Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid na het blowen

Misselijkheid na het blowen

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je puur wilt roken wel, maar dan kun je beter een pijpje kopen. Goedkoopste zijn nog geen 2 euro.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou, 1e keer dus dat ik moest kotsen van een joint :tearsofjoy:
Hoe komt het dat ik na de joints die ik al heb gehad de laatste maanden en nu pas moet van kotsen?

Het zal waarschijnlijk wel al de meeste zijn overgekomen :rolleyes: maar van normaal roken heb ik nog nooit van gekotst al kan je het niet helemaal van vergelijken.

Ik hoor meestal dat je van de 1e joint beetje misselijk word enzo..

Of lag dat gewoon omdat ik in een nieuwe omgeving zat wat ik niet gewend was zeg maar want ik voelde me wel op me gemak op het feest namelijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoeveel heb je geblowt? En daarbij ook wat gedronken?

Een feestje kan een te drukke omgeving zijn.. Als je dan veel blowt en er alcohol bij hebt gedronken kan het al snel fout gaan.

Als het gewoon rustige sfeer was zonder alcohol, dan heb je gewoon teveel geblowt.
Overgeven is teken van overdosis (althans, dat je teveel hebt gehad).

Ik ken ook mensen die dagelijks blowen, maar op een rustige avond wel moeten overgeven.
Ik merk dat dit op z'n heftigst is na ongevgeer 0,5-1 jaar elke dag gebruiken.
Na langer dan een jaar dagelijks blowen ken ik niemand die hier nog last van heeft zonder er alcohol bij te drinken.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Had maar al 1 op en daarna een biertje gepakt en in die 2e zat meer in dan ik gewend was was zat aardig wat wiet in die joint maar ik werd pas misselijk na 30 min toen die joint op was dusja.. :P

Achja shit happends :P
Zal wel net iets teveel wezen voor mij dan
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
als ik gedronken heb en daarna een joint rook gaat de misselijkheid juist weg :mrgreen:
als ik te hard trip van iets of bad ga op iets en ik rook een joint dan word de trip terug happy
als ik amfetamine in mijn neus heb en ik rook een joint dan slaat deze nog eens opnieuw in
als ik....

herkend iemand dit? want sommige van mijn vrienden beginnen dan juist erger te gaan maar ik had er nooit last van...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zijn wel een beetje tegenovergestelde dingen als die ik ervaar bij combinatiegebruik.
Vooral bij pep krijg ik na een joint niet opnieuw die kick.. En na drank zorgt het bij mij vaak voor misselijkheid.
Dat het een trip hersteld qua gevoel kan ik me wel een beetje invinden, hoewel het ook andersom kan zijn en het je trip onrustig maakt,,.
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
over die pep; als ik een lijn binnen trek en bijvoorbeeld 3 of 4 uur later (wanneer er geen echt effect meer waarneembaar is) maar ook langer bijvoorbeeld 's morgens 7uur gebruiken en dan niets meer als ik dan in de avond rond 21 uur ofzo nog een joint rook begin ik gewoon spontaan opnieuw te gaan alsof ik nieuwe pep door men neus gejaagd heb...

en misselijkheid door alcohol ebt echt weg met elke trek die ik neem

raar dat het net omgekeerd is bij jou
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het zo is bij de meeste mensen...
Althans, afgaan op mijn ervaringen met anderen..

Dat wiet/hasj de effecten van drugs eerder genomen maar alweer uitgewerkt weer kunnen 'terug roepen' herken ik wel, maar dan niet met pep.
Wel met allerlei tripmiddelen of mdma.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Dat zijn wel een beetje tegenovergestelde dingen als die ik ervaar bij combinatiegebruik.
Vooral bij pep krijg ik na een joint niet opnieuw die kick.. En na drank zorgt het bij mij vaak voor misselijkheid.
Dat het een trip hersteld qua gevoel kan ik me wel een beetje invinden, hoewel het ook andersom kan zijn en het je trip onrustig maakt,,.
Klik om te vergroten...

Zo is het bij mij ook iig.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het heeft dus geen zin :P
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eigelijk klein offtopic vraagje:
Kan je met wiet net zoals hasj aansteken en glas erboven doen en dan met rietje de rook eruit zuigen? ^^

En heeft dat betere effect dan roken?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het kan wel, maar werkt echt niet fijn. Hasj blijft doorbranden, wiet niet.
Je moet dus aansteken, proberen zoveel mogelijk rook op te vangen en dan een klein hijsje kunnen nemen om het te herhalen.

Het geeft geen beter of slechter effect als roken, want je rookt het nog steeds.
Het heeft wel een verschil met een jointje, aangezien je geen tabak erbij rookt.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou, als puur roken je bevalt wel een wat langere kopen. Dan kun je het wat beter zien met aansteken, en houd het wat handiger vast.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Of een bong. Rookt nog een stukje lekkerder dan een pijpje.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Of een bong. Rookt nog een stukje lekkerder dan een pijpje.
Klik om te vergroten...
Yup, maar minder handig voor onderweg/op een feest.

Zag laatst weer iedeeren kijken toen ik in de rookruimte van een feest mijn puurpijp tevoorschijn haalde en opstak, leuk is dat altijd :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja dat is waar! Zit ook wel eens in de shop met een bong, zelfs dan kijkt iedereen je al raar aan..
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Puur is zoveel lekkerder, zo zonde dat mensen de smaak verkrachten met tabak. Om over schadelijkheid+verslavingsfactor maar te zwijgen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan het beide wel waarderen, hoewel die verslaving daar ook wel een factor in speelt gok ik.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moet ik dan denken aan zoiets:
http://azarius.net/headshop/pipes/glass_pipes/pipe_glass_x-small/
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou, als je hem met je mee wilt dragen, geen glazen nemen.

Wil je iets voor thuis, of op een andere vaste plaats, dan zou ik je een bong aanraden.
Zoiets als dit voor onderweg(zijn wel duur bij azarius, bij coffee- en smartshops of tabakszaken vaak maar een paar euro): http://azarius.net/headshop/pipes/metal_pipes/pipe_giftpack/

Of dit als bong(voorbeeldje): http://azarius.net/headshop/bongs/acrylic_bongs_klein/bong_acryl_fluor_small_blue/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."