Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over wietboter

Vraagje over wietboter

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo DF's!

Ik lees al jaren mee zonder acount op dit forum, maar toch maar ff een
accountje aangemaakt.

Effin, ik heb dus van het weekend wiet truffels gemaakt volgens het
recept van www.bakkenmetbaard.nl. wie kent hem niet :stoned:

Heb er ongeveer 1,2 gram white widow in gedaan, en dezelfde avond nog
ongeveer 1/3 van de truffels alleen zitten op smikkelen.
Helaas werd ik er niet echt knetterstoned van, alleen lichtelijk high.

Ik denk dus dat ik iets fout heb gedaan bij het bereiden van de wiet boter.
Ik had dus de boter in een pannetje laten smelten, op een laag vuurtje.
toen het helemaal gesmolten was gooide ik de wiet erbij.
doordat de pan soms te lang op het vuur stond, begon het lichtjes te koken en te spetteren, en werd de wiet boter mix uiteindelijk een beetje
bruin achtig...
Zou hierdoor te veel THC uit de wiet zijn verdampt en/of verbrand?

Ik vraag me dus af:

Hecht THC zich aan boter, alleen als de boter warm is? of kan het ook
als ik de pan met boter van het vuur haal , en dan de wiet er in gooi?


:stoned:
s
seraphiniaLid
01-01-2024, 00:00
#2
1. Zet een pan met een laagje water op het vuur.
2. Leg een plastic bak op de rand van de pan zodat het (net) niet het water raakt. Een beslag kom werkt hier prima.
3. Doe de fijn gemaakte wiet samen met de ROOMboter in de plastic bak.

Laat dit zo een poosje staan (2 a 3 uur ofzo), zorg dat er altijd water in de pan zit wat kan verdampen.

Je kan nu de wiet er uit filteren en als het goed is zit alle thc in de boter.
Gebruik nu de wietboter zoals je normaal de roomboter zou gebruiken.

Ik denk dat je wiet niet lang genoeg verwarmt heb, wiet moet boven een bepaalde temepratuur komen zodat de thc moleculen gaan werken.
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat ik dat laagje water ben vergeten. :(
Vandaar dat die boter zo sputterde toen ik die pan op
het vuur zette :P

Tnx voor je reactie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."