#1
Een onorthodoxe methode om softdrug gebruik en de toestroom van softdrug toeristen te ontmoedigen zou hardop filosoferend kunnen zijn de invoering en inning van softdrugs-accijns, met de opbrengst daarvan kan drugpreventie (vergroting van de weerbaarheid tegen de verleidingen van alcohol tabak en drugs), voorlichting, onderzoek (waarom gebruikt de een wel drugs en de ander niet ? ), handhaving van de AHOJ-G criteria en (psycholigisch) afkicken worden gefinancieerd. Wellicht blijft er dan zelfs nog geld over om de tarieven van de breedtesport voor jongeren te verlagen.
De eventuele invoering en inning van softdrugsaccijns heeft als bijkomend voordeel dat er iets meer inzicht komt in de op dit moment illegale aanvoer van koffieshops, tevens roomt een softdrugsaccijns de hoge winsten van de softdrugs aanvoerlijnen af, hetgeen de softdrug handel tevens minder lucratief maakt voor criminele organisaties.
De Europese Grondwet maakt dat het Nederlandse strafrecht en de Nederlandse belastingwetgeving enigsinds gevrijwaard is van Europese inmenging dus dat biedt mogelijkheden.
Wellicht kunnen we ook nog flink lering trekken uit de geschiedenis van de drooglegging in Amerika, o.a. het feit dat Al Capone niet via de strafwetgeving maar via de belastingwetgeving is aangepakt. Er zijn zelfs enkele mensen die vermoeden dat de Amerikaanse maffia door de alcohol drooglegging groot is geworden en zich heeft kunnen verankeren.
:P
De eventuele invoering en inning van softdrugsaccijns heeft als bijkomend voordeel dat er iets meer inzicht komt in de op dit moment illegale aanvoer van koffieshops, tevens roomt een softdrugsaccijns de hoge winsten van de softdrugs aanvoerlijnen af, hetgeen de softdrug handel tevens minder lucratief maakt voor criminele organisaties.
De Europese Grondwet maakt dat het Nederlandse strafrecht en de Nederlandse belastingwetgeving enigsinds gevrijwaard is van Europese inmenging dus dat biedt mogelijkheden.
Wellicht kunnen we ook nog flink lering trekken uit de geschiedenis van de drooglegging in Amerika, o.a. het feit dat Al Capone niet via de strafwetgeving maar via de belastingwetgeving is aangepakt. Er zijn zelfs enkele mensen die vermoeden dat de Amerikaanse maffia door de alcohol drooglegging groot is geworden en zich heeft kunnen verankeren.
:P