Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskomt 't door de wiet denkje?

komt 't door de wiet denkje?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik rook de laatste tijd enorm veel wiet. ik ben dagenlang stoned en snap dat dit niet goed is. nu was ik gister begonnen met te minderen. maar ik werd enorm agressief in de avond, wat weer over ging na een joint en weer terug kwam in de ochtend.

Nu heb ik zelf genoeg reden om boos te worden op alles,maar zou het misschien komen door de wiet?? dat ik er echt ZO verslaafd aan ben?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, THC stompt je af en maakt je passief. Wanneer je dan niet hebt gebruikt komt die woede die van binnen zit meer naar de oppervlakte. Of je lost je problemen gewoon op en zorgt dat je niet meer boos hoeft te zijn of je blijft fulltime blowen. Maar het is dus geen afkick verschijnsel, je zal er wel aan verslaafd zijn maar het lijkt me niet de oorzaak van je woede.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat dacht ik al :) bedankt :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Graag gedaan, nuttig topic.


Slot, klaar, punt, fino, eind goed al goed, finnish, finito, fin, The End. :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neeee niet helemaal waar!

Als iemand het op welke manier dan ook onmogelijk voor me maakte om te kunnen blowen kon ik echt heel boos worden..

Beste tip(!) Stop met elke dag blowen. Lichamelijk en geestelijk een stuk gezonder. Energieker en meer zin om dingen te ondernemen (al zal je nu denken dat dat voor jou niet opgaat :P merk je achteraf wel) bespaard geld EN je wordt weer veel stoneder als je afentoe rookt en dan is het veel leuker :wink:

Anders: Lekker blijven blowen, hoef je ook niet b
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben het met trippy eens, draai eens wat slappere jointjes, begin met afbouwen en zoek een leuke bezigheid waar je je voor een tijdje helemaal op kan storten, maak een schilderij of download een nieuw spel of zo, dat helpt...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het afbouwen vind ik zelf een afrader. Dat geld natuurlijk voor iedereen anders, maar ik stem voor in 1x minderen. Als je het doet, moet je het goed doen.. Maarja, dat moet je voor jezelf even uitvinden natuurlijk. Afbouwen vind ik een beetje een excuus om nog door te kunnen blowen.. Je zegt 'ik rook de laatste tijd veel wiet' dus echt jaren geestelijk verslaafd ben je er niet aan neem ik aan dan. Dan moet je gewoon in 1x kunnen minderen.

En idd zoals cropp zegt. Zoek een vervanger, geen drugs natuurlijk. Ik ging bijv. lekker fitnessen een paar keer per week. Zoek iets waarmee je je kan afleiden. Een hobbie ofzo.. weet ik veel :P
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja jullie bevestigen nogal wat ik zelf al dacht. Ik loop al tijden rond met het idee te minderen. Helemaal stoppen zal me niet lukken, omdat ik het ook niet wil. ik ga denkik alleen in het weekend blowen.

overigens heb ik me pas ingeschreve voor fitness. heb ik binnenkort weer een sollicitatie en dan denkik dat ik het wel wat drukker zal hebben. Mijn vriendin zal ook weer vakantie hebben enzo dus dat houd me ook wel bezig. Hopelijk lukt het mij dit keer wel :grin:
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiet verdringt gevoelens bij mij, als ik stop voel ik ze een voor een naar boven komen. Dit kan ook leiden tot agressie, maar er kunnen ook een hoop goede en mooie gevoelens naar boven komen.
Gevoelens moeten verwerkt worden, als je elke dag wiet rookt lukt dit niet goed. Daardoor hoor je soms dat wiet depressies kan veroorzaken. Vele mensen nemen dit niet aan, roken elke dag rustig verder, en verschieten dan wat wiet met ze heeft gedaan.

ik zit ook in zo'n periode als jij, enkel word ik niet agressief ik word meer gefrustreerd en op sommige momenten emotioneel.
Ik heb ontdekt dat 3-4 dagen blowen in de week en 3-4 dagen nuchter een mooie balans is voor mezelf. Maar ik heb het er enorm moeilijk mee om mezelf eraan te houden.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oeh die gevoelens kan je wel last van hebben. Ik kreeg het na ongeveer een half jaar gestopt te zijn met dagelijks blowen. Was in de tijd veel gebeurd, mensen verdriet gedaan, veel verkloot, etcetc.. Als je elke dag blowt creeër je een emotioneel-schild. Een schild wat bepaalde gevoelens, emoties, afweert. In sommige gevallen, mijne wel beetje bijv, zie je hierdoor niet echt in wat je doet, wat je 'aanricht' en dergelijke dingen.. Maar die emoties enzo gaan niet voorgoed weg natuurlijk. Zodra je een tijd gestopt bent met elke dag blowen komt het op je af. Dan komt er ook in 1x vrij veel op je af en kan je dit niet allemaal goed plaatsen.. Dit kan best lastig zijn :openmouth:

Das mijn ervaring iig.. Als alles van zn lije dakje ging/gaat enzo zal je er minder 'last' van hebben denk ik. Lijkt me wel iig.. Maar daar zou je eventueel rekening mee kunnen houden dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."