Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet in een waterpijp?

Wiet in een waterpijp?

10 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
stabilo.pen68Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

samen met een vriend heb ik al verschillende jointjes gerookt. Het effect bevalt ons dus we zijn wel nieuwsgierig naar wat meer. Ons probleem is echter dat we beiden geen rokers zijn en het "roken op de longen" bij ons moeilijk verloopt en met heel wat hoesten gepaard gaat. We zijn daarom op zoek naar een alternatief waarbij het gebruiken van wiet wat aangenamer gaat. Hierover heb ik enkele vragen:

1) Een mogelijk alternatief dat ik op dit forum gevonden heb, is een waterpijp. Ik heb zo'n Turkse waterpijp waar je fruittabak en een kooltje moet inleggen. Zou ik in plaats van de tabak hier ook wiet in kunnen leggen?

2) Zo ja, gaat het roken met een waterpijp dan écht aangenamer aanvoelen dan het roken met een joint? Moet ik hier dan puur wiet inleggen of mengen met fruittabak? En moet de wiet dan verkruimeld worden zoals bij joints of gewoon onverkruimeld laten?

3) Ga ik meer of minder wiet nodig hebben in een waterpijp dan in een joint? Het zou immers spijtig zijn als we veel grotere hoeveelheden wiet nodig zouden hebben voor het zelfde effect.

4) Een ander alternatief dat ik gevonden heb, is het roken van pure joints. Is dit wel iets voor "beginners"? Ik denk namelijk dat je dan toch zeker 1 gram wiet in je joint moet steken en dat is voor ons waarschijnlijk nog wat te "hoog" gegrepen :)

Zo, dat waren mijn vragen momenteel denk ik.

Alvast bedankt :stoned:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
1) Een mogelijk alternatief dat ik op dit forum gevonden heb, is een waterpijp. Ik heb zo'n Turkse waterpijp waar je fruittabak en een kooltje moet inleggen. Zou ik in plaats van de tabak hier ook wiet in kunnen leggen?
- Dat kan zeker.

2) Zo ja, gaat het roken met een waterpijp dan écht aangenamer aanvoelen dan het roken met een joint? Moet ik hier dan puur wiet inleggen of mengen met fruittabak? En moet de wiet dan verkruimeld worden zoals bij joints of gewoon onverkruimeld laten?
- Dat is persoonlijk, je kunt het doen zoals jij het wilt. Persoonlijk vond ik jointjes altijd de fijnste manier om te roken.

3) Ga ik meer of minder wiet nodig hebben in een waterpijp dan in een joint? Het zou immers spijtig zijn als we veel grotere hoeveelheden wiet nodig zouden hebben voor het zelfde effect.
- Ik had altijd wel het idee dat er via de waterpijp meer nodig was. Maar zoals ik al zei vond ik joints fijner en heb ik niet zo heel vaak een waterpijp gebruikt.

4) Een ander alternatief dat ik gevonden heb, is het roken van pure joints. Is dit wel iets voor "beginners"? Ik denk namelijk dat je dan toch zeker 1 gram wiet in je joint moet steken en dat is voor ons waarschijnlijk nog wat te "hoog" gegrepen
- Ook dat is persoonlijk, ik vond pure joints altijd veel erger kriebelen dan joints met tabak.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het niet dat je het tabak vies vind?
Ik blow al jaren met een gewone pijp, die kan je voor 3 euro bij de smartshop halen. Dat kan je juist heel makkelijk dosseren, want bij een joint gaat er vaak wat meer hasj verloren omdat het de hele tijd blijft branden. Bij een pijp kan je er dus precies indoen wat je wilt, en als je genoeg hebt gehad, dan bewaar je het voor de volgende keer. (Voor elke 'hit' moet je het een keer aansteken zodat het gaat branden en het gaat vrij snel weer uit.) =Dus goedkoper dan dat alles opbrandt.
Je moet wel wat harder inhaleren dan bij een joint, maar de rook is minder zwaar. (Plus je hebt geen tabak: minder slecht voor je longen.)
Ikzelf ben gewend zo te roken en heb nergens last van, (het went sowieso vanzelf, bij de eerste paar keren of als ik het een tijd niet heb gedaan moet ik ook hoesten). Maar als ik nu een trekje van een joint neem vind ik het heeeeel erg vies, vooral door de tabak. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen behalve de 'smaak' kiezen voor een joint, het zit toch wat 'relaxter' en het lijkt niet alsof je crack aan het roken bent voor de omstanders.

Oja, misschien kan je hasj roken, ipv wiet, dat is ook wat minder 'zwaar'.

Ja, en met een waterpijp kan ook (is best prettig), maar dat is wel wat meer gedoe met water en klaarzetten en evt meenemen enzo. Bij een pijp pak je die gewoon uit je zak, gooit er wat hasj in, en die steek je aan: klaar.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gooide zelf altijd hasj/wiet mét smaaktabak in de waterpijp..
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#5
lekker !
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
TrippyShit zei:
Ik gooide zelf altijd hasj/wiet mét smaaktabak in de waterpijp..
Klik om te vergroten...

Jep :grin:

En dan gaat een 12je er veel te hard doorheen...
Zit ik in m'n eentje zo'n ding weg te zuigen in een half uurtje,
't valt toch zo licht :tearsofjoy:
s
stabilo.pen68Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik weet niet of het de wiet of de tabak is, die het onaangename gevoel in mijn keel veroorzaakt. Waarschijnlijk ga ik dus maar eens een waterpijp met wiet en fruittabak proberen, omdat ik zo'n waterpijp heb en geen bong, wat Wave volgens mij bedoelde.
Maar ik denk dat het roken met een waterpijp wel prettiger moet zijn omdat de rook toch afgekoeld wordt door het koude water?
En moet ik de wiet die ik vermeng met de fruittabak verkruimelen of niet?
Iemand nog een tip welke tabak het beste smaakt bij wiet? :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
De wiet moet je wel wat verkruimelen ja. En welke smaak tabak? Welke vind je het lekkerst. Als je op de juiste plekken zoekt heb je alles. Van aardbei tot kiwi tot drop tot rum noem maar op..

En trouwens als je dit ook niet super vind roken... Waarom geen spacecake of iets dergelijks? Dan hoef je helemaal niks te roken.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neenee een bong is wat anders. Dit is wat ik bedoel:

http://cache.thephoenix.com/secure/uplo ... ckpipe.jpg

Alleen dan ipv een american football (?) wiet/hasj, ik kan alleen even geen beter plaatje vinden. Is heel makkelijk en past dus ook in je broekzak etc. Ik zou gewoon eens bij een smartshop kijken, mocht je interesse hebben.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat rookt toch een stuk minder aangenaam dan een goeie waterpijp met smaaktabak :confused:

Maar als je roken in het algemeen niet als 1e keuze hebt, haal dan spacecake?? :P Simpeler kan het niet lijkt me. Hoef je helemaal niks te roken. Eet lekker een cakeje op en space em :stoned:
R
RupsolLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Dat rookt toch een stuk minder aangenaam dan een goeie waterpijp met smaaktabak :confused:

Maar als je roken in het algemeen niet als 1e keuze hebt, haal dan spacecake?? :P Simpeler kan het niet lijkt me. Hoef je helemaal niks te roken. Eet lekker een cakeje op en space em :stoned:
Klik om te vergroten...

haha TrippyShit = spacecake fan :stoned:

maar idd, simpeler kan niet en het effect blijft chill.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."