SALVIA X20
Gisterenavond heb ik voor het eerst salvia x20 gerookt.
Na een hit van 0.1gr, die niet echt zijn werk deed, (enkel een harde lachkick en mijn lichaam dat licht naar links trok) besloot ik een hit te nemen van 0.2gr.
DE SETTING:
Ik ben 20 jaar, weeg 85kg en ben 1.80 meter groot.
Ik heb al redelijk wat ervaring (goed en slecht) met trippen.
(2c-b, truffels, ketamine, Trip-e, tripzaden,...)
Ik was toch redelijk nerveus omdat ik niet wist wat er zou komen.
Ik deed het binnen. Het was warm en er was weinig licht. (dimlichten)
Er waren 3 vrienden bij.
Bemeubeling rondom, de tv stond aan.
(Ookal hadden mijn vrienden aangeraden de tv af te zetten, wou ik hem aan, om eventueel op de beelden te kunnen trippen. Dit had totaal geen nut, want ik was weg van de wereld, en zag dus ook geen tv. Enkel de stemmen kon ik in de trip waarnemen, maar die waren enorm storend.)
DE TRIP:
Met de bong in m'n hand zet ik me goed in de zetel. Ondanks dat ik een half uur ervoor ook al een hit had gedaan, ben ik redelijk nerveus. Die eerste hit was wel "trippy", maar ik was niet in een andere wereld.
Ik zet de bong aan m'n mond en trek ervan. De rook prikt hard in m'n keel. Ik probeer zo lang mogelijk in te houden, dat gaat moeilijk door het brandend gevoel vanbinnen. Ik voel me al lichter in m'n hoofd. Ik wil uitblazen, maar een vriend roept; "Nog langer!"
Na 5 seconden langer in te houden kan ik echt niet meer. Ik blaas uit.
Bijna meteen na het uitblazen begint alles naar links te trekken. Weeral, maar deze keer véél intenser. De realiteit draait weg, ik bevind me in een kring van mensen, alles rondom is wit.
Met een kring van mensen bedoel ik een gigantische cirkel, met mensen als schakels, die elkaars handen vasthouden.
Deze gigantische kring rolt aan een traag tempo dwars door mijn huis. Ik maak deel uit van de kring, ik ben ook een schakel.
Ik wil weg! Ik sta op, maar er komen mensen naar me toe en bevelen me op een boze stem terug te gaan zitten. "Ga zitten! Ga zitten! Ga zitten!..." Deze woorden echoën door m'n hoofd.
Ik ben verbaasd, ik snap er niets van. Wat gebeurd er?
Uit het niets verschijnen mijn moeder en stiefvader, waar ik 3 jaar geleden mee gebroken heb. Ik begrijp niet wat ze hier doen. Even lijkt het alsof de wereld niet echt is. Alsof alles een groot toneel is, en ik nu een rondleiding krijg achter de schermen, om te zien hoe alles werkelijk is. Salvia heeft me toegang gegeven tot de werkelijkheid. Het ziet ernaar uit dat m'n moeder en haar man deze rondleiding gaan geven.
PATS! Gedaan met de rondleiding, of wat er van moest komen. M'n trip slaat om.
Daar is de kring terug, de mensencirkel.
De cirkel rolt verder, meer en meer mensen roepen om te gaan zitten. Het lijkt alsof ik ga sterven als ik niet doe wat ze zeggen.
Ik volg de bevelen, en ga terug zitten. Ik rol terug mee met de kring. Maar na een paar rondjes heb ik er terug genoeg van. Weg van hier!
Ik trek één hand los, ik verbreek de kring. Het andere hand wil niet mee, het gaat niet los.
De kring blijft doordraaien, door mijn huis, door de wereld, door het universum.
M'n arm die nog vasthangt dreigt te breken, doordat ik stil sta, maar de kring blijft draaien.
Een helse pijn giert door mijn arm. Aw, aw, aw!!!
KRAK! m'n arm breekt, ik schiet terug "wakker".
Hier ben ik weer. Of toch half en half. alles trekt nog wel lichtjes naar links, maar ik besef terug waar ik ben en dat ik salvia heb gerookt.
De beelden van de trip dwalen nog wat na in m'n hoofd. Ik moet alles even verwerken.
Na een goed half uur ben ik weer de oude.
Ik heb alles een plek kunnen geven door m'n ervaring te delen met m'n vrienden, en er een logische verklaring voor te zoeken. Maar een trip echt volledig begrijpen en uitleggen gaat niet. Dat zijn dingen die je zelf moet ervaren en die in deze wereld nog in woorden, nog in gebaren uitgelegd kunnen worden.
WAT ER ECHT GEBEURD IS:
Alles is ook op film vastgelegd. Zo kon ik zelf terugzien hoe het er in werkelijkheid uitzag.
Na dat ik de hit nam en had uitgeblazen, begon het vrijwel meteen te werken. Ik schiet recht uit de zetel, waarop mijn vriend naast me komt staan en zegt; "ga zitten."
Ik denk dat ik hierdoor heel de tijd "Ga zitten!" hoorde tijdens m'n trip. M'n vriend heeft het een paar keer herhaald, maar helemaal niet zo veel en zo kwaad als hoe ik het in m'n trip ervaarde.
Ik neem m'n vriend z'n handen vast. Hij staat recht tegenover mij.
Ik sta er maar wat te staan. Ik staar voor me uit. In het filmpje zie je goed dat ik door deze wereld heen kijk. Ik neem visueel niets waar van deze planeet. Ik brabbel wartaal.
Ik begin te rollen op de grond, richting links. Waarschijnlijk was ik nu met de kring aan het meedraaien. Ik rol ongeveer 4 keer over de grond, de living door. Daarna blijf ik op m'n knieën op de grond zitten, met mijn hoofd op de grond. Dit duurt ongeveer zo'n 15 seconden. Daarna doe ik nog een halve draaibeweging waarna ik naar m'n arm grijp. Je ziet dat ik "pijn" heb.
Dit duurt zo'n 5 seconden waarna ik terug bij "bewustzijn" kom.
De totale tijdsduur was tussen de 3 en 5 minuten. Maar in de trip zelf lijkt het een eeuwigheid. Je bent je van geen tijd bewust.
HOE IK ER OVER DENK:
Dit was weer een geheel andere ervaring van trippen. Het was de eerste keer dat ik echt weg was van deze aarde en dat ik mensen zag die ik al een lange tijd niet meer heb gezien.
Mijn "logische" verklaring van deze trip, ter vergelijking met de realiteit, is dat we allemaal worden gedwongen om te luisteren. We worden gedwongen om allemaal samen te hangen en te draaien zonder te stoppen. Als er iemand uit de ketting tegenwerkt, zal hem het bevel worden opgedragen om terug mee te draaien. ("Ga zitten!")
Of men nu luistert of niet, de ketting zal blijven draaien. En als je jezelf niet terug aansluit, zullen je botten breken, en zal dat je het leven kosten.
Ik vergelijk dit met de wereld waarin we nu leven. Waar machtsspelers ons zeggen om te "Gaan zitten!". En als we niet luisteren, zullen we dit bekopen met geen job, geen eten, geen woonst,..
Hoe het komt dat m'n moeder en haar man opeens verschenen, daar kan ik niet echt op antwoorden. Misschien zitten ze onbewust in mijn gedachten, omdat ik in mijn vroegere jaren verschillende trauma's heb opgelopen door hun. Doch, hier heb ik niet echt een verklaring voor.
Ik wil jullie bedanken om mijn report te lezen. Ik hoop dat jullie er iets uit kunnen maken.
Mensen met gelijkaardige ervaringen hoor ik graag hun zeg doen.
Tot slot wil ik jullie wel even waarschuwen. Trippen is geen party drug. Het is niet om mee te spelen, en het kan ernstige gevolgen achterlaten. Het is niet weggelegd voor mensen met een zwakke mentaliteit. Het laat je de dingen op aarde anders inzien. Ook na de trip!
In je hoofd gaat er werkelijk een poortje open.