Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerlaagde hartslag

Verlaagde hartslag

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ooit eens teveel cafeïne gesnoven en daar sloeg mijn hart juist van op hol. Iemand die ik ken krijgt ook een lagere hartslag op pep en de mijne schiet altijd omhoog, terwijl we dezelfde speed gebruiken.

Ik weet ook niet echt hoe dit precies zit, dus ik lees even mee!

Ooit je speed laten testen? Dan weet je sowieso wat je naar binnen werkt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou het sowieso laten testen als het weer kan. Speed vernauwd de bloedvaten, daar krijg je het koud van iig.
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Normaal krijg je het warm en een verhoogde hartslag.

Bij mezelf en een makker verlaagd het onze hartslag. Gemiddeld 70. Gevoel van "waterig", "ruis/tintelingen bij hoofd" en lichtjes koud.

Ik voel mij gewoon beetje wakker.

Is het gewoon 99% cafeïne ofso? Heeft er iemand ervaring hiermee?

Alle inzichten en meningen zijn welkom.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat het aan de hele setting ligt... Ik had t vroeger ook heel vaak, als ik in een huiskamer op een stoel zat, en zat dan weleens zo erop te focussen dat ik echt ervan overtuigd was dat ik geen hartslag voelde...🥴.. Maarja daarentegen als ik op een hardcore party stond nou dan maakte die juist overuren!🤪

Ik heb het eigenlijk nooit verder uitgezocht of dit klopt, hoe dit nu precies zit... dus ben eigenlijk ook wel benieuwd😁
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Ik heb ooit eens teveel cafeïne gesnoven en daar sloeg mijn hart juist van op hol. Iemand die ik ken krijgt ook een lagere hartslag op pep en de mijne schiet altijd omhoog, terwijl we dezelfde speed gebruiken.

Ik weet ook niet echt hoe dit precies zit, dus ik lees even mee!

Ooit je speed laten testen? Dan weet je sowieso wat je naar binnen werkt.
Klik om te vergroten...

Heel raar. Heb het ook nog nooit ergens gelezen. Bij het innemen heb ik steeds eerst voor enkele minuten een lagere hartslag en dan schiet dat omhoog. Het heeft ook een enorm branderig gevoel in de keel en mond wat dan snel weer weg gaat. Helaas ben ik van België. Hier kunnen we het niet laten testen.
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Zou het sowieso laten testen als het weer kan. Speed vernauwd de bloedvaten, daar krijg je het koud van iig.
Klik om te vergroten...

Dat had ik nog niet eerder gelezen. Overal wordt vermeld dat je het warm krijgt en moet oppassen voor oververhitting. Wat gebeurd er met het lichaam als ik het warm krijg? Is dat gewoon omdat het hart sneller pompt?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik heb ooit eens teveel cafeïne gesnoven en daar sloeg mijn hart juist van op hol. Iemand die ik ken krijgt ook een lagere hartslag op pep en de mijne schiet altijd omhoog, terwijl we dezelfde speed gebruiken.

Ik weet ook niet echt hoe dit precies zit, dus ik lees even mee!

Ooit je speed laten testen? Dan weet je sowieso wat je naar binnen werkt.
Klik om te vergroten...
Heb een aantal nachten terug 400mg caffeine gehad en mijn hardslag was 58 lol.
Weird.
Mijn hart doet raar de afgelopen tijd.

Al een tijdje een verhoogde bloedruk met tachycardie in rust (BP130-145/88-105 - - hr 88-125 (range))

En dan uit het niets om 4 uur snachts met genoeg caffeine bradycardie hmmm.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Senseo zei:
Heel raar. Heb het ook nog nooit ergens gelezen. Bij het innemen heb ik steeds eerst voor enkele minuten een lagere hartslag en dan schiet dat omhoog. Het heeft ook een enorm branderig gevoel in de keel en mond wat dan snel weer weg gaat. Helaas ben ik van België. Hier kunnen we het niet laten testen.
Klik om te vergroten...

Ik zou niet meer kunnen zeggen waar precies want het is al een hele tijd geleden, maar ik heb ooit in een onderzoeksartikel voorbij zien komen dat hartslag en bloeddruk na inname van amfetamine soms in eerste instantie juist tijdelijk wat kunnen dalen omdat er een soort compensatiereactie van het lichaam optreedt ten opzichte van de stressor.

Zelf heb ik in de come-up van speed - bommetje - wel eens vaker een bepaalde sufheid/slaperigheid gemerkt die dan wat later pas overging in de typische stimulatie. Ik heb in die momenten nooit mijn maten gemeten (lag dan vaak even een mini-dutje te doen op bed of bank) maar het zou me niet verbazen als die dan verlaagd waren. Sowieso weet ik dat mijn hartslag en vooral bloeddruk meestal op hun hoogst zijn in de nawerking, als het piekeffect van de speed eigenlijk al een hele tijd weg is. Bijna alsof je lichaam het steeds wat minder goed kan bijbenen en uiteindelijk pas vermoeid en dus volledig overgestimuleerd raakt.

Ik vind het dus niet eens zo gek klinken wat je hier beschrijft. Althans, als je dit alleen hebt kort na inname. Als je hartslag blijvend lager dan normaal is onder invloed van speed gaat het misschien niet op.

Overigens stond in datzelfde artikel (dacht ik toch) ook beschreven dat uit een bepaald onderzoek was gebleken dat bij ernstige speedverslaafden een omgekeerd beeld kan worden gezien als het gaat om slaap: zij bleken meer slapeloosheid te ervaren als ze niet gebruikt hadden, en veel minder als ze wel hun gebruikelijke speedportie namen. Beetje off-topic hier, maar wel interessant.

Kan me helaas niet meer details herinneren dus neem het niet al te serieus, maar dit is me vaag bijgebleven. Het is niet altijd even straightforward, het werkingsmechanisme van ons lichaam. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ik zou niet meer kunnen zeggen waar precies want het is al een hele tijd geleden, maar ik heb ooit in een onderzoeksartikel voorbij zien komen dat hartslag en bloeddruk na inname van amfetamine soms in eerste instantie juist tijdelijk wat kunnen dalen omdat er een soort compensatiereactie van het lichaam optreedt ten opzichte van de stressor.

Zelf heb ik in de come-up van speed - bommetje - wel eens vaker een bepaalde sufheid/slaperigheid gemerkt die dan wat later pas overging in de typische stimulatie. Ik heb in die momenten nooit mijn maten gemeten (lag dan vaak even een mini-dutje te doen op bed of bank) maar het zou me niet verbazen als die dan verlaagd waren. Sowieso weet ik dat mijn hartslag en vooral bloeddruk meestal op hun hoogst zijn in de nawerking, als het piekeffect van de speed eigenlijk al een hele tijd weg is. Bijna alsof je lichaam het steeds wat minder goed kan bijbenen en uiteindelijk pas vermoeid en dus volledig overgestimuleerd raakt.

Ik vind het dus niet eens zo gek klinken wat je hier beschrijft. Althans, als je dit alleen hebt kort na inname. Als je hartslag blijvend lager dan normaal is onder invloed van speed gaat het misschien niet op.

Overigens stond in datzelfde artikel (dacht ik toch) ook beschreven dat uit een bepaald onderzoek was gebleken dat bij ernstige speedverslaafden een omgekeerd beeld kan worden gezien als het gaat om slaap: zij bleken meer slapeloosheid te ervaren als ze niet gebruikt hadden, en veel minder als ze wel hun gebruikelijke speedportie namen. Beetje off-topic hier, maar wel interessant.

Kan me helaas niet meer details herinneren dus neem het niet al te serieus, maar dit is me vaag bijgebleven. Het is niet altijd even straightforward, het werkingsmechanisme van ons lichaam. :)
Klik om te vergroten...
Een speed dutje haha, klinkt erg tegenstrijdig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Een speed dutje haha, klinkt erg tegenstrijdig.
Klik om te vergroten...

Ja, gaat dan ook alleen maar om het eerste uur na inname hoor. :wink: Ik heb het ook niet altijd, maar is me wel al eens vaker opgevallen. Eenmaal werkende ben ik drie dagen wakker van speed, helaas. :’)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Ja, gaat dan ook alleen maar om het eerste uur na inname hoor. :wink: Ik heb het ook niet altijd, maar is me wel al eens vaker opgevallen. Eenmaal werkende ben ik drie dagen wakker van speed, helaas. :’)
Klik om te vergroten...
Ik ben eens enkele uren na mdma in slaap gepleurd. Vond ik zo weird. Echt gapen als een malle en viel als een blok in slaap. Met speed nog nooit ervaren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik ben eens enkele uren na mdma in slaap gepleurd. Vond ik zo weird. Echt gapen als een malle en viel als een blok in slaap. Met speed nog nooit ervaren.
Klik om te vergroten...
Mdma kan ook sederend werken op bepaalde dosissen of bepaalde omstandigheden dacht ik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang💯 zei:
Mdma kan ook sederend werken op bepaalde dosissen of bepaalde omstandigheden dacht ik.
Klik om te vergroten...
Dat blijkt!
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Erg frappant inderdaad, van pep hoor je een hoogeveen bloeddruk te krijgen en je hebt het gewoon warm als je aan het bewegen bent. Maar mensen met pep op die ik op de hardcore feestjes tegenkom voelen altijd koud aan bij handen en armen.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Zou het sowieso laten testen als het weer kan. Speed vernauwd de bloedvaten, daar krijg je het koud van iig.
Klik om te vergroten...
Ja krijg altijd ijsklompen van pep, ongeacht de temperatuur

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."