Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoesten tabak?

Hoesten tabak?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke, ik heb een (vreemd?) 'probleem', als ik een pure rook (dit doe ik altijd) hoef ik niet te hoesten, maar op het moment dat er maar ik een brokje tabak bij ziet moet ik hoesten tot ik neerval, terwijl de meesten dit hebben als zij de eerste keer puur roken, is dit gewoon gewenning?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Uhm ik neem aan dat je in dit geval een jointje bedoelt?

Zo ja, dan heb ik hetzelfde :) Met tabak hoest ik soms, en zonder, dus alleen met wiet/hasj hoest ik vrijwel niet. Is ook niet zo raar, want wiet is zuiverder (ook "gezonder") dan tabak.
Moet er bij zeggen dat ik normaal geen tabak rook, ik ben geen roker. Jij?
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee ik bedoelde een joint idd, met een puurpijp heb ik er wel meer last van (last van hoesten).
Ook rook ik niet regelmatig.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke maar als je het puur rookt, hoe komt die tabak er dan in? :) Draai je ze niet zelf?
Oplossing is tabak en wiet ver van elkaarvandaan houden denk ik? Snap het probleem niet zo :sunglasses:

EDIT: Eigenlijk begrijp ik het probleem wel, maar de oplossing is niet zo moeilijk toch?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien bestaat er ook nog zoiets als een tabaks-allergie? :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Puur roken voelt sowieso zachter aan, maar de exacte reden zou ik echt niet weten.
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reactie, dat plukje tabak was maar een voorbeeld, niet dat het een probleem is, maar ik kan geen joints met tabak en wiet draaien. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fresh zei:
Is ook niet zo raar, want wiet is zuiverder (ook "gezonder") dan tabak.
Moet er bij zeggen dat ik normaal geen tabak rook, ik ben geen roker. Jij?
Klik om te vergroten...

Das dus, helaas, geen waar.
Of tenminste, gedeeltelijk.

Bij wiet ontbreken natuurlijk een paar erg schadelijke stoffen die tabak wel bevat.
Maar, de concentratie teer is bij wiet vele malen hoger, en bij buitenwiet (wat aannemelijk ''gezonder'' is) nog hoger.

Maar ben zelf ook een voorstander van puur roken hoor!

Theupsetter zei:
maar ik kan geen joints met tabak en wiet draaien. :)
Klik om te vergroten...

Als je alleen pure kunt draaien, en van tabak moet hoesten..
Dan is alles opgelost toch? Gewoon geen tabak!

Mijn vriendin en maatje hebben hetzelfde, puur ( joint of bong) geeft alleen de bekende ''kriebel'', bij een hijsje van een ''normale'' joint of sigaret word hun keel dichtgeknepen en hoesten ze zo'n 15-30 minuten alsof ze kinkhoest hebben.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Allergie niet. Intolerantie dan misschien wel.
Hoewel ik dat niet zo gek vind klinken, dat je longen de !rook! die ze binnen krijgen er weer zo snel mogelijk uit hebben, en dat je luchtpijp geïrriteerd raakt.

Sigaretten rook of uitlaatgassen verschillen qua schadelijkheid misschien niet eens zoveel.
Een mens gaat toch ook niet voor de lol aan een uitlaat lopen lurken :stoned:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha, nee niet echt.

Begrijp ook nooit mensen die midden in de stad aan het hardlopen / trainen zijn.
Moet je vooral doen, lekker gezond ook! NOT!
Je longen nemen in zo'n geval meer "zuurstof" (lees: uitlaatgassen en vervuiling) op.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ach ja, volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit waar je het doet.
Ik woon in Zeeland, waar (in vergelijking met de rest van Nederland) veel natuur is.

En toch hebben we de op 1 na slechtste luchtkwaliteit van Nederland.. :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."