Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom werkt je korte termijn geheugen minder goed?

Waarom werkt je korte termijn geheugen minder goed?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door gebruik van Cannabis werkt je korte termijn geheugen (tijdelijk) minder goed. Maar wat is hier nou precies de oorzaak van? Is het omdat er veel meer gedachten door je heen gaan op het moment van knetter zijn? Hoe meer er in je korte termijn geheugen terecht komt, hoe lastiger het is het allemaal te onthouden.

Naja, 1 ding weet ik zeker, de eerste keer dat ik blow op een dag, komt er altijd wel 1 gedachte in me op waar ik steeds maar aan blijf denken. :grin:
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik weet niks zeker; maar mijn idee:

je korte termijngeheugen is je meest recente geheugen, en door blowen worden de hersencellen die daarmee te maken hebben beschadigd dus raak je informatie kwijt die je anders nog wel had geweten...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja, tijdelijk werken je korte termijngeheugencellen minder goed. Maar hoe kan dat?

Waarschijnlijk is het simpeler dan ik denk, maar d'r is gewoon iets mee :P
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft te maken met ouderdom :P whaha, altijd leuk om mensen dan te dizzen :wink:
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn eerste post, joepie!!! :wave:

Ik vind korte termijngeheugen echt heel vervelend, want ik heb er altijd heel snel last van wanneer ik blow. Dan ben ik met iemand aan het praten, en van het ene op het andere moment weet ik niet meer waar het over gaat en wat ik nou precies wilde vertellen.

Volgens mij heeft het dus meer met concentratie te maken.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, nee ik niet alleen, "we" doen dat en de beste was toen jij niet meer wist waar je het over had en wij zeiden dat je het over de Sovjet unie had en dat geloofde je :mrgreen: zalig
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dat doet hij dan dus!!! Wanneer ik mij afvraag waar we het ook alweer over hadden, zegt hij 'fietsband' of zoiets, om mij nog meer in de war te maken! :angry:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
:grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
LOL
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaa dat zijn wel mooie dingen
de eerste paar keer dat ik blowde praatte ik ook maar gewoon wat in me op kwam dr zat helemaal niks van een logische opbouw of volgorde in :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."