Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasjboter problemen

Hasjboter problemen

7 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, het water moet niet bij de boter.
Zie dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Au_bain-marie
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geprobeerd hasj boter te maken, lekker lang op het pitje gezet zodat het goed kon intrekken, maar toen verbrande het! Ik heb daarna alles weg moeten gooien.
Mijn vraag is dus: Hoe lang moet het ongeveer intrekken? En moet de boter al echt aan het koken zijn voordat je de hasj erin gooit? Lf heb je dan al gevaar met verbranden? Hoe weet je dat het goed is? Want bij mij bleef het heel de tijd een soort suspensie.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je doet het fout. De boter moet niet direct in het pannetje.

Wat je moet doen:

Doe de boter in een kommetje of schaaltje, zet dat in een pannetje waar +- 4cm water in staat. Zet dat op een laag vuurtje, het water mag koken maar niet te hard.

De boter mag niet koken!

Verkruimel de hasj en doe dit bij de boter, de boter zal smelten maar niet koken. Laat het een half uur op het vuur staan en regelmatig omroeren. Nu zal de hasj mooi opgelost zijn en de thc is in het vet getrokken.

De boter hoeft bij hasj niet gezeefd te worden. Giet de vloeibare hasj boter bij het beslag en voer de instructies op het pak verder uit, of als je weet hoe je cake bakt, doe je ding.

Succes! :stoned:
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel erg bedankt! Maar hoe scheid je de boter van het water? En zou echt alles opgelost moeten zijn van de hasj of blijft het een soort suspensie?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
abby zei:
Heel erg bedankt! Maar hoe scheid je de boter van het water?
Klik om te vergroten...

Het schaaltje scheid de boter van het water, de boter komt niet in contact met het water. Het kokende water zorgt voor een temp van +- 100 graden, de boter zal pas gaan koken rond de 180 graden.

En zoals de geven link hier boven al aangeeft, dit heet Au Bain-marie. Meeste helden in de keuken hebben hier wel van gehoord maar ivm je begin post ging ik er van uit dat je het niet kende.

abby zei:
En zou echt alles opgelost moeten zijn van de hasj of blijft het een soort suspensie?
Klik om te vergroten...

Er blijft wel wat gruis over, dat zijn planten resten in de hasj die lossen niet op. Bij skuff/harde groene hasj zul je dit meer hebben dan bij afghaan/donkere zachte hasj. Maar dit is er niet uit te zeven, en het verpest niks aan de smaak van je cake. Dus bespaar je de moeite van het zeven. Als je wiet had gebruikt dan zou ik het wel zeven.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan je met het schaaltje gewoon alle stoom die bij het koken vrij komt blokkeren? Zo ja, word het dan niet heel erg warm door de druk? Of moet je het schaaltje waar de boter in zit ook echt in het water leggen? Want ik heb beide gezien dus ik weet het niet zeker.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit valt reuze mee, als er al druk opbouwt, komt dit gelijk vrij doordat het schaaltje in het water iets zal bewegen, niks om je zorgen over te maken. :wink:
Probeer het en je zult zien dat het niet ingewikkeld is!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Echt het is heel simpel,

Je pakt een klein ijzeren kommetje/pannetje die in een grotere past ( heel veel ruimte over maakt niets uit) in die grotere pan doe je een laagje water ( ongeveer tot de helft van het kommetje/pannetje wat er in staat). Nu zet je het geheel op het vuur, door de warmte zal het water gaan koken. Dit komt zoals Dripptone al zei niet hoger dan 100 graden. Aangezien de boter zelf dan ook niet warmer kan worden zal er nauwelijks ( lees niets) verdampen.

Dan gewoon in de boter blijven roeren totdat de hasj 'opgelost' is. Gebruik je wiet dan moet vanaf dat het water lichtjes kookt 20 minuten voldoende zijn.

De pannen afsluiten om de stoom er in te houden is dus overbodig. Als je hasj gebruikt heb je ook niets geen stank.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."