Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIvloed van Cannabis op Motivatie hiërarchie

Ivloed van Cannabis op Motivatie hiërarchie

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelfontplooiing
realiseren van eigen mogelijkheden
Klik om te vergroten...
Als ik Cannabis gebruik, ben ik mij heel erg bewust van de mogelijkheden in het leven. Ik weet onder invloed ook veel beter wat wel en niet kan. Ben mij heel erg bewust van een aantal vaardigheden die ik niet heb, maar weet heel goed dat ik die niet per se nodig heb.
Ego-behoeften
zelfrespect en -waardering, behoefte aan erkenning, status en
(materiële) beloning
Klik om te vergroten...
Onder invloed heb ik veel meer respect voor mijzelf en voor anderen. Het is makkelijker een ander te begrijpen, en daardoor accepteer je iemand ook veel eerder. Een reden waarom je een ander eerder accepteerd is omdat je jezelf ook respecteerd, terwijl je heel goed weet dat ook jij wat minder leuke trekjes hebt.
Sociale behoeften
erbij horen, genegenheid, bevestiging
Veiligheid, zekerheid
Klik om te vergroten...
Ik heb onder invloed niet per se behoefte aan sociaal contact, al moet ik zeggen dat dat zeker wel een aantal keer per week voorkomt. Onder invloed is het ook zeker zalig om in goed gezelschap te zijn. Erbij horen, alleen al omdat je blowt, moet iets zijn wat iedere blower herkent.
Fysiologische behoeften
eten, drinken, slaap
Klik om te vergroten...
Onder invloed heb ik altijd de behoefte om iets lekkers te eten of iets zoets te drinken. Niet zo gek natuurlijk, want je bloedsuikerspiegel is veel lager. De behoefte aan seks wordt bij mij ook vaak groter. Ligt een beetje aan het tijdstip, maar behoefte aan slaap heb ik gewoonlijk niet. (is voor menig andere wel het geval :) )



Omdat Cannabis mij meer motiveert om alles uit het leven te halen wat er uit te halen valt, is het niet meer dan logisch dat ik er zo vaak behoefte aan heb! (momenteel is de behoefte zeer groot)

Uitspraken zoals die van Deranged (Hij gelooft niet in Cannabis Verslaving) snap ik dus niet! Natuurlijk wordt niet iedereen er zo extreem door gemotiveerd, maar iedereen herkent wel wat.

Hoe zit het precies bij jullie? Hebben jullie het gevoel dat Cannabis jullie motiveert? Ik heb het vermoeden dat er een groep is die wel gemotiveerd wordt, maar ook zeker een groep die dat juist niet wordt! Afhankelijk van je persoonlijkheid denk ik.

Ben benieuwd :)
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik word er absoluut niet gemotiveerd van..
integendeel
als ik geblowd heb ga ik alsmaar uitstellen en vermijden, ik raak snel geirriteerd als iemand iets vertelt dat langer dan 15seconden duurt, mn gedachten en gevoelens worden afgestompt, ik raak onverschillig, bestempel goeie raad als gezaag en ik voel me dom. het draagt in geen enkele mogelijk manier toe aan mijn creativiteit of zelfactualisatie. ik voel me er onzekerder door en heb geen zin meer om iets te doen.
enja, soms lach ik wel wat.
toch blijf ik er zin in hebben, gewoon tegen de verveling van het nuchter zijn.. fuck thc
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
slunse zei:
ik word er absoluut niet gemotiveerd van..
integendeel
als ik geblowd heb ga ik alsmaar uitstellen en vermijden, ik raak snel geirriteerd als iemand iets vertelt dat langer dan 15seconden duurt, mn gedachten en gevoelens worden afgestompt, ik raak onverschillig, bestempel goeie raad als gezaag en ik voel me dom. het draagt in geen enkele mogelijk manier toe aan mijn creativiteit of zelfactualisatie. ik voel me er onzekerder door en heb geen zin meer om iets te doen.
enja, soms lach ik wel wat.
toch blijf ik er zin in hebben, gewoon tegen de verveling van het nuchter zijn.. fuck thc
Klik om te vergroten...

Mja, en hoe zit het met jou zonder die THC? Kan je een paar situaties opnoemen waarin je onzeker bent? Is school een uitdaging voor je? Ben je gelukkig?
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik kan er zeker wel gemotiveerd van raken
ligt allemaal maar net aan de situatie , hoe ik me voel etc etc
maar als alles perfect is ben ik zeker goed gemotiveerd en kan ik bv mij goed concentreren op school ( waar ik zelfs nuchter veel moeite mee heb :))
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
het versterkt gewoon , voel ik me suf dan blijf ik suf , heb ik zin om vanalles te doen , dan word dat ook sterker..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
mmmz, geloven jullie echt niet dat het 'meer' is dan versterken? Als ik bepaalde inzichten krijg van wiet, dan heb ik niet het gevoel dat dit komt omdat ik al een beetje bezig was met een inzicht te creeren. Of toch?

Wel opvallend dat het de meeste mensen toch niet zo motiveerd als dat ik eigenlijk dacht. Naja, ik ben natuurlijk ook niet normaal :rolleyes:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
klopt :wink:

maar zoals met sport kan ik erg gemotiveerd zijn na een jointje
het kan overal wel zijn
maar dat gebeurt niet zo vaak
eerder lui/ duf :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."