Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezonde pauze na eerste speed-ervaring

Gezonde pauze na eerste speed-ervaring

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
chipmunk zei:
Top, ik denk dat speed mij qua effect wel zal bevallen, ik ben altijd heel huiverig geweest naar hard drugs en wil puur af en toe op een feestje wat meer energie en praten. Denk dat ik wel sterk genoeg in mijn schoenen sta, thx voor je reactie!
Klik om te vergroten...

Als het mag haal ik even dit topic boven om mijn eerste speed ervaring te beschrijven. Ondanks ik oa in dit topic heb gezegd dat het voor mij enkel op feesten is, heb ik het toch meteen de eerste keer thuis gedaan.
Dit heb ik naar mezelf goedgepraat omdat ik niet zo vaak meer ga feesten, en vaak slaap ik op een camping of bij vrienden en dan wil ik ook niet per se wakker blijven. Ik zie nu wel in hoe leuk het kan zijn om eens thuis te gebruiken.

Ik had het niet echt gepland ofzo, het lag al maanden in huis maar het geschikte moment kwam maar niet.
Het was vrijdagavond, ik had een paar biertjes op en was na mijn werkdag nog wat productief bezig en toen dacht ik: "hé misschien een goed moment om die speed maar eens te proberen!". Ik had hier nog wat werk liggen dat af moest geraken dus heb ik het meteen functioneel gebruikt omdat ik eraan denk om dexamfetamine te proberen voor mijn ADD.

Begonnen met capsule van een 30 mg. Uurtje gewacht met cbd jointje erbij. (waarvan er nog veel zijn gevolgd :) )
Ik voelde wel iets, en het had misschien wel genoeg geweest om mijn werk af te krijgen..maar ik heb toch nog maar een cap met een 30-40 mg gevuld. Totale dosis dus 60-70 mg. Oh ja het was ongeveer 21:00 als ik begon met de eerste capsule en de tweede rond 22u, dus slapen zat er niet in. :)

Ik denk dat mijn speed heel zuiver is aangezien ik er helemaal geen opgejaagd gevoel van kreeg. Supergefocusd 5-6 uur saai werk gedaan dat hier al weken lag te wachten met livesets op volle volume. Gelukkig moet ik geen rekening houden met buren. :)

Wanneer mijn werk er op zat was het 4-5 u en heb ik mezelf beloond met een biertje, wat overigens totaal niet smaakte itt wanneer ik 4fa of mdma op heb. Ik heb wel zwaar liggen kauwen, waar ik normaal niet zo veel last van heb met andere drugs.
Wel veel te weinig gegeten die dag en de dag erna ook.

Ben rond 6u naar bed gegaan en heb daar nog 6-7u wakker gelegen maar zo heeft mijn lichaam toch wat rust gekregen.
De details over de zelfbevrediging sessie bespaar ik jullie.
Ben denk ik 20-25 keer moeten gaan plassen. Hier heb ik op 4fa ook wel last van, maar het was nu wel echt extreem.
Wanneer ik rond 14u ben opgestaan had ik nog steeds grote doppen! Na een ontbijt (wat ik had moeten nemen voor het slapengaan) en koffie was dit wel weggetrokken.

Ik was nog steeds niet moe. Overdag een grote wandeling gemaakt met mijn hond en er echt van genoten van wat op een bankje te zitten in het bos. Nadien naar de supermarkt geweest (gazpacho is een aanrader als je niet veel binnenkrijgt:)), waar ik wat last had vd temperatuur, ook even wat duizelig en het gevoel dat ik zou kunnen flauwvallen, maar op een of andere manier vond ik dat ook prettig?!

's Avonds rustig aan op de bank gezeten met een jointje erbij en rond 24u gaan slapen. Goed kunnen slapen, maar ik kreeg het wel afwisselend ijskoud en vervolgens warm. Als ik op de bank zat in huis had ik het ijskoud, maar op de slaapkamer voelde het dan weer veel te warm aan. Raam open, ventilator aan, zelfs een kom met water en washandje gezet om mezelf af te koelen. Ook wat hoofdpijn.

Hierdoor heb ik toch maar een pijnstiller genomen. Had enkel ibuprofen in huis, wat goed leek te helpen tegen het koortsige gevoel. Volgende avond had ik hetzelfde gevoel, dus weer een ibuprofen genomen (600mg).

Ik denk dat ik maandag pas last van mijn maag ben beginnen krijgen. Uiteraard meteen de link met de speed gelegd.
Beetje aan het googelen en ik als hypochonder ben er natuurlijk meteen van overtuigd dat ik een maagzweer of bloeding heb, wanneer ik lees dat mensen dit al hebben gehad van speed bommetjes.

Na even verder na te denken besefte ik dat de maagpijn dus pas enkele dagen later kwam na het gebruik van ibuprofen, wat er blijkbaar om bekend staat maagklachten te kunnen veroorzaken.
Als het morgen niet beter is, maar even naar de huisarts om maagbeschermers ofzo. Aangezien ik die nacht en de dag nadien nog niet die maagpijn had denk ik dat het niet de speed was?

Wat overigens ook nog opmerkelijk is; ik heb mijn hartslag bijgehouden en deze was lager als normaal bij mij onder de speed! Zat gemiddeld op 57 a 60 bpm terwijl ik normaal rond de 80 a 90 zit als ik men koffie binnen heb.
Hele tijd cbd jointjes erbij (wiet met bijna geen thc) en vanaf ik op het einde van de avond een thc joint heb gerookt verdubbelde mijn hartslag naar 120/130!

Als deze lap tekst hier niet thuishoort en ik beter een eigen topic aanmaak ofzo hoor ik het wel. Ik snap nu waarom speed zo leuk is om thuis te gebruiken en dat het verraderlijk kan zijn want ik denk nu al "oh ik heb nu lang weekend dus misschien had het nu wel een beter moment geweest om speed te gebruiken"..
Maar ben er nog wel van overtuigd dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta. Nu maar even een gezonde pauze.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#2
chipmunk zei:
Als deze lap tekst hier niet thuishoort en ik beter een eigen topic aanmaak ofzo hoor ik het wel.
Klik om te vergroten...
Apart topic gemaakt.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
MacLeod zei:
Apart topic gemaakt.
Klik om te vergroten...
Bedankt, maar misschien had de titel van het topic beter geweest 'maagproblemen na speed slikken' ofzo?
Inmiddels is het een week geleden sinds mijn speed nacht en heb ik nog steeds last aan mijn maag.

Huisarts was met vakantie dus bij de apotheek maagbeschermers gaan halen.
Ik wacht het nog enkele dagen af. Ibuprofen moet men blijkbaar bij het eten nemen en ik heb het 2 dagen voor het slapengaan ingenomen..
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weinig reactie hier..We zijn ondertussen 2 weken verder sinds het speed/Ibuprofen gebruik en de maagklachten zijn nog steeds aanwezig.

Nog steeds maagbeschermers aan het slikken, ik geef het nog een paar dagen..
Wel ironisch; de klachten waarvoor ik de maagbeschermers neem kunnen even goed als bijwerkingen van de maagbeschermers voorkomen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt een medisch probleem en wij zijn geen doktoren he.

Daarnaast blijft het gissen hoe die maagproblemen ontstaan zijn. Dat kan te maken hebben met je speedbommetjes/ibuprofen, maar het kan even goed dat het door iets anders komt en dat het gewoon toeval is dat je die maagproblemen kreeg na de speed/ibuprofen.

Je zegt dat je hypochonder bent, stress kan ook voor maagproblemen zorgen. Dat lijkt me toch wel het melden waard als je bij de huisarts bent.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Huisarts zegt dat hij een hele boek kan schrijven over wat hij heeft zien gebeuren met mensen na het gebruik van Ibuprofen (bv. maagzweren/bloedingen). Ik was me ook niet bewust dat je dit bij het eten moet innemen, ik nam ze voor het slapengaan omdat ik me koortsig voelde. Toeval zou me dan toch sterk lijken, aangezien ik nooit eerder zo een maagproblemen heb gehad.

Sowiso ga ik binnen enkele dagen terug naar de huisarts.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijd voor een update. We zijn inmiddels dik 2 maanden verder en ik heb nog steeds dezelfde maagklachten.
Tussentijds ook aan de huisarts vermeld dat ik die nacht ervoor amfetamine heb gebruikt; hij was van mening dat het daar niet aan kan liggen.

Verder medisch onderzoek is gebeurd door een gastroscopie te laten doen. (geen aanrader trouwens, de valium kon mij niet rustig houden; ik heb op tafel liggen spartelen als een vis die net bovengehaald is en in de dokter haar vingers gebeten :) )
Hier heeft men een stukje van mijn maagwand weggenomen voor microscopisch onderzoek, wat dan heeft uitgewezen dat het om chronische gastritis (maagslijmvliesontsteking) gaat.

Dit is gelukkig niet zo erg, maar geeft wel klachten.
Oorzaken kunnen zijn: te snel eten, stress/piekeren, roken, alcohol, (langdurig)gebruik van NSAID's,...

Zelf denk ik nog aan het feit dat ik via mijn werk soms in onhygiënische situaties terechtkom en hier enkele malen van heb moeten kokhalzen. Dit was ik wel vergeten te vermelden aan de huisarts, maar zou me ook opmerkelijk lijken..

Ik heb het wel een beetje mijn zomer laten verpesten door er te veel over na te denken, mezelf kwalijk te nemen dat ik speed heb gebruikt,.. Sindsdien ook maar 1 keer op stap geweest en geen hard drugs meer gebruikt.

Nu kriebelt het wel om nog eens te gaan feesten en iets te gebruiken. (4-fa en/of 2cb fly)
Ondanks ik me nog steeds afvraag of het aan de speed ligt, heb ik nog wel zin om het eens sporadisch te gebruiken, maar ik denk dat ik het dan maar best nasaal tot mij zal nemen? (voorlopig geen snuifervaring en zou voor de neusspray gaan)

Verder probeer ik bijna geen alcohol meer te drinken, stoppen met roken (gebruik wel nog een beetje tabak in jointjes) en hopen op beterschap!
C
CreatiefgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Je hebt een medisch probleem en wij zijn geen doktoren he.

Daarnaast blijft het gissen hoe die maagproblemen ontstaan zijn. Dat kan te maken hebben met je speedbommetjes/ibuprofen, maar het kan even goed dat het door iets anders komt en dat het gewoon toeval is dat je die maagproblemen kreeg na de speed/ibuprofen.

Je zegt dat je hypochonder bent, stress kan ook voor maagproblemen zorgen. Dat lijkt me toch wel het melden waard als je bij de huisarts bent.
Klik om te vergroten...

kennen jullie die site Oma weet Raad? Helaas weet oma geen raad wat ik kan doen aan ongemakkelijkheden die zijn veroorzaakt door mijn guilty pleasures met name speed ,vaak kokhalzend en moeilijk gepositioneerd alsof elke beweging een kotsgolf kan doen opwekken ,heb ik als beste remedie gevonden door een fatsoenlijke pauze te neme—ik dwaal weer lekker af—-zo’n site als oma weet raad maar dan de stoute 18+ variant zou mij héél goed bevallen! Is er al zoiets? My bad als ik deze postbomb in verkeerde chat-tabel..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Creatiefgebruiker zei:
kennen jullie die site Oma weet Raad? Helaas weet oma geen raad wat ik kan doen aan ongemakkelijkheden die zijn veroorzaakt door mijn guilty pleasures met name speed ,vaak kokhalzend en moeilijk gepositioneerd alsof elke beweging een kotsgolf kan doen opwekken ,heb ik als beste remedie gevonden door een fatsoenlijke pauze te neme—ik dwaal weer lekker af—-zo’n site als oma weet raad maar dan de stoute 18+ variant zou mij héél goed bevallen! Is er al zoiets? My bad als ik deze postbomb in verkeerde chat-tabel..
Klik om te vergroten...
Is dit een oproep aan alle oma's met een fetish voor jonge knapen?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Is dit een oproep aan alle oma's met een fetish voor jonge knapen?
Klik om te vergroten...

Deze oma doet mee 😜🤭
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
chipmunk zei:
Verder medisch onderzoek is gebeurd door een gastroscopie te laten doen. (geen aanrader trouwens, de valium kon mij niet rustig houden; ik heb op tafel liggen spartelen als een vis die net bovengehaald is en in de dokter haar vingers gebeten :) )
Klik om te vergroten...

Als het roesje werkt merk je weinig tot niks van dit onderzoek.
Bij mij hebben ze dit onderzoek o.a in 2017 gedaan.
De verpleegster die mij het roesje moest geven zag ik te hard al op spuit drukken.
Hierdoor spoot de helft van het roesje er al uit.
Dit heeft ze niet bijgevuld, met als gevolg dat ik tijdens onderzoek bij kwam.
Ik was helemaal in paniek omdat die slang in mijn slokdarm zat.
Kon alleen maar kokhalzen en had idee dat hun niet door hadden dat ik bij was.
Dat was inderdaad geen pretje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."