Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslichamelijke/persoonlijke ontwikkelingen na blowen

lichamelijke/persoonlijke ontwikkelingen na blowen

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey ppl,

Ik ben 18 jaar en blow nu een jaar of 3-4..
Al een jaar of 2 blow ik enkel op zaterdag, in een relaxte omgeving.

Ik merk nu al een aantal maanden dat wanneer ik geblowd heb, ik bewust word van mn ademhaling. En ik dan heel (geforceerd) door mn mond ga inademen.
Ik vind dit heel vervelend want het lijkt vaak alsof ik niet genoeg adem krijg..

Hebben meer mensen dit wel eens gehad?

Verder vind ik mezelf een verantwoordelijke blower.. Ik rook alleen met een bepaald groepje met hechte vrienden op een zaterdag avond... Ik rook op zo'n avond wel vaker 5 tot 10 joints (samen)..
Doordeweeks heb ik totaal geen behoefte aan een joint, en ik kan ook gerust een weekend overslaan. Ik word namelijk sowieso socially retarded als ik stoned 'onder de mensen' ben. behalve met mijn vaste groepje dus.
Ik ondervind dus helemaal geen problemen door mijn blowen.

Ik vroeg me af of jullie met een objectieve blik mijn blow gebruik gevaarlijk vinden, omdat ik mezelf dit wel eens afvroeg.

Een laatste vraag..
Ik heb al sinds mijn 12e jaar last van tics, die zich om de tijd op een andere manier uitten. Dit gaat bij mij niet weg, en ik kan er ook goed mee omgaan in het dagelijks leven.. Het is er echter wel!
Ik denk dat ik een lichte vorm van la tourette heb ofzo.
Valt dit te linken aan het gebruik van marihuana?


Dit zijn gewoon even wat random vraagjes waar ik wel eens met iemand over wil praten..

groeten!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om te beginnen over je tourette vraag: Cannabis word vaak voorgeschreven aan mensen met dit syndroom. Hierbij gaat het vaak wel over 'erge' gevallen, waarbij de cannabis hoofdzakelijk dienst doet om de bijverschijnselen van de medicatie te verminderen.
Maar het schijnt ook te helpen met de bewustwording en acceptatie van je tics.

Echter, tics kunnen ook door andere stoornissen veroorzaakt worden zoals ADHD.

Objectief oordelen over jouw blowgedrag is onmogelijk, maar ik denk dat 1 keer per week blowen niet heel schadelijk is. Waar je wel op moet letten is dat je tics niet erger worden, want als je tics veroorzaakt worden door bijv. ADHD, dan worden ze waarschijnlijk onderdrukt tijdens het onder invloed van.. Maar worden ze versterkt wanneer je dit niet meer bent.

Die bewust wording van je ademhaling hoor ik wel vaker van blowers, en de meeste zijn hier lichtelijk paranoïde over (op dat moment zelf).
Dit zit volgens mij gewoon tussen je oren, en moet je dus gewoon ergens anders aan denken en proberen niet in die mindloop te komen dat je te weinig zuurstof krijgt.

Groeten terug!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."