#1
Als ik Cannabis gebruik, ben ik mij heel erg bewust van de mogelijkheden in het leven. Ik weet onder invloed ook veel beter wat wel en niet kan. Ben mij heel erg bewust van een aantal vaardigheden die ik niet heb, maar weet heel goed dat ik die niet per se nodig heb.Zelfontplooiing
realiseren van eigen mogelijkheden
Onder invloed heb ik veel meer respect voor mijzelf en voor anderen. Het is makkelijker een ander te begrijpen, en daardoor accepteer je iemand ook veel eerder. Een reden waarom je een ander eerder accepteerd is omdat je jezelf ook respecteerd, terwijl je heel goed weet dat ook jij wat minder leuke trekjes hebt.Ego-behoeften
zelfrespect en -waardering, behoefte aan erkenning, status en
(materiële) beloning
Ik heb onder invloed niet per se behoefte aan sociaal contact, al moet ik zeggen dat dat zeker wel een aantal keer per week voorkomt. Onder invloed is het ook zeker zalig om in goed gezelschap te zijn. Erbij horen, alleen al omdat je blowt, moet iets zijn wat iedere blower herkent.Sociale behoeften
erbij horen, genegenheid, bevestiging
Veiligheid, zekerheid
Onder invloed heb ik altijd de behoefte om iets lekkers te eten of iets zoets te drinken. Niet zo gek natuurlijk, want je bloedsuikerspiegel is veel lager. De behoefte aan seks wordt bij mij ook vaak groter. Ligt een beetje aan het tijdstip, maar behoefte aan slaap heb ik gewoonlijk niet. (is voor menig andere wel het gevalFysiologische behoeften
eten, drinken, slaap
Omdat Cannabis mij meer motiveert om alles uit het leven te halen wat er uit te halen valt, is het niet meer dan logisch dat ik er zo vaak behoefte aan heb! (momenteel is de behoefte zeer groot)
Uitspraken zoals die van Deranged (Hij gelooft niet in Cannabis Verslaving) snap ik dus niet! Natuurlijk wordt niet iedereen er zo extreem door gemotiveerd, maar iedereen herkent wel wat.
Hoe zit het precies bij jullie? Hebben jullie het gevoel dat Cannabis jullie motiveert? Ik heb het vermoeden dat er een groep is die wel gemotiveerd wordt, maar ook zeker een groep die dat juist niet wordt! Afhankelijk van je persoonlijkheid denk ik.
Ben benieuwd
