijver na een nacht slecht of niet slapen. Verder is het denk ik juist goed licht de rugspieren te blijven bewegen als je last hebt zodat de doorbloeding in de rugspieren voldoende blijft. Ook houden spieren van bewegen en zijn met name de grote sterke spieren minder ervoor gemaakt om langdurig in dezelfde positie te blijven.
Wat ik zelf merk bij een lage dosis is dat ik ook meer spanning krijg in mijn buik (holle organen), verhoogde spierspanning en oppervlakkiger ga ademhalen. Door mijn uitademing langer en dieper te maken kan ik dit effect deels tegen gaan. Door de ademhaling op die manier aan te passen wordt meer het parasympatische zenuwstelsel- rest and digest systeem- geactiveerd (er is ook een directe link tussen ademhaling en de hartslag). Bij een hogere dosis ben ik wel andere dingen bezig.
IK verwacht ook dat het daarom zo prettig is om te zuchten met uppers
Ik drink meestal 2 liter thee op zo'n avond/nacht.Klinkt als verkrampte spieren door te hoge spierspanning. Zelf heb ik dit soms erg na MDMA, niet perse specifiek in m’n rug maar wel in benen en voeten. Soms vingers. Ook op bescheiden doseringen op feestjes is het voorgekomen dat m’n voeten / benen letterlijk stijf en scheef stonden van de kramp, waardoor ik fysiek een poosje niet meer in staat was om trap te lopen bijvoorbeeld. Auch. Ikzelf heb er nog geen afdoende oplossing voor gevonden, het lijkt alsof dit iets is waar de één gevoeliger voor is dan de ander.
Blijf in ieder geval goed water drinken (niet teveel), vochtbalans is belangrijk. Magnesium supplementen zijn eventueel te proberen, maar lees je dan wel goed in daarover. Het is niet zwart/wit zo dat dit de klachten vermindert. Er zijn bij mijn weten verschillende soorten magnesium supplementen en sommigen worden beter en sommigen slechter door het lichaam opgenomen. De juiste aanpak kiezen vereist dan dus wel wat kennis en voorbereiding, en dan is het een kwestie van afwachten of het echt effectief zal zijn.
Succes!
Dat zegt niets. Hoeveel mg speed zat erin en wat is de kwaliteit?Ik neem per x een capsule maat 3
Ik heb geen weegschaalDat zegt niets. Hoeveel mg speed zat erin en wat is de kwaliteit?
Als je niet weet hoeveel mg je gebruikt is er niet veel over te adviseren denk ik.Ik heb geen weegschaal
Kwaliteit weet ik ook niet.
Het is wel puur zonder cafeïne ect
Dat zegt echt niets... Speed en andere drugs kunnen per batch een heel andere dichtheid (volume) hebben , ook de kwaliteit is van belang. Als je speed niet getest is weet je dat niet. Ongeacht wat je dealer zegt. 9 van de 10 dealers liegen over de kwaliteit van hun drugs of ze weten het zelf ook niet.
Ja, als je de kwaliteit niet weet dan kan je ook niet zeggen dat je pure zonder cafeine hebt he.Kwaliteit weet ik ook niet.
Het is wel puur zonder cafeïne ect
Precies dit.... Maar als je twee van zulke capsules neemt is dat echt wel veel. Dus of je hebt mega tolerantie of je hebt bagger speed.Goh,
Gewoon zo maar een berg drugs naar binnen gooien zonder dat je ook maar een idee hebt over de kwaliteit en de hoeveelheid...
Echt, sommige mensen...
Ja, als je de kwaliteit niet weet dan kan je ook niet zeggen dat je pure zonder cafeine hebt he.
Ik was het met aceton.Goh,
Gewoon zo maar een berg drugs naar binnen gooien zonder dat je ook maar een idee hebt over de kwaliteit en de hoeveelheid...
Echt, sommige mensen...
Ja, als je de kwaliteit niet weet dan kan je ook niet zeggen dat je pure zonder cafeine hebt he.
Ik was het met aceton.Goh,
Gewoon zo maar een berg drugs naar binnen gooien zonder dat je ook maar een idee hebt over de kwaliteit en de hoeveelheid...
Echt, sommige mensen...
Ja, als je de kwaliteit niet weet dan kan je ook niet zeggen dat je pure zonder cafeine hebt he.
Excuses.Dat zegt echt niets... Speed en andere drugs kunnen per batch een heel andere dichtheid (volume) hebben , ook de kwaliteit is van belang. Als je speed niet getest is weet je dat niet. Ongeacht wat je dealer zegt. 9 van de 10 dealers liegen over de kwaliteit van hun drugs of ze weten het zelf ook niet.
Als jou speed maar 50% zuiver is of 73% zuiver maakt nogal uit.
Je zegt dat je speed puur is zonder cafeïne, hoe weet je dat zo zeker? Heb je het gewassen?
En wat doe je meestal?Heb er zelf vaak pas last van na een paar nachtjes doorhalen
Ik neemt nooit 2 capsules tegelijk.@Eman
Ok, als je wast met aceton dan kan je wel zeggen dat er geen cafeine (meer) in zit in ieder geval.
Maar voor de rest blijft het op het oog doseren en dat is bijna niet te doen als je wil weten hoe veel mg je dan genomen hebt.
Toevallig heb ik net een weegschaal tot op de mg in huis gehaald, was iets van 15 euro bij Ali-express. Weegschalen tot op de 10mg nauwkeurig zijn eventueel gemakkelijk te vinden bij blokker/mediamarkt en dergelijke en die zijn goed genoeg als het op speed aan komt. Maar voor bepaalde potenter RC's voldoen die niet.

Ik vul ze voor de helft ongeveer ,en ik verdeel ze over de nacht.Ik zat nog ff die foto te bekijken. Maar ik heb ongeveer even grote capsules die ik gebruik. Daar kan echt veel in. Als je daar 2 volle van neemt is het echt veel per keer.
Mijne stop ik tot iets van 1/4e tot 1/3e vol. Soms neem ik er 2 van als de 1e net te weinig blijkt. Ik weeg ook niets af maar ik weet hoeveel keer ik met ene gram doe dus ik schat dat per keer ik tussen de 100 en 150 mg doseer. Mijn speed is 73% puur en ook gewassen.
Dus als jij 2 volle van deze capsules neemt zit je grofweg geschat op zo een 600 tot 800 mg per keer. (Ben geen rekenwonder...) Dat is voor de goede kwaliteit die je zegt te hebben behoorlijk veel. Dankun je idd flink last krijgen van negatieve bijwerkingen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."