Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis wordt veel gebruikt door jonge managers!

Cannabis wordt veel gebruikt door jonge managers!

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
dit stukje kwam ik tegen, vond het het wel leuk om te lezen omdat het mijn oordeel over Cannabis alleen nog maar meer en meer bevestigt :grin:


Cannabis wordt vooral gebruikt door jonge
managers en in veel mindere mate door
studenten en werklozen. Dat blijkt uit een
rapport van de European Research Group.
Tussen 27 april en 10 juni 2002 ondervroeg
de Research Group in totaal 7.687 jongeren
tussen 15 en 24 jaar, verspreid over de vijftien
Europese lidstaten, over hun houding
tegenover en hun gebruik van drugs. (...)
Het beeld dat het onderzoek schetst van de
jeugdige cannabisgebruiker staat mijlenver
van het cliché: niet het ‘langharig
werkschuw tuig’, maar de ‘jonge, hardwerkende
yup’ steekt na de werkuren een
jointje op. Bijna een kwart van de jonge
managers zegt regelmatig cannabis te
gebruiken, tegenover 15,6% van de werklozen
en 10,7% van de studenten. Ook andere
drugs worden vooral door de hardwerkende
jongeren gebruikt: 6% van de managers
grijpt regelmatig naar andere drugs
tegenover 3,2% van de werklozen en 1,9%
van de studenten.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar gaat het stereotype gebruiker. Leuk onderzoek :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat kunnen jonge managers mij nou weer verrotten.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deranged zei:
Wat kunnen jonge managers mij nou weer verrotten.
Klik om te vergroten...

:wave: Weer een erg logische reply.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, waar is de logica deranged? :P
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zolang ik geen last van ze heb vind ik het best.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee dat blijkt maar dat ze van het overgrote deel blowers geen last hebben.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke, daar gaat mijn stelling: Fuck you, ik ben apart want ik rook wiet
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel speedgebruikers kunnen trouwens ook beschouwd worden als een grote aanwinst in de maatschappij. Omdat veel amfetaminegebruikers dichter bij hun attitudes komen te staan, zijn ze vaak ontzettend goed in het ontplooien van hun 'beste' en meest geliefde eigenschappen.
Vaak hebben speedgebruikers de voorkeur voor lichamelijk werk, uitzonderingen uiteraard daargelaten...
Sommige blowers zien ineens overal mogelijkheden in en zijn ontzettend creatief. En dat is dus precies iets wat een manager van pas komt :sunglasses: Doordat alles ineens mogelijk is, en in principe niet zo snel iets gek is, zullen de meeste blowers hierdoor ook minder agressief op hun omgeving reageren, omdat het makkelijker voor ze is om te begrijpen dat een ander nou eenmaal anders is, en dat je dat het beste zoveel mogelijk accepteert...

Je zou Cannabis en speed elkaars uitersten kunnen noemen. Door Cannabis kan je voor een gedeelte in een kinderwereld blijven leven. Je staat open voor allerlei nieuwe ideeen, en je vormt constant nieuwe inzichten. Maar, als het om structuur gaat, dan is het ver te zoeken bij de blower. Een blower heeft niets met structuur, daar heeft ie 'geen tijd' voor. Een blower heeft nogal de neiging om zijn chaos goed te praten, maar gelukkig is hij/zij zelfbewust, en komt er zeer waarschijnlijk snel genoeg achter dat een beetje structuur in je leven toch wel noodzakelijk is.
Speedgebruikers zijn eerder ouders op t hoogste niveau, en zijn er erg goed in om hun leven zoveel mogelijk te beperken en hun aandacht het liefst op zo min mogelijk doelen te richten. Wat erg kenmerkend is, is dat speedgebruikers een heleboel 'missen' omdat ze zich teveel focussen, waardoor ze als het ware maar een gedeelte van de gehele werkelijkheid kunnen zien. Omdat de werkelijkheid van de speedgebruiker niet meer die van de meeste andere mensen is, zie je wel eens dat speedgebruikers opstandig gedrag gaan vertonen.

Maar aangezien ik knetter ben, weet ik dat ik het niet helemaal bij het rechte eind hoef te hebben. Sterker nog, misschien geef ik een sterk gekleurd beeld door mijn ervaring met ephedra, en werkt het bij speed wel helemaal niet zo...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haze zei:
Oke, daar gaat mijn stelling: Fuck you, ik ben apart want ik rook wiet
Klik om te vergroten...

hehe, das een goeie :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fascinerend verhaal Ben. Ik ben erg benieuwd naar waar jij dit alles op baseert, ik hoop dat je wel ten alle tijde hebt gerealiseerd dat ik absoluut niet de juiste persoon ben om als voorbeeld te dienen voor de ''gemiddelde speedgebruiker'' Een aantal beweringen deden me verdacht veel aan mezelf denken, maar vooral de onderste 2 beweringen vind ik erg intressant.
SpacingBen zei:
Veel speedgebruikers kunnen trouwens ook beschouwd worden als een grote aanwinst in de maatschappij.
Klik om te vergroten...
SpacingBen zei:
Speedgebruikers zijn eerder ouders op t hoogste niveau,
Klik om te vergroten...


:grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpacingBen zei:
dit stukje kwam ik tegen, vond het het wel leuk om te lezen omdat het mijn oordeel over Cannabis alleen nog maar meer en meer bevestigt :grin:


Cannabis wordt vooral gebruikt door jonge
managers en in veel mindere mate door
studenten en werklozen. Dat blijkt uit een
rapport van de European Research Group.
Tussen 27 april en 10 juni 2002 ondervroeg
de Research Group in totaal 7.687 jongeren
tussen 15 en 24 jaar, verspreid over de vijftien
Europese lidstaten, over hun houding
tegenover en hun gebruik van drugs. (...)
Het beeld dat het onderzoek schetst van de
jeugdige cannabisgebruiker staat mijlenver
van het cliché: niet het ‘langharig
werkschuw tuig’, maar de ‘jonge, hardwerkende
yup’ steekt na de werkuren een
jointje op. Bijna een kwart van de jonge
managers zegt regelmatig cannabis te
gebruiken, tegenover 15,6% van de werklozen
en 10,7% van de studenten. Ook andere
drugs worden vooral door de hardwerkende
jongeren gebruikt: 6% van de managers
grijpt regelmatig naar andere drugs
tegenover 3,2% van de werklozen en 1,9%
van de studenten.
Klik om te vergroten...

Ik geloof best dat dit klopt voor het gemiddelde van de 15 lidstaten, in 14 van deze lidstaten is het voor jongeren ook veel en veel lastiger om aan drugs te komen dan in Nederland. Je kan dit onderzoek dus ook niet als representatief beschouwen voor hier in Nederland. (hier kan je softdrugs gemakkelijk bij coffeeshops halen, in andere lidstaten van de EU is dit echter niet het geval, en zal het voor een 15 jarige dus niet zo makkelijk zijn aan drugs te kopen. Logisch gevolg is dat de verhouding jongeren die in de andere lidstaten drugs gebruiken veel en veel lager is dan hier in Nederland).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Freak zei:
SpacingBen zei:
dit stukje kwam ik tegen, vond het het wel leuk om te lezen omdat het mijn oordeel over Cannabis alleen nog maar meer en meer bevestigt :grin:


Cannabis wordt vooral gebruikt door jonge
managers en in veel mindere mate door
studenten en werklozen. Dat blijkt uit een
rapport van de European Research Group.
Tussen 27 april en 10 juni 2002 ondervroeg
de Research Group in totaal 7.687 jongeren
tussen 15 en 24 jaar, verspreid over de vijftien
Europese lidstaten, over hun houding
tegenover en hun gebruik van drugs. (...)
Het beeld dat het onderzoek schetst van de
jeugdige cannabisgebruiker staat mijlenver
van het cliché: niet het ‘langharig
werkschuw tuig’, maar de ‘jonge, hardwerkende
yup’ steekt na de werkuren een
jointje op. Bijna een kwart van de jonge
managers zegt regelmatig cannabis te
gebruiken, tegenover 15,6% van de werklozen
en 10,7% van de studenten. Ook andere
drugs worden vooral door de hardwerkende
jongeren gebruikt: 6% van de managers
grijpt regelmatig naar andere drugs
tegenover 3,2% van de werklozen en 1,9%
van de studenten.
Klik om te vergroten...

Ik geloof best dat dit klopt voor het gemiddelde van de 15 lidstaten, in 14 van deze lidstaten is het voor jongeren ook veel en veel lastiger om aan drugs te komen dan in Nederland. Je kan dit onderzoek dus ook niet als representatief beschouwen voor hier in Nederland. (hier kan je softdrugs gemakkelijk bij coffeeshops halen, in andere lidstaten van de EU is dit echter niet het geval, en zal het voor een 15 jarige dus niet zo makkelijk zijn aan drugs te kopen. Logisch gevolg is dat de verhouding jongeren die in de andere lidstaten drugs gebruiken veel en veel lager is dan hier in Nederland).
Klik om te vergroten...

mmm dat is inderdaad wel zo denk ik ja :) Ik ben denk ik ook zo jong begonnen met Cannabis omdat het toch 'legaal' te krijgen was :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."