Come-Up
T+0:00 Het is 23:40, we zijn al een halfuurtje bezig met dansen en zoals altijd bij DnB feesten zit de sfeer er alweer goed in. Niks geen gewacht totdat de effecten inslaan, gelijk losgaan!
T+0:10 Eerste pretspanning vibes lijken al op te komen. Ik lijk het een beetje te herkennen van de 2mg test dose die ik vorig weekend had genomen.
T+0:40 Van notes bijhouden over hoe de effecten zich ontwikkelen komt vanaf hier niet meer veel van terecht, dus het is een beetje gokken qua tijden.
Wel merk ik al dat ik duidelijk onder invloed aan het raken ben. Niet aan feller wordende kleuren of meer energie, maar aan het besef dat er zoveel ruimte aanwezig is. Een soort van out of my mind gevoel.
T+1:00 Ondertussen begin ik ook heel erg sensuele vibes door m’n lichaam te krijgen, met name in mijn armen en benen. Ik voel een euforie die het dichtstbij komt bij MDMA vind ik persoonlijk.
Verder voel ik me mentaal nog vrij helder, de headspace is nog niet echt doorgebroken. Onze vriendengroep is inmiddels weer lekker scattered en ik ben alleen nog met Jochem die voor het eerst 2C-B probeert. Ik merk dat ik een beetje onrustig wordt, aan de ene kant op zoek naar de rest van m’n vrienden en aan de andere kant eventjes willen zitten zodat de headspace kan doorbreken.
T+1:20 We zijn inmiddels bij wat bankjes beland in een rustige ruimte en om de een of andere reden vind een groot deel van de rest ons hier terug.
De headspace is nog steeds niet helemaal doorgebroken. Aan de ene kant wil ik nog eventjes puur de effecten van dit stofje afwachten, maar ik weet van mijn ervaring met 2c-b dat de effecten veel beter doorkomen na een jointje. Zogezegd zo gedaan.
De Piek
T+1:50 Jointje heeft geholpen, de onrust is nu grotendeels weg en de euforie-level is ontzettend hoog. Vergelijkbaar met MDMA, maar zeker niet die magic feeling van empathie en love. Wat betreft dansen heeft het ook wat herkenbare dingen van MDMA, vooral wanneer ik mijn ogen dicht doe. Heel erg dezelfde headspace als na een 2e dosis MDMA en een jointje ofzo. Wel merk ik dat ik nu al niet meer de energie heb om zo los te gaan als het eerste halfuur nuchter.
T+2:00 Ik check m’n phone om te kijken welke area het beste is, maar het is alleen maar dubstep. Dat is wel zeer spijtig van de programming. Had geen hoge verwachtingen van dubstep, maar helemaal na het live gehoord te hebben vind ik het gewoon nog kutter dan ik had verwacht. No offence, maar het sloeg gewoon nergens op, de sounds en structure van dubstep. Het klonk gwn super vijandig (en ik hou van hardcore). In de basement was het later op de avond nog wel ff oké. Leek mij heel geschikt voor ketamine of iets, maar kon het nog steeds niet serieus nemen.
Anyway, we zouden een halfuurtje moeten wachten voordat er weer Drum & Bass zal komen. Met MDMA en zeker speed zal ik nu best wel sad of geïrriteerd zijn geraakt. Gelukkig kwam er een ander aspect van 5-MeO-MiPT naar voren, waardoor ik niet helemaal uit m’n vibe werd gehaald.
T+2:00-2:30 Jochem en ik waren de rest weer kwijt geraakt en zitten nu bij wat bankjes in de gangen van Maassilo. We zaten er een beetje space bij met een big smile op ons gezicht, maar de hele tijd liep er zo’n guard voorbij. Elke 30 seconden, nee elke 20 seconden, nee 10 seconden! “Wordt hij uitbetaald naar de rondjes die hij maakt op een avond. Zal iets voor ons zijn!”, zegt Jochem.
Ik houd het ff niet meer en lach me helemaal stuk. Het grappige was gewoon dat wij daar zo space zaten en iedereen aankeken die voorbij liep. Bij iedereen hadden we wel een verhaal die we dan gewoon hardop vertelden. Als mensen ons dan aankeken, keken ze allemaal zo schichtig/bang met hun grote ogen.
Verhaal-modus tijdens drugs vind ik altijd wel grappig. Een hele tijd terug had ik met een hele andere groep mensen een feestje in een onbeperkt drinken bar. Ik en een vriend (John) zaten aan het begin van de tafel en moesten telkens alle drankjes doorgeven. Dit kan je gwn netjes doen, maar John vertelde mij over de belastingman. De belastingman is altijd op uit om belasting te innen toch. Dat was onze taak nu zei John, omdat het kan, en dus namen we een slokje als “tax” van elk drankje dat we moesten doorgeven.
Nu vertel ik ditzelfde verhaal aan Jochem en dat die guard de belastingman is. Dat hij uit is om ons te pakken op iets dat niet mag (roken, drugs pakken of iets), zodat hij ons kan taxen. Maar helaas, gaat de belastingman geen succes boeken vanavond zei ik tegen Jochem, want hij is veels te gretig met z’n rondjes van 10 seconden. We gaan weer helemaal stuk en dit herhaalt zich elke keer dat hij langskomt, gewoon omdat zijn hoofd ons veels te graag wou leken te pakken op iets, maar er tegelijkertijd ook wat schichtig uitzag.
Door al het gelach en gepraat neemt de drugs opeens een andere wending, wel positief. Ik begin echt best hard te spacen opeens. Qua OEV’s vervormde alles zich precies op zo’n manier als met paddo’s (ademende omgeving, vervormingen, diepte inschatten wordt moeilijk). Als ik m’n ogen dicht deed dan voelde het weer heel erg als 2C-B, kleurrijk en lucide (met paddo’s had ik amper CEV’s). Verder zit ik ook heel diep in m’n hoofd, maar had juist vrijwel geen gedachtes. Ik ging niet te hard ofzo.
T+3:30 Inmiddels heb ik al een tijdje geleden 2mg bij gedoseerd. Ik voel eerlijk gezegd niet een heel duidelijk verschil, omdat inmiddels mijn gedachtes vooral gericht zijn op vermoeidheid. Mijn onderrug is killing me. Dit stofje komt het meeste overeen met MDMA wanneer je aan het dansen bent vind ik, maar het mist wel echt energie. Fysiek ben ik al vrij gesloopt, echter mentaal ben ik nog heel actief en wil ik ervoor gaan (wat helaas niet kan). De euforie van 2 uur terug zit ook nog steeds op een gelijk level, wat bizar is.
Ik besluit 5mg dexamfetamine bij te nemen van een vriend om zo hopelijk even die verkramptheid uit m’n onderrug te halen, want verder ga ik nog heerlijk. Dit helpt echter niet. De rest van de avond dus een stuk minder gedanst en meer gechilled.
De comedown
T+4:30 Alweer paar jointjes gedaan en nog eens 2mg bij gedoseerd. Van deze laatste capsule weet ik zeker dat het verder niks heeft uitgehaald. De OEV’s zijn inmiddels wel verdwenen en beperken zich tot minimale vervormingen als ik ergens op focus. Mentaal nog steeds actief en euforisch.
De sensuele vibes van binnen zijn inmiddels ook wat afgenomen, maar aanraak voelt nog steeds heerlijk. We gingen ff naast wat meisjes zitten. Het was best druk dus we zaten tegen elkaar aan, voelde erg fijn.
Ook tijdje gepraat met wat mensen in de rookruimte. Een beetje warrig gesprek met een jongen aan de 4-FA die snel z’n aandacht kon verleggen van de een naar de ander, maar wel een bepaalde humor had die ik wel kon waarderen. Veel mensen begrepen zijn humor niet zei hij nog. Kwam ook nog een meisje die vroeg of we verstand hadden van drugs. Ja hadden we wel. Nou of 4-FA kon na de XTC. Nou beter niet zeiden we. Maar dan toch doen. Oké. Had het wel weer ff naar m’n zin met dat draaideur gevoel aan gesprekken met mensen die langskomen.
T+5:00-8:00 Rest van de tijd steeds meer gaan zitten. Lichamelijk compleet gesloopt als nooit tevoren, wat spijtig was aangezien er best wel harde crossbreed werd gedraaid de laatste paar uur. Mentaal nog wel euforisch, maar zal graag gewoon m’n bed willen opzoeken.
We gaan iets eerder weg en ik moet nog 1.5 uur wachten op de metro.