Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweedgebruik op jonge leeftijd,braindamage?

weedgebruik op jonge leeftijd,braindamage?

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
stel jezelf maar eens de vraag of iemand die vanaf zijn/haar 14de 15 biertjes per week drinkt hier ook over na zou denken of bang voor zou zijn...
hersenchade.
l
liquidcristalvisionLid
01-01-2024, 00:00
#2
mijn eerste post trouwes :) ik ben begonnen met weed op redelijk jonge leeftijd ooh wat was het leuk om als 14jarige de hippe vogel uit tehangen met 2gr weed op zak :openmouth: 3jaar later ben ik ernog altijd niet van af(ong15joints per week) dit heeft zeker gevolgen gehad voor mij zoals oa mijn studies en nog veel meer blabla kvroeg mij dus af moest ik er compleet mee stoppen en nooit meer een joint aanraken zouw dan alles weer normaal kunnen worden of is er wel degelijk blijvende schade,wat mij niet zouw verbazen.teringweed!
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hersenen herstellen zich wel weer als je nu zou stoppen met blowen, maar de tijd kan je niet terug draaien. Die studies en andere shit die je gehad hebt zijn gebeurd en daar moet je mee leren leven. Of het helemaal herstelt weet ik niet zeker aangezien je ermee begonnen bent toen je hersens zich nog volop aan het ontwikkelen waren. Maar een flink herstel moet mogelijk zijn en dan zal later blijken wat de blijvende schade is. Maar ik denk dat als het er al zal zijn het minimal braindamage is.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stel je niet zo aan :openmouth:

Als je er zo'n last van hebt, stop er dan gewoon mee!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi, Ik ben Pietje, 13 jaar, en werd binnen 3 weken een lvl 70 Human Sorcerer in WoW.
Nu, een paar maand later, heb ik de beste pvp set compleet..alleen gaat het niet zo goed op school..

Marten! zei:
Je hersenen herstellen zich wel weer als je nu zou stoppen met Wow, maar de tijd kan je niet terug draaien. Die studies en andere shit die je gehad hebt zijn gebeurd en daar moet je mee leren leven. Of het helemaal herstelt weet ik niet zeker aangezien je ermee begonnen bent toen je hersens zich nog volop aan het ontwikkelen waren. Maar een flink herstel moet mogelijk zijn en dan zal later blijken wat de blijvende schade is. Maar ik denk dat als het er al zal zijn het minimal braindamage is.
Klik om te vergroten...

[*editorsnote.. onderzoek heeft aangetoont dat blowen losstaand geen extra last is voor de ontwikkelende hersenen(alcohol wel)]
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen gevolgen blowen voor hersenen jongeren

AMSTERDAM - Blowen heeft geen gevolgen voor de hersenen van jongeren. Dat blijkt uit onderzoek dat neuropsychologe Gerry Jager heeft verricht.


Bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht onderzocht zij veertig pubers, van wie de helft geregeld cannabis gebuikt en de andere helft niet.

Jager deed onder andere geheugen- en concentratietesten en bekeek in een MRI-scan de hersenen. De blowende jongeren deden de testen net zo goed als de anderen, zei ze dinsdag in het tv-programma EénVandaag. ''Er gebeuren geen andere dingen bij blowende jongeren, van wie de hersenen nog in ontwikkeling zijn, dan bij volwassenen''.

Voor jongeren met een combinatie van problemen is het gebruik van cannabis af te raden, aldus Jager. Maar voor de grote groep jongeren die af en toe een jointje roken, ziet zij geen gevaar. ''Over tien jaar zijn zij brave burgers met een baan en zijn zij gestopt met blowen.'' (ANP)

Parool, 16 oktober 2007
Klik om te vergroten...
..zie:) Pas de problème!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marten! zei:
Ja, maar je moet niet alles geloven dat ze zeggen of schrijven hè :wink:
Klik om te vergroten...
wel als het mij uit komt :wink:
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#8
pipoxyz zei:
Marten! zei:
Ja, maar je moet niet alles geloven dat ze zeggen of schrijven hè :wink:
Klik om te vergroten...
wel als het mij uit komt :wink:
Klik om te vergroten...

+1 :mrgreen: :stoned: Smoke on
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk; ik blowde toen ik 12 was en behoor nu tot de intellectuelen die beschikt over talloze wijsheden :sunglasses:
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben begonnen met de 14 en een IQ van destijds 136

Ben inmiddels 6 jaar verder met regelmatig weedgebruik en een IQ van 153.

Weed does help! :mrgreen:
..!., ^_^ ,.!.. fuckers :mrgreen:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, maar je moet niet alles geloven dat ze zeggen of schrijven hè :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."