Hey,
ik weet sinds een paar jaar dat ik ADD heb omdat ik toevallig experimenteerde met de medicatie daarvoor (concerta) en werd daar erg gemoedelijk, sociaal en praaterig van.
Door de medische molen heen gegaan voor de diagnose en toen concerta op recept gekregen en dat werkte best.
Echter werd ik na circa een jaar van de ene op de andere week 'gek' in mn hoofd, woede uitbarstingen etc.
Mijn vermoeden is nog steeds enigszins dat het kan komen doordat ik generieke methylfenidaat met vertraagde afgifte kreeg, heb namelijk over periode dat ik het gebruikte iets van 3 verschillende merken gehad waarvan ik concerta voor mijn gevoel het fijnst vond.
Dus uiteindelijk gestopt en heb nu welbutrin xr voorgeschreven gekregen en dat werkt al meer dan een jaar als een trein
Het heeft ook een anti-deppresiva werking dus houdt mijn stemming ook lekker stabiel. Daarnaast wordt het ook voorgeschreven voor stoppen met roken dus het heeft ook 1 of andere werking die tegen verslaving is ofzoiets wat ik begreep. (mooi meegenomen
![:wink:]()
)
Daarvoor was zelfmedicatie voornamelijk met wiet en alcohol voor het 'verdoving' en 'hoofd stil krijgen' effect.
Nu heb ik een half jaartje geleden ofzo een testje met pep gedaan als medicatie/booster, ook tijdelijk een deel daarvan gestopt met welbutrin. Ik was een beetje huiverig was van de combo, maar dat ging allemaal goed toen ik het beide nam.
Test hield in circa 50-150mg per dag verdeeld over iets van 2 of 3 bakjes koffie. Orale inname dus voor de langere werking.
Vond hoe ik me voelde eigenlijk best in de buurt komen van concerta en welbutrin behalve dan dat ik grotere energie pieken had en aan het einde van de middag begin avond meestal beetje opgebrand was.
Ik was ook wel iets jolliger en uitgaander dan gewoon, maar ook niet echt een groot verschil.
Er was wel iets minder voor nodig om in die stemming te komen.
Gezien het opgebrand zijn aan het einde van de middag/begin avond met sport ritme verstoorde geen meer waarde gezien in pep boven voorgeschreven medicatie.
Daarnaast is het goed om een vaste dosis van iets te hebben naar mijn ervaring en dat doet de farmaceutische industrie toch een stukkie beter dan wij dat kunnen.
Dus nu gewoon braaf aan de welbutrin zoals voorgeschreven en 's avonds of in het weekend een drankje of een jointje als ik niet genoeg afleiding heb
natuurlijk op feesten weer een heel ander verhaal ..
![:wink:]()