Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoffeeshop wiet extra drogen onder bureau lampje.

coffeeshop wiet extra drogen onder bureau lampje.

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
spweedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik droog mijn wietjes van de coffeeshop soms wat extra onder een bureau lampje als ze niet echt droog zijn. ong. 10 minutjes. nu had ik wat vraagjes,

verliest mijn wietje nu kwalitijd?
bij hoeveel grade verdampt thc? verdampt het als ik het onder een bureau lampje leg?

Ik heb gelezen dat je wietje onder een bureau lamp slecht van kwalitijd wordt als het echt natte toppe zijn net geknipt en je wilt snel roken, het zelfde als in de magno drogen. maar als de wiet al best droog is, en ik doe een paar topjes onder een bureaulamp 10 minutjes, dat maakt tog niets uit?


Bedankt. :stoned:
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
beter haal je droge wiet....
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Onder normale omstandigheden gaan er niet of nauwelijks bestanddelen verloren en word de potentie van de cannabis niet noemenswaardig aangetast.

hier is lijste van canabinol verlies bij warmte:
Delta-9-THC
Temperatuur: 157 °C

CBD (cannabidinol)
Temperatuur: 160-180 °C

CBN (cannabinol)
Temperatuur: 185 °C

CBC (cannabischrome)
Temperatuur: 220 °C

CBG(cannabigerol)
Temperatuur: 220 °C

THCV
Temperatuur: 220 °C

Potentie verlies treed op door oxidatie, vandaar dat we de cannabis ook luchtdicht bewaren. Aan de openlucht gaat de oxidatie, op kamertemperatuur, vrij langzaam, je verliest misschien +-10 % potentie in enkele maanden. In de vriezer is de oxidatie zo goed al nihiel . Hoe hoger de temperatuur hoe sneller de oxidatie.

beter leg je ze wel niet op je bureau lamp om dat overgbleven plant deeltjes kunnen verbranden en je dan smaak verlies krijgt naar mijn mening :)

ps: verhuis naar coffieshop sub-forum??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."