Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmeer stoned 1 joint of 2 joints

meer stoned 1 joint of 2 joints

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CACTUSBOYLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo
ik heb een vraag namelijk:
word je nu meer stoned van 1 super dikke joint of 2 dikke joints met dezelfde hoeveelheid wiet zoals bij 1 super dikke joint
allebei joints zijn met tabak gerold (ook de super dikke joint)
my guess gaat naar 2 joints
maar ik wil jullie mening ook horen
thx
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Huuh? :confused:

Als ik het goed begrijp, en je vraag even reformuleer komt het neer op:

Word je stoneder wanneer je de dosis wiet in 2 keer neemt ipv. 1 keer?

Ik zou zeggen nee.
Uiteraard wel langer, en ook de extra nicotine zal wel wat 'meehelpen'..
Je 'voldoet' ook 2 keer aan een evt. verslaving.
Maar toch heb ik het idee dat ik van een tweede joint minder merk. (ook al is deze nog sterker dan die daarvoor).

Het is denk ik gewoon de keuze maken:

1-2 uur knijter stoned.
2 keer een driekwartier-uurtje stoned.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijzondere vraag?! Hoe kom je erbij?

Ik ga ervan uit dat je bedoeld dat je die twee joints direct oprookt. Doe je dat niet dan ga je natuurlijk al minder stoned worden doordat je lichaam al bezig is met het zuiveren van je bloed in de tussentijd.
Als je twee joints achter elkaar rookt dan verbrand er in de tijd dat je niet zit te lurken relatief minder veel wiet die je niet benut, doordat de dosis lager is. Echter kan ik me voorstellen dat je in de loop van een joint (en dus zeker in de loop van twee joints) een beetje verzadigt raakt, waardoor je minder snel gaat halen en er dus in de tussentijd meer de lucht in vliegt.
Uiteindelijk zal het allemaal niet veel uitmaken dus, want het nadeel heft het voordeel op.

Als het je erom gaat je wiet zo optimaal mogelijk te benutten dan zou ik je adviseren in een puurpijp te gaan roken. Als je dan kleine beetjes tegelijk rookt dan kun je (bijna) alle rook inademen en verlies je dus weinig.
Als je zo veel moelijk effect wil hebben zonder al teveel moeilijk te doen over verlies dan zou ik zorgen dat je niet te vaak rookt en dus niet teveel tolerantie opbouwt. Na een periode niet blowen wordt je meer en lekkerder stoned van dezelfde hoeveelheid dan wanneer je die hoeveelheid dagelijks rookt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoveel gaat er de lucht niet in hoor..

Wanneer je hijst zie je het gloeipuntje oplichten en een stukje vloei opbranden.
Wanneer ik stop met hijsen, en de joint uit laat gaan (meer kan er dus niet verliezen) dan is het stukje vloei dat opgebrand is/de askop die aanwezig is nog kleiner dan bij 1 hijsje.

Denk dus dat je per joint zo'n 5 hijsjes de lucht in gaan.
Tufnut zei:
Als het je erom gaat je wiet zo optimaal mogelijk te benutten dan zou ik je adviseren in een puurpijp te gaan roken. Als je dan kleine beetjes tegelijk rookt dan kun je (bijna) alle rook inademen en verlies je dus weinig.
Klik om te vergroten...

Zeker waar! Scheeld echt meer dan de helft van wat je nodig hebt om stoned te worden!

Hoewel sommige mensen high zijn ervaren als minder stoned zijn..
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het verschil is idd verwaarloosbaar, maar het zou een overweging kunnen zijn. En zij die liever stoned zijn dan high mogen wat mij betreft beest wat shag in hun pijpje stoppen hoor. Mij alleen niet gezien. Ik rook in principe alleen nog wiet en shag tegelijk als ik xtc gebruik.
C
CACTUSBOYLid
01-01-2024, 00:00
#6
ahja ok
ja ik bedoelde als je 2 joints meteen achter mekaar rookt vs 1 dikke joint

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."